Itt a brutális Volkswagen GTI

300 km/óra végsebesség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 08.00

A grafikák után élőben is megtekinthettük a Volkswagen földöntúli GTI-átépítését. A kocsi rendben van, csupán egy dolog hiányzik belőle: a leszabályozó elektronika.

Nehéz megítélni, mennyit áruljon el az ember egy előzetesben. Túl keveset, és senkit nem érdekel a fénykép nélküli, adat nélküli hírecske. Túl sokat, és mire a valódi hírhez kerülünk, már nem marad puskaporunk a nagy durranáshoz. 

A Volkswagen jól osztotta be az információkat a Design Vision GTI esetében: előre elmondta a dimenziókat (4253 x 1870 x 1385 mm, szemben az alapmodell 4268 x 1790 x 1442 mm-ével), de nem részletezte a kerékméretet (235/35 R20 elöl, 275/30 R20 hátul); szó esett a kerámia féktárcsákról, ám kivártak a piros féknyergek ismertetésével. 

Látványos bordák kötik a kitolt C-oszlophoz a hátsó lámpatesteket; a diffúzor nem szerénykedik.

Ami pedig talán a legfontosabb egy ilyen, pályára szánt szörnyetegnél: nyilvánosságra hozták a 3,9 másodperces a gyorsulási értéket, ám elhallgatták a végsebességet: a Design Vision GTI dupla turbós 3.0 V6 TSI motorjával (503 LE, 560 Nm) akár 300 km/órával képes száguldani. 
A skiccekből hozzávetőlegesen fel lehetett ugyan mérni a külső vonalakat, a beltérről közreadott rajzok azonban nem sok támpontot adtak. Most jóval okosabbak lettünk: a tanulmány radikálisan kigyomlált vezetői környezetet kínál. 

A belső felületeket helyenként szénszálas panelek, helyenként szürke alcantara borítja. A hűtőmaszk méhsejt-motívuma az üléseken is visszaköszön.

Nem csak a DSG váltó kezelőszervei kaptak helyet a kormánykeréken, hanem a motorindító gomb, illetve a közúti, sportos és versenybeállítások közötti léptetésre szolgáló kapcsoló is. 
A középkonzolon, a klímavezérlő tárcsasor alatt olyan új funkciók jelentek meg, mint a fedélzeti kamera kezelőszerve, az áramtalanító gomb, illetve a központi tűzoltó berendezést működtető kapcsoló. 

Piros csík jelzi a kormány középállását, piros hevederdarab helyettesíti a kilincset. A futurisztikus környezetben mókásak az eredeti bajuszkapcsolók.

Szintén innovatív a köridőket és egyéb alapadatokat megjelenítő monitor közösségi funciója: a verseny-Golf képes a pályán futó többi autóval kommunikálni, és a futam állásáról valós időben tájékoztatni a vezetőt. 

Brutális légszűrő egyértelműsíti a versenycélú felhasználást

Dupla sisaktartó a merevítő keret alatt

Kommentek

  • menőmanó

    Remélhetőleg összeszedték magukat és egy kicsit megbízhatóbb a TSI és a DSG mint a hétköznapi autókban. Eléggé lejáratták ezt a két 3 betűs szót. :)

  • CGT

    menőmanó csak hogy megnyugodjál, a Toyoták gázpedáljainál biztosan megbízhatóbbak ;)

  • menőmanó

    CGT
    Abszolút nyugodt vagyok.
    Addig te (CGT) is az lehetsz, amíg nem vesz kezelésbe a Volkswagen.
    Utána már minden megtörténhet. ;)

  • Dino871

    És akkor az RS6-os kombi létére pont ugyanígy megy csak kényelmes és elfér benne a család kutyástól csomagostól..

  • Tede

    baromi jó a külső, biztos jól megy:)!

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.