Itt a brutális Volkswagen GTI

300 km/óra végsebesség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 08.00

A grafikák után élőben is megtekinthettük a Volkswagen földöntúli GTI-átépítését. A kocsi rendben van, csupán egy dolog hiányzik belőle: a leszabályozó elektronika.

Nehéz megítélni, mennyit áruljon el az ember egy előzetesben. Túl keveset, és senkit nem érdekel a fénykép nélküli, adat nélküli hírecske. Túl sokat, és mire a valódi hírhez kerülünk, már nem marad puskaporunk a nagy durranáshoz. 

A Volkswagen jól osztotta be az információkat a Design Vision GTI esetében: előre elmondta a dimenziókat (4253 x 1870 x 1385 mm, szemben az alapmodell 4268 x 1790 x 1442 mm-ével), de nem részletezte a kerékméretet (235/35 R20 elöl, 275/30 R20 hátul); szó esett a kerámia féktárcsákról, ám kivártak a piros féknyergek ismertetésével. 

Látványos bordák kötik a kitolt C-oszlophoz a hátsó lámpatesteket; a diffúzor nem szerénykedik.

Ami pedig talán a legfontosabb egy ilyen, pályára szánt szörnyetegnél: nyilvánosságra hozták a 3,9 másodperces a gyorsulási értéket, ám elhallgatták a végsebességet: a Design Vision GTI dupla turbós 3.0 V6 TSI motorjával (503 LE, 560 Nm) akár 300 km/órával képes száguldani. 
A skiccekből hozzávetőlegesen fel lehetett ugyan mérni a külső vonalakat, a beltérről közreadott rajzok azonban nem sok támpontot adtak. Most jóval okosabbak lettünk: a tanulmány radikálisan kigyomlált vezetői környezetet kínál. 

A belső felületeket helyenként szénszálas panelek, helyenként szürke alcantara borítja. A hűtőmaszk méhsejt-motívuma az üléseken is visszaköszön.

Nem csak a DSG váltó kezelőszervei kaptak helyet a kormánykeréken, hanem a motorindító gomb, illetve a közúti, sportos és versenybeállítások közötti léptetésre szolgáló kapcsoló is. 
A középkonzolon, a klímavezérlő tárcsasor alatt olyan új funkciók jelentek meg, mint a fedélzeti kamera kezelőszerve, az áramtalanító gomb, illetve a központi tűzoltó berendezést működtető kapcsoló. 

Piros csík jelzi a kormány középállását, piros hevederdarab helyettesíti a kilincset. A futurisztikus környezetben mókásak az eredeti bajuszkapcsolók.

Szintén innovatív a köridőket és egyéb alapadatokat megjelenítő monitor közösségi funciója: a verseny-Golf képes a pályán futó többi autóval kommunikálni, és a futam állásáról valós időben tájékoztatni a vezetőt. 

Brutális légszűrő egyértelműsíti a versenycélú felhasználást

Dupla sisaktartó a merevítő keret alatt

Kommentek

  • menőmanó

    Remélhetőleg összeszedték magukat és egy kicsit megbízhatóbb a TSI és a DSG mint a hétköznapi autókban. Eléggé lejáratták ezt a két 3 betűs szót. :)

  • CGT

    menőmanó csak hogy megnyugodjál, a Toyoták gázpedáljainál biztosan megbízhatóbbak ;)

  • menőmanó

    CGT
    Abszolút nyugodt vagyok.
    Addig te (CGT) is az lehetsz, amíg nem vesz kezelésbe a Volkswagen.
    Utána már minden megtörténhet. ;)

  • Dino871

    És akkor az RS6-os kombi létére pont ugyanígy megy csak kényelmes és elfér benne a család kutyástól csomagostól..

  • Tede

    baromi jó a külső, biztos jól megy:)!

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.