Itt a brutális Volkswagen GTI

300 km/óra végsebesség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 08.00

A grafikák után élőben is megtekinthettük a Volkswagen földöntúli GTI-átépítését. A kocsi rendben van, csupán egy dolog hiányzik belőle: a leszabályozó elektronika.

Nehéz megítélni, mennyit áruljon el az ember egy előzetesben. Túl keveset, és senkit nem érdekel a fénykép nélküli, adat nélküli hírecske. Túl sokat, és mire a valódi hírhez kerülünk, már nem marad puskaporunk a nagy durranáshoz. 

A Volkswagen jól osztotta be az információkat a Design Vision GTI esetében: előre elmondta a dimenziókat (4253 x 1870 x 1385 mm, szemben az alapmodell 4268 x 1790 x 1442 mm-ével), de nem részletezte a kerékméretet (235/35 R20 elöl, 275/30 R20 hátul); szó esett a kerámia féktárcsákról, ám kivártak a piros féknyergek ismertetésével. 

Látványos bordák kötik a kitolt C-oszlophoz a hátsó lámpatesteket; a diffúzor nem szerénykedik.

Ami pedig talán a legfontosabb egy ilyen, pályára szánt szörnyetegnél: nyilvánosságra hozták a 3,9 másodperces a gyorsulási értéket, ám elhallgatták a végsebességet: a Design Vision GTI dupla turbós 3.0 V6 TSI motorjával (503 LE, 560 Nm) akár 300 km/órával képes száguldani. 
A skiccekből hozzávetőlegesen fel lehetett ugyan mérni a külső vonalakat, a beltérről közreadott rajzok azonban nem sok támpontot adtak. Most jóval okosabbak lettünk: a tanulmány radikálisan kigyomlált vezetői környezetet kínál. 

A belső felületeket helyenként szénszálas panelek, helyenként szürke alcantara borítja. A hűtőmaszk méhsejt-motívuma az üléseken is visszaköszön.

Nem csak a DSG váltó kezelőszervei kaptak helyet a kormánykeréken, hanem a motorindító gomb, illetve a közúti, sportos és versenybeállítások közötti léptetésre szolgáló kapcsoló is. 
A középkonzolon, a klímavezérlő tárcsasor alatt olyan új funkciók jelentek meg, mint a fedélzeti kamera kezelőszerve, az áramtalanító gomb, illetve a központi tűzoltó berendezést működtető kapcsoló. 

Piros csík jelzi a kormány középállását, piros hevederdarab helyettesíti a kilincset. A futurisztikus környezetben mókásak az eredeti bajuszkapcsolók.

Szintén innovatív a köridőket és egyéb alapadatokat megjelenítő monitor közösségi funciója: a verseny-Golf képes a pályán futó többi autóval kommunikálni, és a futam állásáról valós időben tájékoztatni a vezetőt. 

Brutális légszűrő egyértelműsíti a versenycélú felhasználást

Dupla sisaktartó a merevítő keret alatt

Kommentek

  • menőmanó

    Remélhetőleg összeszedték magukat és egy kicsit megbízhatóbb a TSI és a DSG mint a hétköznapi autókban. Eléggé lejáratták ezt a két 3 betűs szót. :)

  • CGT

    menőmanó csak hogy megnyugodjál, a Toyoták gázpedáljainál biztosan megbízhatóbbak ;)

  • menőmanó

    CGT
    Abszolút nyugodt vagyok.
    Addig te (CGT) is az lehetsz, amíg nem vesz kezelésbe a Volkswagen.
    Utána már minden megtörténhet. ;)

  • Dino871

    És akkor az RS6-os kombi létére pont ugyanígy megy csak kényelmes és elfér benne a család kutyástól csomagostól..

  • Tede

    baromi jó a külső, biztos jól megy:)!

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.