Elio: Autónak fura, másnak kicsi

Városi kisautó vagy ultrakompakt sportkocsi?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 15.30

Ha időben érkezik, őt is beneveztük volna a legrusnyább típusok listájára. Pedig nem kell bántani: az Elio Motors kétüléses háromkerekűje épp eléggé ellentmondásos anélkül is, hogy piszkálnánk.

Mintha valaki felkent volna a falra egy Lotus Super 7-t: az Elio sportos orra és szabadon álló első kerekei mögött egy sportkupé furcsán eltorzított sziluettje villan meg, hogy aztán egy óriásrobogót idéző farban csúcsosodjon ki a Paul Elio által, kifejezetten kispénzűeknek tervezett jószág formaterve. 


Az Egyesült Államokban állítólag már jövő nyáron forgalomba kerülő háromkerekű, tandemüléses jármű a VW XL1 receptjét követi, ám azzal ellentétben sem megváltani, sem megkopasztani nem szeretné a világot: városban 4,8, országúton 2,8 literes átlagfogyasztást, illetve 6800 dolláros (másfél millió forintos) vételárat jósol fejlesztője. 
Az üzemanyag-fogyasztási adatok kedvezőek, ha azt nézzük, hogy az autó két fős utaskapacitása is meghaladja a személyautók átlagos kihasználtságát, gyatra viszont, ha a 363 kilósra tervezett tömeget és a háromhengeres, egyliteres, 70 lóerős benzinmotort nézzük. 
Igaz, utóbbit a lehető legfurcsább hajtásláncba illeszti bele a fejlesztő: az ötfokozatú automata után nem sok hajtóerő juthat az első kerekekre. Erre ugyan rácáfol az autócska 9,6 másodperces gyorsulása és 160 km/órás végsebessége – a magunk részéről, a Smarttal szerzett tapasztalatok alapján szerencsésebbnek tartottunk volna egy szerényebb dinamikát, ám jobb környezeti kompatibilitást eredményező hangolást, de az alábbi videó szerint a tervezők nem városi, hanem országúti járműben gondolkodtak, amely 1000 km fölötti hatótávolságával hosszú távú utazásra is alkalmas. 
Az Elio hátsó ülése egyfajta csomagszállító platóvá alakítható át; nagy bevásárlásokhoz így is, úgy is szükség lesz egy másik autóra. A vezetői környezet ellenben ötletes és szimpatikus: az ajtó bal oldalt, a kezelőszervek a jobb oldalfal mellett találhatók. 4,1 méteres hosszával a jármű akkora, mint egy városi kisautó, 279 centis tengelytávja kifejezetten tágassá teheti. 
Nem csak ezek a számok furcsák: a gyártó hároméves garanciával, ötcsillagos törésteszttel és évi negyedmillió darab eladásával számol; állítólag már most 13 ezer megrendelése érkezett a jövő nyáron piacra kerülő autóra.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.