Csökken a balesetek száma a magyar utakon

Ötszázalékos csökkenés az első négy hónapban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 12.30

Az év első négy hónapjában öt százalékkal csökkent a személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma. Kevesebb volt a halálos áldozat is.

Január 1-től április 30-ig összesen 3807 személyi sérüléssel járó közúti baleset történt, 4,92 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában (akkor 4004 balesetet regisztráltak). A halálos kimenetelű, a súlyos sérüléses és a könnyű sérüléses balesetek alakulását egyaránt kedvező tendencia jellemzi. A halálos balesetek száma 15,19 százalékkal (158-ról 134-re), a súlyos sérüléses balesetek száma 4,24 százalékkal (1109-ről 1062-re), a könnyű sérüléses balesetek száma pedig 4,60 százalékkal csökkent (2737-ről 2611-re).

Az idén április végéig 27 fővel kevesebben váltak közúti baleset áldozatává, mint tavaly ilyenkor. A balesetben meghalt személyek számának 174-ről 147 főre történő visszaesése 15,52 százalékos csökkenésnek felel meg.

Az ittasan okozott, személyi sérüléssel járó közúti balesetek alakulásában kifejezetten kedvező a trend, hiszen a tavalyi 429-cel szemben az idén április 30-ig 345 ittas baleset történt (a csökkenés mértéke 19,58 százalék, azaz ötödével kevesebben okoztak balesetet szeszesitaltól befolyásolt állapotban).

A közúti balesetek legfőbb okai az elmúlt hónapokban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 32 százalékának a hátterében gyorshajtás áll (1225 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 918 baleset (részaránya 24 százalék), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 490 baleset (részaránya 13 százalék) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, mintegy 63 százalékát személygépkocsi-vezetők okozták. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 11 százalékának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 2 százalékának az okozásáért voltak felelősek. Biciklisek 9 százalékban okoztak balesetet (339 darab).

Kommentek

  • husky

    Sajnos a hosszú vagy normál hétvégék mindíg belerondítanak, meg megint a románok és egyéb balkáni népség. Tegnap 3 halott 24 óra alatt, meg tucatnyi sérült. És még csak vasárnap déleőtt van! Adja Isten ne legyen több, halott meg soha! Ahonnan elmegy ott 1 is túl sok.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.