Visszafogja a termelést a Ferrari

Túl nagy a kereslet, csorbul az exkluzivitás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 08.00

Rekordévet zárt tavaly a Ferrari, amit azonban a cégvezetésnek esze ágában sincs megismételni. Tudatosan meghúzzák a gyeplőt, hogy megóvják a márkát a kommersszé válástól.

Kiváló éveket tudhat maga mögött a Ferrari. Miután 2011-ben épp csak harminc darabbal maradtak el a hétezres álomhatártól, tavaly bőven átlépték azt; ötszázalékos forgalomnövekedéssel 7318 Ferrari kelt el világszerte. 
Az idei év majdnem ugyanilyen jól indult, ha megőrzi lendületét a márka, közel 7200 autót értékesíthetnek december végéig. Luca di Montezomolo azonban nem hagyja, hogy ez megtörténjen. 
A márka vezére az év hátralevő részében tudatosan korlátozni fogja az eladásokat, hogy a végső darabszám semmiképp nem haladja meg a hétezret. 
“Még Enzo Ferraritól tanultam, hogy ne hallgassak azokra, akik szerint ezzel a versenytársak malmára hajtom a vizet. A márka értékét előretekintő tervezéssel kell növelnünk” – mondta di Montezomolo, aki ennek érdekében egyéb radikális lépéseket is tervez. “Nem építünk szabadidiő-autót, nem építünk szedánt, és amíg én vezetem a céget, biztosak lehetnek benne, hogy nem építünk elektromos járművet” – szögezte le a cég első számú embere a Reutersnek. 

Kína: a siker veszélyei


Mára a világ második legnagyobb Ferrari-piacává nőtte ki magát Kína, ahelyett azonban, hogy örülnének ennek, a márka vezetői egyre kényelmetlenebbül érzik magukat: a Ferrari ugyanis a társadalmi igazságtalanságok, a magát érinthetetlennek tartó elit és a hétköznapi polgárok között tátongó, egyre szélesebb szakadék jelképévé kezd válni. Egy szénbányász mogul házasodó lánya hat darab Ferrarit vitt hozományként a frigybe, az esküvő (jobbra) a hírek szerint 14 millió dollárba (3,12 milliárd forint) került, miközben a kínai éves átlagfizetés nem éri el az egymillió forintot. Egy Ferrari FF-ért helyi áron 186 évig kellene, hogy dolgozzanak a kínaiak. Az elmúlt évben rendszeressé váltak a szabályokat semmibe vevő, halálos baleseteket okozó, évszázados műemlékeket szórakozásból tönkre tevő kihágások, és mivel az ország gazdasági és politikai elitje mindennél jobban kedveli a Ferrarit, a tudósításokban rendre megjelenik a márka neve – egyre erősebb negatív előjellel.

Forrás: Globalpost.com

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.