Visszafogja a termelést a Ferrari

Túl nagy a kereslet, csorbul az exkluzivitás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 08.00

Rekordévet zárt tavaly a Ferrari, amit azonban a cégvezetésnek esze ágában sincs megismételni. Tudatosan meghúzzák a gyeplőt, hogy megóvják a márkát a kommersszé válástól.

Kiváló éveket tudhat maga mögött a Ferrari. Miután 2011-ben épp csak harminc darabbal maradtak el a hétezres álomhatártól, tavaly bőven átlépték azt; ötszázalékos forgalomnövekedéssel 7318 Ferrari kelt el világszerte. 
Az idei év majdnem ugyanilyen jól indult, ha megőrzi lendületét a márka, közel 7200 autót értékesíthetnek december végéig. Luca di Montezomolo azonban nem hagyja, hogy ez megtörténjen. 
A márka vezére az év hátralevő részében tudatosan korlátozni fogja az eladásokat, hogy a végső darabszám semmiképp nem haladja meg a hétezret. 
“Még Enzo Ferraritól tanultam, hogy ne hallgassak azokra, akik szerint ezzel a versenytársak malmára hajtom a vizet. A márka értékét előretekintő tervezéssel kell növelnünk” – mondta di Montezomolo, aki ennek érdekében egyéb radikális lépéseket is tervez. “Nem építünk szabadidiő-autót, nem építünk szedánt, és amíg én vezetem a céget, biztosak lehetnek benne, hogy nem építünk elektromos járművet” – szögezte le a cég első számú embere a Reutersnek. 

Kína: a siker veszélyei


Mára a világ második legnagyobb Ferrari-piacává nőtte ki magát Kína, ahelyett azonban, hogy örülnének ennek, a márka vezetői egyre kényelmetlenebbül érzik magukat: a Ferrari ugyanis a társadalmi igazságtalanságok, a magát érinthetetlennek tartó elit és a hétköznapi polgárok között tátongó, egyre szélesebb szakadék jelképévé kezd válni. Egy szénbányász mogul házasodó lánya hat darab Ferrarit vitt hozományként a frigybe, az esküvő (jobbra) a hírek szerint 14 millió dollárba (3,12 milliárd forint) került, miközben a kínai éves átlagfizetés nem éri el az egymillió forintot. Egy Ferrari FF-ért helyi áron 186 évig kellene, hogy dolgozzanak a kínaiak. Az elmúlt évben rendszeressé váltak a szabályokat semmibe vevő, halálos baleseteket okozó, évszázados műemlékeket szórakozásból tönkre tevő kihágások, és mivel az ország gazdasági és politikai elitje mindennél jobban kedveli a Ferrarit, a tudósításokban rendre megjelenik a márka neve – egyre erősebb negatív előjellel.

Forrás: Globalpost.com

Kommentek

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.