F1-es technika a léghajtású autók versenyén

Telemetriával gyűjtik az adatokat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 13.30

Hatodszor rendeznek nemzetközi versenyt a pneumobilok számára Egerben. Az idén telemetria is lesz.

A hatodik alkalommal megrendezésre kerülő pneumobil-versenyen az idén új versenyszám is debütál: az eddig megszokott kategóriák mellett ezúttal a Forma-1-es csapatoknál kulcsfontosságú, úgynevezett telemetrikus rendszert is tesztelik a mérnökhallgatók. A versenypályán száguldó, sűrített levegővel hajtott autókról 130 különböző szenzor továbbítja a jeleket a központ felé, amely egy Forma-1-es futam alatt akár 750 millió beolvasást is képes feldolgozni.

Az egri verseny távolsági futamán a versenybizottság által kiválasztott négy csapat használhatja majd a telemetrikus eszközöket, amelyek segítségével lehetőségük nyílik az eredményeket, adatokat már a versenyszám alatt mérni, kiértékelni. A cél, hogy a pneumobilok fizikai paramétereit tükröző adatokat már a futamok alatt, digitális formában is megjelenítsék.

Az idei versenyre öt országból 41 csapat jelentkezett, Csehországból, Lengyelországból, Romániából és Németországból is jönnek csapatok. A verseny történetének legtöbb újonca, 94 főiskolai és egyetemi hallgató áll majd rajthoz május 11-én, az Érsekkertben. Díjazzák a legnagyobb távolság megtételére képes járművet, de eredményt hirdetnek ügyességi és gyorsulási kategóriákban is. A legfontosabb értékelési szempont ezúttal is a járművek műszaki eredetisége és a kivitelezés technikai színvonala.

Kommentek

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.