Bővülhet a kecskeméti Mercedes-gyár

Új modellek készülhetnek nálunk

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 09.00

A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten – nyilatkozta a gyár vezetője, Frank Klein. Utalt rá, hogy bővülhet a jelenlegi üzem. CLA kombi és szabadidő-autó is jöhet.

Frank Klein elégedett a gyár teljesítményével, nem zárja ki a bővítés lehetőségét

Frank Klein elégedett a gyár teljesítményével, nem zárja ki a bővítés lehetőségét


A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten, ezt támasztja alá az is, hogy a jelenlegi gyárterület másfélszerese áll rendelkezésre egy esetleges bővítés esetére – mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerdán a kecskeméti gyárban.

A Mercedes-Benz 2008. június 17-én bejelentett döntése, amikor 50 potenciális gyárépítési helyszín közül kiválasztotta Kecskemétet, hosszú időre szól, amit bizonyít, hogy 441 hektár területet vásároltak, amelyből jelenleg 160 hektárt használnak – mondta a gyár igazgatója a kecskeméti gyár építését és működését bemutató előadásában.

Frank Klein hangsúlyozta: a Mercedes-Benz B-osztály mellett 2013. január 25-én megkezdődött a német konszern kizárólag Kecskeméten gyártott CLA modelljeinek a gyártása, majd április 13-án elkezdődött a piaci értékesítés, ez május 6-tól Japánra és Ausztráliára is kiterjed.
    

A CLA kombi lehet az egyik jövőbeni modell

A CLA kombi lehet az egyik jövőbeni modell


A vásárlók nagyon kedvezően fogadták a CLA-t, amelynek értékesítése az Amerikai Egyesült Államokban szeptemberben indul.
   
Frank Klein kiemelte: a kecskeméti gyár a Daimler családon belül a legmodernebb, a gyártás során a Mercedes-Benzre jellemző valamennyi szabványt alkalmazzák.
   
A gyárigazgató szerint szerencsés ötvözet a magyar és a német mentalitás találkozása, mert a magyar szenvedélyesség párosul a német precizitással.
   
A gyár dolgozóinak átlagéletkora kevéssel haladja meg a 30 évet, a dolgozók az alapbér mellett műszakpótlékban, túlórapénzben, jelenléti bónuszban, 13. havi fizetésben, sikerrészesedésben és bónusz juttatásban is részesülnek. Frank Klein beszámolt arról is, hogy a dolgozóknak cafeteriát és letelepedési támogatást is nyújtanak.

A duális szakmunkásképzés keretében 2013 őszétől már több mint 100 tanulója lesz a gyárnak, akik a tanulóidő letelte után máshol is elhelyezkedhetnek, nem kell a gyárnak semmit sem visszatéríteniük.    Frank Klein azonban bízik abban, hogy a tanulók a szakmunkásvizsga utána a gyárat választják munkahelyként.
   

2014-ben kerülhet piacra a Mercedes legkisebb szabadidő-autója a GLA

2014-ben kerülhet piacra a Mercedes legkisebb szabadidő-autója a GLA


A gyárigazgató kijelentette: büszke arra, hogy az első évben sikerült elérni a kitűzött 40 ezres darabszámot a Mercedes B osztályú autójából. Emlékeztetett arra, hogy a Mercedes-Benz nem szokta kommunikálni, hogy hány darab gépkocsit gyárt, de reményét fejezte ki, hogy 2013-ban összesen több mint százezer B-osztályú és CLS modell készül Kecskeméten.
   
Frank Klein kérdésre válaszolva elmondta: még nem született döntés a Daimler központjában a gyár bővítéséről, de megfogalmazása szerint nem azért vásárolt a német cég akkora területet, hogy nagyobb részét kihasználatlanul hagyja. 

A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2012 márciusában, alig négy évvel a telephely kiválasztását követően nyitott meg, és azóta a legmodernebb környezetbarát technológiával gyártja – a rastatti gyárral együtt – a Mercedes-Benz B személyautókat. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak köszönhetően a magyar dolgozói létszám 2500-ról több mint 3000-re bővült.

A pletykák szerint a B-osztály, illetve a CLA modellek padlólemezét felhasználva a jövőben további modelleket tervez a gyár. Hallani a B-osztály kissé nyújtott változatáról 7 személyes kialakítással, CLA kombiról, nyújtott CLA-ról, illetve egy önálló szabadidő-autóról is.

Az első kettő gyártása viszonylag könnyen beindítható lenne Kecskeméten, de a 2013 végén, 2014 elején érkező szabadidő-autónak, a GLA-nak sem lehet akadálya, ha a piackutatás pozitív választ ad a döntéshozóknak.

Forrás: MTI
 

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.