Versenyautó VW GTI-ből

500 lóerős szörny

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 09.00

Nem torzítanak nagyon a rajzok: rövid, széles és lapos ultra-Golfot álmodott meg a Volkswagen fődizájnere. A Design Vision GTI az alapmodell padlólemezére épülhetne.

Erős a gyanúnk, hogy csak a moduláris, keresztmotoros MQB padlólemezben rejlő, határtalan lehetőségeket akarja fitogtatni a Volkswagen az erősen átrajzolt szerkezetű Golf-tanulmánnyal – mármint amellett persze, hogy megdobogtatja a világ több millió GTI-rajongójának a szívét. 

A Design Vision GTI a szupersport- és versenyautóktól elcsent megoldásokhoz folyamodik. C-oszlopa és küszöbjei messze kinyúlva, a karosszériától függetlenedve gondoskodnak a robusztusabb megjelenésről és a szélesebb nyomtávról. A formatanulmány másfél centivel rövidebb, 5,7-tel alacsonyabb és 7,1 centiméterrel szélesebb a hetedik generációs Golfnál. 

Ezekhez a méretekhez (4253 x 1870 x 1385 mm) jól passzolnak a 20 colos keréktárcsák, amelyek küllői között kerámia féktárcsák villannak elő. Az egyéb formai elemek – a méhsejtes hűtőmaszk, a fekete-piros-fehér színkombinációk, a piros sávozás – a GTI fegyvertárából valók

Ahogy a külső, úgy a műszaki tartalom is extrém. A Design Vision GTI 3,0 literes, V6-os TSI motort kapott, a közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor 6500 fordulat/percnél 503 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 560 Nm, ebből 500 már 2000 fordulat/perctől rendelkezésre áll. 
Sem a DSG váltó, sem az összkerékhajtás nem okoz meglepetést; a 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulás gondolatát viszont szokni kell – de hát végső soron versenypályára, nem utcára szánják a brutális GTI-t. 
A versenytematika határozza meg a beltér kidolgozását is. Minimális számú kezelőszerv, piros ajtóbehúzó szíj, merevítőkeret a hátsó ülések helyén. De mert korunk őrületétől, a konnektivitástól még a versenypályán sem szabadulhatunk, a GTI-tanulmány fedélzeti kamerát és mobil internetet kínál, hogy a vezető kapcsolatot tarthasson közösségi hálózatával. 
A fő műszeregységtől jobbra az aktuális versenypálya képe, valamint az elért köridők láthatók, váratlanul összecsengve a szintén a Wörthi-tavi VW-találkozóra készülő SEAT Leon versenyautóval. Ezen a monitoron a versenytársak pozíciója, valamint a pillanatnyi helyezés is megjeleníthető.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.