Erős a gyanúnk, hogy csak a moduláris, keresztmotoros MQB padlólemezben rejlő, határtalan lehetőségeket akarja fitogtatni a Volkswagen az erősen átrajzolt szerkezetű Golf-tanulmánnyal – mármint amellett persze, hogy megdobogtatja a világ több millió GTI-rajongójának a szívét. 

A Design Vision GTI a szupersport- és versenyautóktól elcsent megoldásokhoz folyamodik. C-oszlopa és küszöbjei messze kinyúlva, a karosszériától függetlenedve gondoskodnak a robusztusabb megjelenésről és a szélesebb nyomtávról. A formatanulmány másfél centivel rövidebb, 5,7-tel alacsonyabb és 7,1 centiméterrel szélesebb a hetedik generációs Golfnál. 

Ezekhez a méretekhez (4253 x 1870 x 1385 mm) jól passzolnak a 20 colos keréktárcsák, amelyek küllői között kerámia féktárcsák villannak elő. Az egyéb formai elemek – a méhsejtes hűtőmaszk, a fekete-piros-fehér színkombinációk, a piros sávozás – a GTI fegyvertárából valók

Ahogy a külső, úgy a műszaki tartalom is extrém. A Design Vision GTI 3,0 literes, V6-os TSI motort kapott, a közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor 6500 fordulat/percnél 503 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 560 Nm, ebből 500 már 2000 fordulat/perctől rendelkezésre áll. 
Sem a DSG váltó, sem az összkerékhajtás nem okoz meglepetést; a 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulás gondolatát viszont szokni kell – de hát végső soron versenypályára, nem utcára szánják a brutális GTI-t. 
A versenytematika határozza meg a beltér kidolgozását is. Minimális számú kezelőszerv, piros ajtóbehúzó szíj, merevítőkeret a hátsó ülések helyén. De mert korunk őrületétől, a konnektivitástól még a versenypályán sem szabadulhatunk, a GTI-tanulmány fedélzeti kamerát és mobil internetet kínál, hogy a vezető kapcsolatot tarthasson közösségi hálózatával. 
A fő műszeregységtől jobbra az aktuális versenypálya képe, valamint az elért köridők láthatók, váratlanul összecsengve a szintén a Wörthi-tavi VW-találkozóra készülő SEAT Leon versenyautóval. Ezen a monitoron a versenytársak pozíciója, valamint a pillanatnyi helyezés is megjeleníthető.