Versenyautó VW GTI-ből

500 lóerős szörny

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 09.00

Nem torzítanak nagyon a rajzok: rövid, széles és lapos ultra-Golfot álmodott meg a Volkswagen fődizájnere. A Design Vision GTI az alapmodell padlólemezére épülhetne.

Erős a gyanúnk, hogy csak a moduláris, keresztmotoros MQB padlólemezben rejlő, határtalan lehetőségeket akarja fitogtatni a Volkswagen az erősen átrajzolt szerkezetű Golf-tanulmánnyal – mármint amellett persze, hogy megdobogtatja a világ több millió GTI-rajongójának a szívét. 

A Design Vision GTI a szupersport- és versenyautóktól elcsent megoldásokhoz folyamodik. C-oszlopa és küszöbjei messze kinyúlva, a karosszériától függetlenedve gondoskodnak a robusztusabb megjelenésről és a szélesebb nyomtávról. A formatanulmány másfél centivel rövidebb, 5,7-tel alacsonyabb és 7,1 centiméterrel szélesebb a hetedik generációs Golfnál. 

Ezekhez a méretekhez (4253 x 1870 x 1385 mm) jól passzolnak a 20 colos keréktárcsák, amelyek küllői között kerámia féktárcsák villannak elő. Az egyéb formai elemek – a méhsejtes hűtőmaszk, a fekete-piros-fehér színkombinációk, a piros sávozás – a GTI fegyvertárából valók

Ahogy a külső, úgy a műszaki tartalom is extrém. A Design Vision GTI 3,0 literes, V6-os TSI motort kapott, a közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor 6500 fordulat/percnél 503 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 560 Nm, ebből 500 már 2000 fordulat/perctől rendelkezésre áll. 
Sem a DSG váltó, sem az összkerékhajtás nem okoz meglepetést; a 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulás gondolatát viszont szokni kell – de hát végső soron versenypályára, nem utcára szánják a brutális GTI-t. 
A versenytematika határozza meg a beltér kidolgozását is. Minimális számú kezelőszerv, piros ajtóbehúzó szíj, merevítőkeret a hátsó ülések helyén. De mert korunk őrületétől, a konnektivitástól még a versenypályán sem szabadulhatunk, a GTI-tanulmány fedélzeti kamerát és mobil internetet kínál, hogy a vezető kapcsolatot tarthasson közösségi hálózatával. 
A fő műszeregységtől jobbra az aktuális versenypálya képe, valamint az elért köridők láthatók, váratlanul összecsengve a szintén a Wörthi-tavi VW-találkozóra készülő SEAT Leon versenyautóval. Ezen a monitoron a versenytársak pozíciója, valamint a pillanatnyi helyezés is megjeleníthető.

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.