Versenyautó VW GTI-ből

500 lóerős szörny

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 09.00

Nem torzítanak nagyon a rajzok: rövid, széles és lapos ultra-Golfot álmodott meg a Volkswagen fődizájnere. A Design Vision GTI az alapmodell padlólemezére épülhetne.

Erős a gyanúnk, hogy csak a moduláris, keresztmotoros MQB padlólemezben rejlő, határtalan lehetőségeket akarja fitogtatni a Volkswagen az erősen átrajzolt szerkezetű Golf-tanulmánnyal – mármint amellett persze, hogy megdobogtatja a világ több millió GTI-rajongójának a szívét. 

A Design Vision GTI a szupersport- és versenyautóktól elcsent megoldásokhoz folyamodik. C-oszlopa és küszöbjei messze kinyúlva, a karosszériától függetlenedve gondoskodnak a robusztusabb megjelenésről és a szélesebb nyomtávról. A formatanulmány másfél centivel rövidebb, 5,7-tel alacsonyabb és 7,1 centiméterrel szélesebb a hetedik generációs Golfnál. 

Ezekhez a méretekhez (4253 x 1870 x 1385 mm) jól passzolnak a 20 colos keréktárcsák, amelyek küllői között kerámia féktárcsák villannak elő. Az egyéb formai elemek – a méhsejtes hűtőmaszk, a fekete-piros-fehér színkombinációk, a piros sávozás – a GTI fegyvertárából valók

Ahogy a külső, úgy a műszaki tartalom is extrém. A Design Vision GTI 3,0 literes, V6-os TSI motort kapott, a közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor 6500 fordulat/percnél 503 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 560 Nm, ebből 500 már 2000 fordulat/perctől rendelkezésre áll. 
Sem a DSG váltó, sem az összkerékhajtás nem okoz meglepetést; a 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulás gondolatát viszont szokni kell – de hát végső soron versenypályára, nem utcára szánják a brutális GTI-t. 
A versenytematika határozza meg a beltér kidolgozását is. Minimális számú kezelőszerv, piros ajtóbehúzó szíj, merevítőkeret a hátsó ülések helyén. De mert korunk őrületétől, a konnektivitástól még a versenypályán sem szabadulhatunk, a GTI-tanulmány fedélzeti kamerát és mobil internetet kínál, hogy a vezető kapcsolatot tarthasson közösségi hálózatával. 
A fő műszeregységtől jobbra az aktuális versenypálya képe, valamint az elért köridők láthatók, váratlanul összecsengve a szintén a Wörthi-tavi VW-találkozóra készülő SEAT Leon versenyautóval. Ezen a monitoron a versenytársak pozíciója, valamint a pillanatnyi helyezés is megjeleníthető.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.