Megdrágultak itthon a családi autók

Árnyékdob, hét személynek

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 10.00

4 749 000 forintos áron vezeti be hazánkba az importőr az új Kia Carenst. A kompakt egyterűnek a nagyobb Carnivalt is pótolnia kellene.

Családi autóból sokféle van. Az újak közül a leghidegebben számítók vehetnek Dacia Lodgyt klímával alig hárommillió felett, akár hét üléssel is. Esetleg csak öt üléssel, de tolóajtóval Dokkert, ha pár hét múlva kapható lesz. Ugyanennyiért adnak FIAT Qubót vagy árban kicsit feljebb, de még mindig a jeges ésszerűség talaján maradva Doblót, netán más teherautóból domesztikált hodályt.

Pótolja a nagyobb Carnivalt is

Aki otthonosabb, halkabb, ötcsillagos töréstesztű egyterűt szeretne rendes felszereltséggel, az ötmillió alatt nem sok autót talál. Ebben az árkategóriában indul a Kia Carens is, amelynek negyedik generációja most jelenik meg a szalonokban.


Ebből a szegmensből a Kia két évig kimaradt az előző modell kivezetése óta, az új viszont nemcsak a Carenst, de a nagyobb Carnivalt is pótolja majd. Nyilván nem ugyanaz a méret, mint a Sharannal vagy az Espace-szal összevethető Carnival, de a nehéz és magas széndioxid-emissziójú nagy egyterűk kiveszőben vannak, nagyon szorongatják őket a C-szegmens egyre feljebb tolt autói, amilyen az Opel Zafira Tourer.

Plusz ülések 250 ezer forintért

A 452,5 centis új Carens nem nőtt ekkorára, sőt, két centivel rövidebb elődjénél. Ennek ellenére opcióként kapható 5+2 üléssel. A csomagtérpadlóból kihajtható ülések felára 250 ezer forint, ami jóval magasabb a kategóriában jellemző 150-200 000 forintnál. A zenés tehetségkutatókon emlegetett szakmai alázattól vezérelve beültem leghátulra, ahol elég kevés a hely. Jobb, mint a Qashqai+2, nagyjából akkora a hely, mint a Grand C-Maxban, de kisebb az átlagnál.

Bézs színben rendelve a belső tér nem ilyen komor. Az anyagok egész jók

Középen három önálló, külön tologatható ülés van, két normál méretű egy keskenyebbet fog közre, mint a francia konkurensekben is. A középső ülések szintúgy lesüllyeszthetők, amivel sík csomagtartót kapunk, az első utasülés támláját is előrehajtva 215 centis tárgyak szállíthatók.

Két dízel, két benzines

Benzines motorból 1,6 literes, 135 lóerős illetve kétliteres, 166 lóerős négyhengerest lehet választani, mindkettő közvetlen befecskendezéses.

Dízelmotor is kettő van, itt a más Hyundai-Kia modellekből ismert 1,7-es motor érhető el 115 és 136 lóerős teljesítményszinten. (Az adatok megtalálhatók képgalériában.)

Utóbbit vezettük is a hazai bemutatón, a Carens pont azt tudta vele, mint a kategória jobb autói, a fedélzeti számítógép szerint 6,9 literes átlagfogyasztással. A szintetikus kormányérzet maradt a Cee’dé, a kulturált belső, a halk működés és a jó minőségérzet is a kompakt autóéra hasonlít.

Egy ügynökség jópofa reklámokat forgatott a Kiának az autóról, amiben a család összes tagja laza, vidám, egy részük árnyékdobon tolja, másik meg a fejét rázza a zenére. A másikban az autó adottságait csillantják meg, a légyotthoz igazítható ülésrendszertől a kanbulik közös megközelítéséig.

Akciósan 4,75 millió forinttól

Elsőre a Carens árai elég borsosak, de aki rászán két percet, a konkurenseknél is hasonló összegeket talál. Tavaly ősz óta ugyanis a C-Max és a Grand Scénic is jócskán megdrágult.

A gyengébbik háromhengeres, turbós C-Max listaára 5 375 000 Ft, a Citroënnél a kifutó C4 Picassóból az 1,6-ost adják 5 250 000 forintért, miután engedtek egymilliót a listaárból. Még a legolcsóbb rövid Scénic is belekerül 5 290 000 forintba, amiből 600 ezer Ft az engedmény.

2013-ban összesen 135 autó értékesítése a cél, amivel a Carens bőven elmozdul majd a kategória utolsó előtti helyéről, ahol a sajtóbemutatóra regisztrált két autóval áll.

A Kia Carens-választék (listaár/akciós összeg)
Carens 1,6 GDI LX (135 LE, 165 Nm)
5 299 000 / 4 749 000 Ft
Carens 1,6 GDI EX (135 LE, 165 Nm) 5 799 000 / 5 249 000 Ft
Carens 2,0 GDI EX (166 LE, 213 Nm) 6 099 000 / 5 549 000 Ft
Carens 1,7 CRDI LP (115 LE, 260 Nm) LX 5 999 000 / 5 449 000 Ft
Carens 1,7 CRDI LP (115 LE, 260 Nm) EX 6 499 000 / 5 949 000 Ft


A 136 lóerős, 330 Nm-es dízelváltozat felára felszereltségtől függetlenül 150 000 forint

Kommentek

  • Notalab

    Az a baj, hogy ezek az autók csak a fejlett nyugat, és az autós újságírás szemében családi autók. Magyar átlag embereknek a 15 éves lépcsős Swiftek, és Daewo Kalosok, esetleg az 5 ajtós G Astrák a családi autók, ha “fussa” egyáltalán rájuk. A tesztben szereplők csak a családapák és anyák vágyálmaikban bukkannak fel a Ferrarik és Porsche-k mellett. Sajnos.

  • Ant.all

    3.9 milliós árcédulánál már sokan … vinnék … mint a cukrot. De a 7 év garancia az megdobja az árat, meg az értéktartást is:)

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.