Megdrágultak itthon a családi autók

Árnyékdob, hét személynek

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 10.00

4 749 000 forintos áron vezeti be hazánkba az importőr az új Kia Carenst. A kompakt egyterűnek a nagyobb Carnivalt is pótolnia kellene.

Családi autóból sokféle van. Az újak közül a leghidegebben számítók vehetnek Dacia Lodgyt klímával alig hárommillió felett, akár hét üléssel is. Esetleg csak öt üléssel, de tolóajtóval Dokkert, ha pár hét múlva kapható lesz. Ugyanennyiért adnak FIAT Qubót vagy árban kicsit feljebb, de még mindig a jeges ésszerűség talaján maradva Doblót, netán más teherautóból domesztikált hodályt.

Pótolja a nagyobb Carnivalt is

Aki otthonosabb, halkabb, ötcsillagos töréstesztű egyterűt szeretne rendes felszereltséggel, az ötmillió alatt nem sok autót talál. Ebben az árkategóriában indul a Kia Carens is, amelynek negyedik generációja most jelenik meg a szalonokban.


Ebből a szegmensből a Kia két évig kimaradt az előző modell kivezetése óta, az új viszont nemcsak a Carenst, de a nagyobb Carnivalt is pótolja majd. Nyilván nem ugyanaz a méret, mint a Sharannal vagy az Espace-szal összevethető Carnival, de a nehéz és magas széndioxid-emissziójú nagy egyterűk kiveszőben vannak, nagyon szorongatják őket a C-szegmens egyre feljebb tolt autói, amilyen az Opel Zafira Tourer.

Plusz ülések 250 ezer forintért

A 452,5 centis új Carens nem nőtt ekkorára, sőt, két centivel rövidebb elődjénél. Ennek ellenére opcióként kapható 5+2 üléssel. A csomagtérpadlóból kihajtható ülések felára 250 ezer forint, ami jóval magasabb a kategóriában jellemző 150-200 000 forintnál. A zenés tehetségkutatókon emlegetett szakmai alázattól vezérelve beültem leghátulra, ahol elég kevés a hely. Jobb, mint a Qashqai+2, nagyjából akkora a hely, mint a Grand C-Maxban, de kisebb az átlagnál.

Bézs színben rendelve a belső tér nem ilyen komor. Az anyagok egész jók

Középen három önálló, külön tologatható ülés van, két normál méretű egy keskenyebbet fog közre, mint a francia konkurensekben is. A középső ülések szintúgy lesüllyeszthetők, amivel sík csomagtartót kapunk, az első utasülés támláját is előrehajtva 215 centis tárgyak szállíthatók.

Két dízel, két benzines

Benzines motorból 1,6 literes, 135 lóerős illetve kétliteres, 166 lóerős négyhengerest lehet választani, mindkettő közvetlen befecskendezéses.

Dízelmotor is kettő van, itt a más Hyundai-Kia modellekből ismert 1,7-es motor érhető el 115 és 136 lóerős teljesítményszinten. (Az adatok megtalálhatók képgalériában.)

Utóbbit vezettük is a hazai bemutatón, a Carens pont azt tudta vele, mint a kategória jobb autói, a fedélzeti számítógép szerint 6,9 literes átlagfogyasztással. A szintetikus kormányérzet maradt a Cee’dé, a kulturált belső, a halk működés és a jó minőségérzet is a kompakt autóéra hasonlít.

Egy ügynökség jópofa reklámokat forgatott a Kiának az autóról, amiben a család összes tagja laza, vidám, egy részük árnyékdobon tolja, másik meg a fejét rázza a zenére. A másikban az autó adottságait csillantják meg, a légyotthoz igazítható ülésrendszertől a kanbulik közös megközelítéséig.

Akciósan 4,75 millió forinttól

Elsőre a Carens árai elég borsosak, de aki rászán két percet, a konkurenseknél is hasonló összegeket talál. Tavaly ősz óta ugyanis a C-Max és a Grand Scénic is jócskán megdrágult.

A gyengébbik háromhengeres, turbós C-Max listaára 5 375 000 Ft, a Citroënnél a kifutó C4 Picassóból az 1,6-ost adják 5 250 000 forintért, miután engedtek egymilliót a listaárból. Még a legolcsóbb rövid Scénic is belekerül 5 290 000 forintba, amiből 600 ezer Ft az engedmény.

2013-ban összesen 135 autó értékesítése a cél, amivel a Carens bőven elmozdul majd a kategória utolsó előtti helyéről, ahol a sajtóbemutatóra regisztrált két autóval áll.

A Kia Carens-választék (listaár/akciós összeg)
Carens 1,6 GDI LX (135 LE, 165 Nm)
5 299 000 / 4 749 000 Ft
Carens 1,6 GDI EX (135 LE, 165 Nm) 5 799 000 / 5 249 000 Ft
Carens 2,0 GDI EX (166 LE, 213 Nm) 6 099 000 / 5 549 000 Ft
Carens 1,7 CRDI LP (115 LE, 260 Nm) LX 5 999 000 / 5 449 000 Ft
Carens 1,7 CRDI LP (115 LE, 260 Nm) EX 6 499 000 / 5 949 000 Ft


A 136 lóerős, 330 Nm-es dízelváltozat felára felszereltségtől függetlenül 150 000 forint

Kommentek

  • Notalab

    Az a baj, hogy ezek az autók csak a fejlett nyugat, és az autós újságírás szemében családi autók. Magyar átlag embereknek a 15 éves lépcsős Swiftek, és Daewo Kalosok, esetleg az 5 ajtós G Astrák a családi autók, ha “fussa” egyáltalán rájuk. A tesztben szereplők csak a családapák és anyák vágyálmaikban bukkannak fel a Ferrarik és Porsche-k mellett. Sajnos.

  • Ant.all

    3.9 milliós árcédulánál már sokan … vinnék … mint a cukrot. De a 7 év garancia az megdobja az árat, meg az értéktartást is:)

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.