Családi autóból sokféle van. Az újak közül a leghidegebben számítók vehetnek Dacia Lodgyt klímával alig hárommillió felett, akár hét üléssel is. Esetleg csak öt üléssel, de tolóajtóval Dokkert, ha pár hét múlva kapható lesz. Ugyanennyiért adnak FIAT Qubót vagy árban kicsit feljebb, de még mindig a jeges ésszerűség talaján maradva Doblót, netán más teherautóból domesztikált hodályt.

Pótolja a nagyobb Carnivalt is

Aki otthonosabb, halkabb, ötcsillagos töréstesztű egyterűt szeretne rendes felszereltséggel, az ötmillió alatt nem sok autót talál. Ebben az árkategóriában indul a Kia Carens is, amelynek negyedik generációja most jelenik meg a szalonokban.


Ebből a szegmensből a Kia két évig kimaradt az előző modell kivezetése óta, az új viszont nemcsak a Carenst, de a nagyobb Carnivalt is pótolja majd. Nyilván nem ugyanaz a méret, mint a Sharannal vagy az Espace-szal összevethető Carnival, de a nehéz és magas széndioxid-emissziójú nagy egyterűk kiveszőben vannak, nagyon szorongatják őket a C-szegmens egyre feljebb tolt autói, amilyen az Opel Zafira Tourer.

Plusz ülések 250 ezer forintért

A 452,5 centis új Carens nem nőtt ekkorára, sőt, két centivel rövidebb elődjénél. Ennek ellenére opcióként kapható 5+2 üléssel. A csomagtérpadlóból kihajtható ülések felára 250 ezer forint, ami jóval magasabb a kategóriában jellemző 150-200 000 forintnál. A zenés tehetségkutatókon emlegetett szakmai alázattól vezérelve beültem leghátulra, ahol elég kevés a hely. Jobb, mint a Qashqai+2, nagyjából akkora a hely, mint a Grand C-Maxban, de kisebb az átlagnál.

Bézs színben rendelve a belső tér nem ilyen komor. Az anyagok egész jók

Középen három önálló, külön tologatható ülés van, két normál méretű egy keskenyebbet fog közre, mint a francia konkurensekben is. A középső ülések szintúgy lesüllyeszthetők, amivel sík csomagtartót kapunk, az első utasülés támláját is előrehajtva 215 centis tárgyak szállíthatók.

Két dízel, két benzines

Benzines motorból 1,6 literes, 135 lóerős illetve kétliteres, 166 lóerős négyhengerest lehet választani, mindkettő közvetlen befecskendezéses.

Dízelmotor is kettő van, itt a más Hyundai-Kia modellekből ismert 1,7-es motor érhető el 115 és 136 lóerős teljesítményszinten. (Az adatok megtalálhatók képgalériában.)

Utóbbit vezettük is a hazai bemutatón, a Carens pont azt tudta vele, mint a kategória jobb autói, a fedélzeti számítógép szerint 6,9 literes átlagfogyasztással. A szintetikus kormányérzet maradt a Cee’dé, a kulturált belső, a halk működés és a jó minőségérzet is a kompakt autóéra hasonlít.

Egy ügynökség jópofa reklámokat forgatott a Kiának az autóról, amiben a család összes tagja laza, vidám, egy részük árnyékdobon tolja, másik meg a fejét rázza a zenére. A másikban az autó adottságait csillantják meg, a légyotthoz igazítható ülésrendszertől a kanbulik közös megközelítéséig.

Akciósan 4,75 millió forinttól

Elsőre a Carens árai elég borsosak, de aki rászán két percet, a konkurenseknél is hasonló összegeket talál. Tavaly ősz óta ugyanis a C-Max és a Grand Scénic is jócskán megdrágult.

A gyengébbik háromhengeres, turbós C-Max listaára 5 375 000 Ft, a Citroënnél a kifutó C4 Picassóból az 1,6-ost adják 5 250 000 forintért, miután engedtek egymilliót a listaárból. Még a legolcsóbb rövid Scénic is belekerül 5 290 000 forintba, amiből 600 ezer Ft az engedmény.

2013-ban összesen 135 autó értékesítése a cél, amivel a Carens bőven elmozdul majd a kategória utolsó előtti helyéről, ahol a sajtóbemutatóra regisztrált két autóval áll.

A Kia Carens-választék (listaár/akciós összeg)
Carens 1,6 GDI LX (135 LE, 165 Nm)
5 299 000 / 4 749 000 Ft
Carens 1,6 GDI EX (135 LE, 165 Nm) 5 799 000 / 5 249 000 Ft
Carens 2,0 GDI EX (166 LE, 213 Nm)6 099 000 / 5 549 000 Ft
Carens 1,7 CRDI LP (115 LE, 260 Nm) LX5 999 000 / 5 449 000 Ft
Carens 1,7 CRDI LP (115 LE, 260 Nm) EX6 499 000 / 5 949 000 Ft


A 136 lóerős, 330 Nm-es dízelváltozat felára felszereltségtől függetlenül 150 000 forint