Ilyen autókkal repülünk a jövőben

Tíz év múlva jön a konnektoros hibrid légikocsi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 17.30

Első szárazföldi-légi kétéltűjük még csak jövőre rajtol a piacon, de a Terrafugia máris a következő ugrásban gondolkodik. A TF-X hibrid hajtásával és a helyből felszállás képességével ejt bámulatba.

Úgy néz ki, mint egy szárnyától megfosztott repülőgép, és úgy is viselkedik: a repülő autó álmát megvalósító amerikai Terrafugia két éven belül piacra kerülő, Transition nevű járgánya bizony nagyon távol áll az általunk megszokott személygépkocsiktól. 

Ez azonban, ahogy mondani szokták, csak átmeneti kellemetlenség. A cég bemutatta ugyanis következő generációs modelljét – igaz, még csak számítógépes animáció formájában. 
A TF-X nem csak megjelenésében áll közelebb szüleink kocsijához, vezethetősége is egyszerűbb, mint a jelenlegi modellé. 
A legnagyobb különbség, hogy a leendő modell képes függőlegesen fel- és leszállni (VTOL). Ehhez két, egyenként 600 lóerős, elektromos meghajtású légcsavart használ. Egy nagy villanymotor helyett tucatnyi kisebbet építenek be, ami javítja az üzembiztosságot. 
Miután felszállt, rotorjait összecsukja, és 300 lovas benzinmotorjáról meghajtott tolólégcsavar segítségével halad előre. 
A légi közlekedésben mindig a leszállás a kritikus pont, ezért a TF-X esetében ezt robotpilóta végzi. De hogy ne legyenek kellemetlen meglepetések (hiszen ha beindul a tömeggyártás, tucatjával repkedhetnek az ilyen járművek a városok fölött), a rendszer csak akkor hajlandó felszállni, ha a pilóta előre beprogramoz három, alternatív leszállóhelyet, és ha ezek mindegyikének elérésére elegendő az üzemanyag-szintje. Menet közben a benzinmotor generátorként táplálja a villanymotorok akkumulátorait.
Nem véletlen, hogy a 322 km/óra röpsebességű, a levegőben akár 800 kilométert megtenni képes TF-X-ről még csak rajzfilmet láthatunk: a gyártó optimista becslései szerint 8-12 évnyi fejlesztés vár még rájuk, mire megvalósulhat.
Ebben is van persze jó: legalább lesz mivel motiválnunk a most óvodás srácokat az iskolaévek alatt…

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.