Ilyen autókkal repülünk a jövőben

Tíz év múlva jön a konnektoros hibrid légikocsi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 17.30

Első szárazföldi-légi kétéltűjük még csak jövőre rajtol a piacon, de a Terrafugia máris a következő ugrásban gondolkodik. A TF-X hibrid hajtásával és a helyből felszállás képességével ejt bámulatba.

Úgy néz ki, mint egy szárnyától megfosztott repülőgép, és úgy is viselkedik: a repülő autó álmát megvalósító amerikai Terrafugia két éven belül piacra kerülő, Transition nevű járgánya bizony nagyon távol áll az általunk megszokott személygépkocsiktól. 

Ez azonban, ahogy mondani szokták, csak átmeneti kellemetlenség. A cég bemutatta ugyanis következő generációs modelljét – igaz, még csak számítógépes animáció formájában. 
A TF-X nem csak megjelenésében áll közelebb szüleink kocsijához, vezethetősége is egyszerűbb, mint a jelenlegi modellé. 
A legnagyobb különbség, hogy a leendő modell képes függőlegesen fel- és leszállni (VTOL). Ehhez két, egyenként 600 lóerős, elektromos meghajtású légcsavart használ. Egy nagy villanymotor helyett tucatnyi kisebbet építenek be, ami javítja az üzembiztosságot. 
Miután felszállt, rotorjait összecsukja, és 300 lovas benzinmotorjáról meghajtott tolólégcsavar segítségével halad előre. 
A légi közlekedésben mindig a leszállás a kritikus pont, ezért a TF-X esetében ezt robotpilóta végzi. De hogy ne legyenek kellemetlen meglepetések (hiszen ha beindul a tömeggyártás, tucatjával repkedhetnek az ilyen járművek a városok fölött), a rendszer csak akkor hajlandó felszállni, ha a pilóta előre beprogramoz három, alternatív leszállóhelyet, és ha ezek mindegyikének elérésére elegendő az üzemanyag-szintje. Menet közben a benzinmotor generátorként táplálja a villanymotorok akkumulátorait.
Nem véletlen, hogy a 322 km/óra röpsebességű, a levegőben akár 800 kilométert megtenni képes TF-X-ről még csak rajzfilmet láthatunk: a gyártó optimista becslései szerint 8-12 évnyi fejlesztés vár még rájuk, mire megvalósulhat.
Ebben is van persze jó: legalább lesz mivel motiválnunk a most óvodás srácokat az iskolaévek alatt…

Kommentek

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.