Az autóban sem menekülsz a reklámtól!

Mi lesz a közlekedésbiztonsággal?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 14.00

Egyre nagyobb az érdeklődés az autóban elérhető online szolgáltatások iránt, csakhogy ezeket valakinek meg is kell fizetnie. Ez lehet az ügyfél, de lehet egy harmadik fél is…

Minden felmérés arra utal, hogy a vásárlók új generációja a nyugati világban már nem feltétlenül autóra vágyik, hanem valami olyan szerkezetre, amely utazás közben is biztosítja számára a megszokott online kapcsolattartás lehetőségét. 

Ezt a trendet egyre többen felismerik és igyekeznek is kiaknázni. Legelőrébb a General Motors tart ezen a téren, amely két éven belül negyedik generációs mobil internet szolgáltatással és fedélzeti wifi hálózattal szereli fel autóit. 


Csakhogy ez a fejlesztés rengeteg pénzbe kerül, és miközben az ügyfél és a távközlési szolgáltató egyaránt jól jár vele, az autógyártó üzleti haszna egyelőre nem látszik a képletben – utalt a helyzet tarthatatlanságára Dan Akerson, a GM elnök-vezérigazgatója. Ha valaki, ő tudja, miről beszél, hiszen korábban a távközlési iparban dolgozott – nyilván az sem véletlen egyébként, hogy 2013-ban éppen az ő kompetenciáját tartja legértékesebbnek a General Motors… 
Szóval fizethet az ügyfél – a 4G-s történet minimális, 20 dolláros (4500 Ft) előfizetési díjjal működik -, de fizethetnek mások is. Ahogy a mobiltelefonok és az internet példája mutatja, a felhasználók jelentős része sok mindent hajlandó lenyelni csak azért, hogy jobb minőségű szolgáltatást kaphasson. 
Ha a valós idejű navigálásnak, a forgalmi információknak, az integrált Facebooknak az az ára, hogy a rendszer indításakor elhangzik a hírhedt “Ez a szolgáltatás nem jött volna létre, ha nincs a…” mondat, Akerson szerint sokan elviselik a kis kényelmetlenséget, csak megkapják autójuktól azt, amit a zsebükben hordozott, tenyérnyi készüléktől megszoktak. 
A GM OnStar szolgáltatása, amely a kilencvenes években indult útjára, jelenleg évi másfél milliárd dolláros bevételt hoz a cégnek, a benne rejlő potenciál azonban nagyobb. “Az OnStar jelenleg elsősorban utasbiztonsági és vagyonvédelmi fókuszú szolgáltatás; a jövőben azonban szeretnénk jócskán felduzzasztani tartalmakkal és szolgáltatásokkal” – mondta Akerson. 
Érdekes csavar a történetben, hogy miközben az autógyártók az online tartalmak integrációjára törekszenek, és ebben egyelőre saját fejlesztési inkompetenciájuk akadályozza meg őket (kezelőfelületeik rendre ósdi, bonyolult rendszernek bizonyulnak az okostelefonok mellett), az USA mértékadó állama, Kalifornia most már nem csak a telefonálást, hanem a mobiltelefon navigációs funkcióinak menet közbeni használatát is szabályozza.
Forrás: Reuters.com

Kommentek

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.