Az autóban sem menekülsz a reklámtól!

Mi lesz a közlekedésbiztonsággal?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 14.00

Egyre nagyobb az érdeklődés az autóban elérhető online szolgáltatások iránt, csakhogy ezeket valakinek meg is kell fizetnie. Ez lehet az ügyfél, de lehet egy harmadik fél is…

Minden felmérés arra utal, hogy a vásárlók új generációja a nyugati világban már nem feltétlenül autóra vágyik, hanem valami olyan szerkezetre, amely utazás közben is biztosítja számára a megszokott online kapcsolattartás lehetőségét. 

Ezt a trendet egyre többen felismerik és igyekeznek is kiaknázni. Legelőrébb a General Motors tart ezen a téren, amely két éven belül negyedik generációs mobil internet szolgáltatással és fedélzeti wifi hálózattal szereli fel autóit. 


Csakhogy ez a fejlesztés rengeteg pénzbe kerül, és miközben az ügyfél és a távközlési szolgáltató egyaránt jól jár vele, az autógyártó üzleti haszna egyelőre nem látszik a képletben – utalt a helyzet tarthatatlanságára Dan Akerson, a GM elnök-vezérigazgatója. Ha valaki, ő tudja, miről beszél, hiszen korábban a távközlési iparban dolgozott – nyilván az sem véletlen egyébként, hogy 2013-ban éppen az ő kompetenciáját tartja legértékesebbnek a General Motors… 
Szóval fizethet az ügyfél – a 4G-s történet minimális, 20 dolláros (4500 Ft) előfizetési díjjal működik -, de fizethetnek mások is. Ahogy a mobiltelefonok és az internet példája mutatja, a felhasználók jelentős része sok mindent hajlandó lenyelni csak azért, hogy jobb minőségű szolgáltatást kaphasson. 
Ha a valós idejű navigálásnak, a forgalmi információknak, az integrált Facebooknak az az ára, hogy a rendszer indításakor elhangzik a hírhedt “Ez a szolgáltatás nem jött volna létre, ha nincs a…” mondat, Akerson szerint sokan elviselik a kis kényelmetlenséget, csak megkapják autójuktól azt, amit a zsebükben hordozott, tenyérnyi készüléktől megszoktak. 
A GM OnStar szolgáltatása, amely a kilencvenes években indult útjára, jelenleg évi másfél milliárd dolláros bevételt hoz a cégnek, a benne rejlő potenciál azonban nagyobb. “Az OnStar jelenleg elsősorban utasbiztonsági és vagyonvédelmi fókuszú szolgáltatás; a jövőben azonban szeretnénk jócskán felduzzasztani tartalmakkal és szolgáltatásokkal” – mondta Akerson. 
Érdekes csavar a történetben, hogy miközben az autógyártók az online tartalmak integrációjára törekszenek, és ebben egyelőre saját fejlesztési inkompetenciájuk akadályozza meg őket (kezelőfelületeik rendre ósdi, bonyolult rendszernek bizonyulnak az okostelefonok mellett), az USA mértékadó állama, Kalifornia most már nem csak a telefonálást, hanem a mobiltelefon navigációs funkcióinak menet közbeni használatát is szabályozza.
Forrás: Reuters.com

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.