Az autóban sem menekülsz a reklámtól!

Mi lesz a közlekedésbiztonsággal?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 14.00

Egyre nagyobb az érdeklődés az autóban elérhető online szolgáltatások iránt, csakhogy ezeket valakinek meg is kell fizetnie. Ez lehet az ügyfél, de lehet egy harmadik fél is…

Minden felmérés arra utal, hogy a vásárlók új generációja a nyugati világban már nem feltétlenül autóra vágyik, hanem valami olyan szerkezetre, amely utazás közben is biztosítja számára a megszokott online kapcsolattartás lehetőségét. 

Ezt a trendet egyre többen felismerik és igyekeznek is kiaknázni. Legelőrébb a General Motors tart ezen a téren, amely két éven belül negyedik generációs mobil internet szolgáltatással és fedélzeti wifi hálózattal szereli fel autóit. 


Csakhogy ez a fejlesztés rengeteg pénzbe kerül, és miközben az ügyfél és a távközlési szolgáltató egyaránt jól jár vele, az autógyártó üzleti haszna egyelőre nem látszik a képletben – utalt a helyzet tarthatatlanságára Dan Akerson, a GM elnök-vezérigazgatója. Ha valaki, ő tudja, miről beszél, hiszen korábban a távközlési iparban dolgozott – nyilván az sem véletlen egyébként, hogy 2013-ban éppen az ő kompetenciáját tartja legértékesebbnek a General Motors… 
Szóval fizethet az ügyfél – a 4G-s történet minimális, 20 dolláros (4500 Ft) előfizetési díjjal működik -, de fizethetnek mások is. Ahogy a mobiltelefonok és az internet példája mutatja, a felhasználók jelentős része sok mindent hajlandó lenyelni csak azért, hogy jobb minőségű szolgáltatást kaphasson. 
Ha a valós idejű navigálásnak, a forgalmi információknak, az integrált Facebooknak az az ára, hogy a rendszer indításakor elhangzik a hírhedt “Ez a szolgáltatás nem jött volna létre, ha nincs a…” mondat, Akerson szerint sokan elviselik a kis kényelmetlenséget, csak megkapják autójuktól azt, amit a zsebükben hordozott, tenyérnyi készüléktől megszoktak. 
A GM OnStar szolgáltatása, amely a kilencvenes években indult útjára, jelenleg évi másfél milliárd dolláros bevételt hoz a cégnek, a benne rejlő potenciál azonban nagyobb. “Az OnStar jelenleg elsősorban utasbiztonsági és vagyonvédelmi fókuszú szolgáltatás; a jövőben azonban szeretnénk jócskán felduzzasztani tartalmakkal és szolgáltatásokkal” – mondta Akerson. 
Érdekes csavar a történetben, hogy miközben az autógyártók az online tartalmak integrációjára törekszenek, és ebben egyelőre saját fejlesztési inkompetenciájuk akadályozza meg őket (kezelőfelületeik rendre ósdi, bonyolult rendszernek bizonyulnak az okostelefonok mellett), az USA mértékadó állama, Kalifornia most már nem csak a telefonálást, hanem a mobiltelefon navigációs funkcióinak menet közbeni használatát is szabályozza.
Forrás: Reuters.com

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.