Villanytorpedó a Pikes Peakre

Rutinos e-csapat Lettországból

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 15.00

A lett DriveEO csapata 540 lóerős, összkerékhajtású elektromos versenyautót épített a legendás amerikai hegyi felfutóversenyre. Papíron esélyesek a győzelemre.

Aki sokat markol, talán keveset fog, de aki meg sem próbálja, az biztosan üres kézzel távozik: nagyjából ez a hozzáállás vezérli a négyszeres Dakar-induló Andris Dambist, aki Lettország első nemzetközi hírű autóversenyzőjeként szerzett nevet magának, újabban elektromos és hibrid raliautók építésével tölti idejét, most pedig a világ legkeményebb hegyi versenyére készül – természetesen elektromos autóval. 

A EO PP01 kódjelű jármű saját tervezés; fém csővázára szénszálas karosszériapaneleket szereltek, a négy kereket összesen 400 kW (536 LE) motorteljesítmény hajtja meg. 
“Technológiánk képes arra, hogy megdöntsük az eddigi elektromos rekordot, de egy versenyen rengeteg az előre kiszámíthatatlan tényező, úgyhogy nem teszünk felelőtlen kijelentéseket” – mondta Dambis, aki a Baltikum túraautó-bajnokát, Janis Horelikset kérte fel a széles és lapos jármű pilótájának. 
“Még nem nyert villanyautó a Pikes Peaken, de egyre inkább oda kell rájuk figyelni. Két éve tervezett, hatótávolság-növelővel szerelt elektromos terepjárónk, az OSCar e0 mára 18 ezer kilométert tett meg, bízunk benne, hogy az azzal gyűjtött tapasztalataink előnyt jelentenek számunkra a futamon” – tette hozzá Dambis.
Forrás: Technologic Vehicles, Carscoops

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.