Aki sokat markol, talán keveset fog, de aki meg sem próbálja, az biztosan üres kézzel távozik: nagyjából ez a hozzáállás vezérli a négyszeres Dakar-induló Andris Dambist, aki Lettország első nemzetközi hírű autóversenyzőjeként szerzett nevet magának, újabban elektromos és hibrid raliautók építésével tölti idejét, most pedig a világ legkeményebb hegyi versenyére készül – természetesen elektromos autóval. 

A EO PP01 kódjelű jármű saját tervezés; fém csővázára szénszálas karosszériapaneleket szereltek, a négy kereket összesen 400 kW (536 LE) motorteljesítmény hajtja meg. 
“Technológiánk képes arra, hogy megdöntsük az eddigi elektromos rekordot, de egy versenyen rengeteg az előre kiszámíthatatlan tényező, úgyhogy nem teszünk felelőtlen kijelentéseket” – mondta Dambis, aki a Baltikum túraautó-bajnokát, Janis Horelikset kérte fel a széles és lapos jármű pilótájának. 
“Még nem nyert villanyautó a Pikes Peaken, de egyre inkább oda kell rájuk figyelni. Két éve tervezett, hatótávolság-növelővel szerelt elektromos terepjárónk, az OSCar e0 mára 18 ezer kilométert tett meg, bízunk benne, hogy az azzal gyűjtött tapasztalataink előnyt jelentenek számunkra a futamon” – tette hozzá Dambis.
Forrás: Technologic Vehicles, Carscoops