Rászálltak a céges autókra a tolvajok

Az első negyedévben Renault-ból vitték a legtöbbet

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 12.00

Másfélszer annyi autót loptak el a legnagyobb flottakezelőtől, mint a tavalyi első negyedévben. Veszélyben a renault-sok.

A LeasePlan flottakezelő saját adatai szerint az idei év első három hónapjában negyven százalékkal több autót tulajdonítottak el időarányosan az általa kezelt közel kilencezer darabos gépjárműflottából, mint egy évvel korábban. A céges autók lopási statisztikáját változatlanul az alsó-középkategóriás modellek vezetik.

A LeasePlan flottájából ellopott 17 gépjármű közel másfélszeres emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és közel háromszorosa a 2011 azonos időszakában tapasztalt lopásoknak. Az elmúlt év legveszélyeztetettebb flottaautói azonos mértékben a Ford, Opel és a Volkswagen voltak. A LeasePlannél idén egyelőre a Renault különböző típusai voltak a legkapósabbak a tolvajok körében, a céges flottákban legnagyobb súllyal jelenlévő Fordnak viszont mindössze három autóját lopták el az első negyedévben.

A flottakezelő adatai alapján az ellopott vállalati autók átlagosan 60 ezer kilométert futottak és 1,75 millió forint kártérítést fizetett utánuk a biztosító. Nagyon keveset futott, háromezer kilométeres és idősebb, közel 200 ezer kilométert futott autót egyaránt vittek a flottából.

Pesti Tímea, a cég kereskedelmi igazgatója szerint elsősorban nem a nagyértékű, hanem az alsó-középkategóriás gépjárműveket kedvelik a tolvajok. Ezek a típusok kevésbé feltűnőek, mivel tömegével fordulnak elő az utakon, másrészt nagy az igény bontott alkatrészeikre. A biztosító a legtöbb esetben fizet ugyan (kivéve, ha a gépjárműhöz tartozó kulcsokat nem tudja felmutatni a használó), de az alap casco általában csak a lízingelt gépkocsi piaci értékét téríti meg, ami néhány éves gépkocsi esetén alacsonyabb a könyv szerinti értéknél. Ezért ajánlják az úgynevezett GAP biztosítást, amely egy lopás vagy totálkár esetén a fenti különbözetre is fedezetet nyújt. A kiegészítő biztosítást elsősorban a kisebb cégek veszik igénybe, főleg nagyértékű gépjárművek esetében.

A LeasePlan szerint a riasztó, a gyári immobilizer, a kormány-, illetve a váltózár megnöveli ugyan a lopáshoz szükséges időt, de nem jelent leküzdhetetlen akadályt a tolvajoknak. Az első negyedévben ellopott autók esetén a váltózár 10 százalékban volt beszerelve és immobilizer szinte az összes ellopott gépjárműben megtalálható volt.

Kommentek

  • kocogok

    Főbelőni mindet a helyszinen! Kétszersültek …

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.