Rászálltak a céges autókra a tolvajok

Az első negyedévben Renault-ból vitték a legtöbbet

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 12.00

Másfélszer annyi autót loptak el a legnagyobb flottakezelőtől, mint a tavalyi első negyedévben. Veszélyben a renault-sok.

A LeasePlan flottakezelő saját adatai szerint az idei év első három hónapjában negyven százalékkal több autót tulajdonítottak el időarányosan az általa kezelt közel kilencezer darabos gépjárműflottából, mint egy évvel korábban. A céges autók lopási statisztikáját változatlanul az alsó-középkategóriás modellek vezetik.

A LeasePlan flottájából ellopott 17 gépjármű közel másfélszeres emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és közel háromszorosa a 2011 azonos időszakában tapasztalt lopásoknak. Az elmúlt év legveszélyeztetettebb flottaautói azonos mértékben a Ford, Opel és a Volkswagen voltak. A LeasePlannél idén egyelőre a Renault különböző típusai voltak a legkapósabbak a tolvajok körében, a céges flottákban legnagyobb súllyal jelenlévő Fordnak viszont mindössze három autóját lopták el az első negyedévben.

A flottakezelő adatai alapján az ellopott vállalati autók átlagosan 60 ezer kilométert futottak és 1,75 millió forint kártérítést fizetett utánuk a biztosító. Nagyon keveset futott, háromezer kilométeres és idősebb, közel 200 ezer kilométert futott autót egyaránt vittek a flottából.

Pesti Tímea, a cég kereskedelmi igazgatója szerint elsősorban nem a nagyértékű, hanem az alsó-középkategóriás gépjárműveket kedvelik a tolvajok. Ezek a típusok kevésbé feltűnőek, mivel tömegével fordulnak elő az utakon, másrészt nagy az igény bontott alkatrészeikre. A biztosító a legtöbb esetben fizet ugyan (kivéve, ha a gépjárműhöz tartozó kulcsokat nem tudja felmutatni a használó), de az alap casco általában csak a lízingelt gépkocsi piaci értékét téríti meg, ami néhány éves gépkocsi esetén alacsonyabb a könyv szerinti értéknél. Ezért ajánlják az úgynevezett GAP biztosítást, amely egy lopás vagy totálkár esetén a fenti különbözetre is fedezetet nyújt. A kiegészítő biztosítást elsősorban a kisebb cégek veszik igénybe, főleg nagyértékű gépjárművek esetében.

A LeasePlan szerint a riasztó, a gyári immobilizer, a kormány-, illetve a váltózár megnöveli ugyan a lopáshoz szükséges időt, de nem jelent leküzdhetetlen akadályt a tolvajoknak. Az első negyedévben ellopott autók esetén a váltózár 10 százalékban volt beszerelve és immobilizer szinte az összes ellopott gépjárműben megtalálható volt.

Kommentek

  • kocogok

    Főbelőni mindet a helyszinen! Kétszersültek …

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.