Pályaversenyautót épít a SEAT

330 lóerős fenevad

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 08.00

Habár még fejlesztés alatt áll, bárki megvásárolhatja a többféle műfajra felkészíthető SEAT Leon Cup Racer versenyautót. Az ár húszmilliótól indul.

A jelek szerint a SEAT készen áll arra, hogy visszatérjen a túraautó-versenyzésbe. 

A SEAT Leon Cup Racer nem tanulmány, hanem piackész, noha még tesztelés alatt álló versenyautó, amely a gyár szándéka szerint a világ számos szériájában rajthoz állhatna. 
Az ötajtós Leonon alapuló, mattszürke-narancs fényezésű versenyautó nyomtávját negyven centiméterrel szélesítették meg, a vaskos kerékívekbe fékhűtő nyílásokat vágtak, hátul diffúzor és kétlépcsős szárny gondoskodik a kellő leszorítóerőről. 
Az utasteret teljesen átalakították, gyári állapotában alkalmas a versenyzésre: az autót lecsupaszított beltérrel, bukókerettel és nyakvédelemmel ellátott ülésekkel szállítják. A nedvszívó bőrbe öltöztetett környezetben multifunkciós TFT képernyő helyettesíti a műszerfalat 
A SEAT kétféle kivitelben készül kínálni a 330 lóerős, 350 Nm nyomatékú kétliteres turbómotorral szerelt, elsőkerék-hajtású versenyautót. Az alapkivitel kormányról kapcsolható, hatfokozatú DSG duplakuplungos sebességváltót kap, elektronikus vezérlésű differenciálzárral – ez nettó 70 000 euróba (21 millió Ft) kerül. 
A hosszú távú versenyekre felkészített variáns a padlón elhelyezett váltókarral szerelt, szekvenciális sebességváltót, valamint mechanikus differenciálzárat kínál, ennek ára 95 000 euró (28,5 millió Ft), plusz adók. 
“Reményeink szerint már a 2014-es évadra versenykész autót adhatunk át ügyfeleinknek. A két változatban kapható Leon Cup Racer a legkülönfélébb versenykategóriákban és szériákban állhat rajthoz, a későbbiekben pedig tervezzük egy 1,6 literes motorral szerelt WTTC-kivitel megépítését is” – mondta Jaime Puig, a SEAT Sport vezetője. 
A SEAT számára nem ismeretlen terep a pályaversenyzés; 2008-ban és 2009-ben megnyerték a túraautó világbajnokságot (WTCC)

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.