Durrdefekt háromszáznál

Nem volt esélyük, mégis túlélték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 15.00

Hatványozott formában vált valóra minden autóvezető rémálma egy németországi Ferrari-tulajdonos számára, aki mostantól május elsejét második születésnapjaként ünnepelheti.

Ha belegondolunk, voltaképpen józanul, felelősségteljesen járt el az a negyvenéves ferraris, aki május elsején hajnalban vitte ki F430 Scuderiáját egy körre az A7-es autópályára: mert bár háromszázzal száguldani közúton kimeríti az ön- és közveszélyesség fogalmát, de legalább munkaszüneti napon, a reggeli csúcs előtt tette ezt… 

Arra persze aligha számított, hogy miközben hölgy utasának imponál, egyik kereke defektet kap. A keréknyomokból jó látható, hogy a menthetetlen helyzetben is viszonylag ura tudott maradni az 515 lóerős torpedónak – vélhetően a masszív karosszéria mellett vezetési tudásának is köszönheti, hogy ő és utasa egyaránt apró sérülésekkel megúszták a pokoli ütközést. 
Ha mindez versenypályán történik, talán megfogja a sóderágy, itt viszont acélkorlát és betonfal állta útját a másfél tonnás lövedéknek…. 
Az autó tizenhét szakasznyi korlátot bontott le, a roncsok több száz méteren beborították az akkor még üres autópályát, amelynek ezen a Laatzen mellett futó szakaszán nincs sebességkorlátozás, így a férfinak jó eséllyel csupán az útban keletkezett károkat kell megtérítenie – no meg pótolni saját autóját; kára előzetes becslések szerint 130 000 euróra (38,5 millió Ft) rúg.

Kommentek

  • Mahler

    Mit szólsz hozzá Dino? Itt kezdődik a tecnika-és itt is fejeződik be!
    Ha ez reggel hétkor történik, ugye elképzelhető, mi és mennyi heverne az úton?!

  • HakapesziM

    Semmi nem lett volna. Ismerem a helyet, rendkívül forgalmas ott a 7 – es Hannovernél, napközben, reggel ott 100 – zal is bajos közlekedni, 300 – zal semmi esetre sem lehetséges. Így fejből nem tudom, de erős a gyanúm, ott egyébként korlátozás is van.

  • Dino871

    Mahler szerinted mit kellene ahhoz szólni hogy ma létezik olyan autó amit ha valaki/kik 300-al nekicsapnak egy szalagkorlátnak akkor karcolásokkal kiszállnak…:)
    Az eset önmagáért beszél csak hát vannak emberek akiknek mindig félig üres a pohár és irigykednek azokra akiknek egyszerre van tökük és pénzük is..mégse halnak bele..
    Nézzük meg egy 40 évvel ezelőtti autó ugyan mit művel ha 120-al nekicsapod a szalagorlátnak??!
    A jó öreg trabi hány darabra szakad szét 120-nál??

  • garazsgeza

    A fizik

  • Guevara

    Jók ezek az olasz sportkocsik, azt kell hogy mondjam. Milliárdos köcsögök még törés után is élve szállnak ki belőlük.

  • Guevara

    Trabi 120-al? Jó a humorod! De télleg. :D

  • W. A. Lacky

    Azért egy dolog elgondolkodtat. Persze nem csak eme baleset kapcsán: Egy ilyen drága autóhoz miért nem tudnak olyan gumit gyártani, amely nem megy szét egy durrdefekttől? Kész röhej, hogy van egy 40 millás tragacsom és ugyanolyan ócska gumit tesznek rá, mint anno a Trabantra.

  • troll

    azé kár érte.

    nem baj, majd két hónap mulva megjelenik magyarországon, mint törésmentes, újszerű ferrari 25 misiért.

  • zoldfulu2000

    lacky: itt valami több volt benne.
    Gobndolom megpadkázta valahol. Vagy simán elbénázta…

  • keeperbk

    Itt azért erősen bűzlik valami.
    Szerintem abból az autóból amit a képen látunk, senki sem szállt ki “karcolásokkal”. Nem véletlen, hogy a dolognak erről a részéről mélyen hallgat a cikk. Az utasok, vagy kiestek valami nagy szerencsével, még mielőtt ilyenné vált az autó, vagy borzalmasan összetörve szedték ki őket a végén. Esetleg, pont a tűzoltók beavatkozása során vált a kocsinak olyanná az állapota, milyennek a képen látjuk. Mindegy mi volt, csak az nem, amiről a cikk szólni akart.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.