Durrdefekt háromszáznál

Nem volt esélyük, mégis túlélték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 15.00

Hatványozott formában vált valóra minden autóvezető rémálma egy németországi Ferrari-tulajdonos számára, aki mostantól május elsejét második születésnapjaként ünnepelheti.

Ha belegondolunk, voltaképpen józanul, felelősségteljesen járt el az a negyvenéves ferraris, aki május elsején hajnalban vitte ki F430 Scuderiáját egy körre az A7-es autópályára: mert bár háromszázzal száguldani közúton kimeríti az ön- és közveszélyesség fogalmát, de legalább munkaszüneti napon, a reggeli csúcs előtt tette ezt… 

Arra persze aligha számított, hogy miközben hölgy utasának imponál, egyik kereke defektet kap. A keréknyomokból jó látható, hogy a menthetetlen helyzetben is viszonylag ura tudott maradni az 515 lóerős torpedónak – vélhetően a masszív karosszéria mellett vezetési tudásának is köszönheti, hogy ő és utasa egyaránt apró sérülésekkel megúszták a pokoli ütközést. 
Ha mindez versenypályán történik, talán megfogja a sóderágy, itt viszont acélkorlát és betonfal állta útját a másfél tonnás lövedéknek…. 
Az autó tizenhét szakasznyi korlátot bontott le, a roncsok több száz méteren beborították az akkor még üres autópályát, amelynek ezen a Laatzen mellett futó szakaszán nincs sebességkorlátozás, így a férfinak jó eséllyel csupán az útban keletkezett károkat kell megtérítenie – no meg pótolni saját autóját; kára előzetes becslések szerint 130 000 euróra (38,5 millió Ft) rúg.

Kommentek

  • Mahler

    Mit szólsz hozzá Dino? Itt kezdődik a tecnika-és itt is fejeződik be!
    Ha ez reggel hétkor történik, ugye elképzelhető, mi és mennyi heverne az úton?!

  • HakapesziM

    Semmi nem lett volna. Ismerem a helyet, rendkívül forgalmas ott a 7 – es Hannovernél, napközben, reggel ott 100 – zal is bajos közlekedni, 300 – zal semmi esetre sem lehetséges. Így fejből nem tudom, de erős a gyanúm, ott egyébként korlátozás is van.

  • Dino871

    Mahler szerinted mit kellene ahhoz szólni hogy ma létezik olyan autó amit ha valaki/kik 300-al nekicsapnak egy szalagkorlátnak akkor karcolásokkal kiszállnak…:)
    Az eset önmagáért beszél csak hát vannak emberek akiknek mindig félig üres a pohár és irigykednek azokra akiknek egyszerre van tökük és pénzük is..mégse halnak bele..
    Nézzük meg egy 40 évvel ezelőtti autó ugyan mit művel ha 120-al nekicsapod a szalagorlátnak??!
    A jó öreg trabi hány darabra szakad szét 120-nál??

  • garazsgeza

    A fizik

  • Guevara

    Jók ezek az olasz sportkocsik, azt kell hogy mondjam. Milliárdos köcsögök még törés után is élve szállnak ki belőlük.

  • Guevara

    Trabi 120-al? Jó a humorod! De télleg. :D

  • W. A. Lacky

    Azért egy dolog elgondolkodtat. Persze nem csak eme baleset kapcsán: Egy ilyen drága autóhoz miért nem tudnak olyan gumit gyártani, amely nem megy szét egy durrdefekttől? Kész röhej, hogy van egy 40 millás tragacsom és ugyanolyan ócska gumit tesznek rá, mint anno a Trabantra.

  • troll

    azé kár érte.

    nem baj, majd két hónap mulva megjelenik magyarországon, mint törésmentes, újszerű ferrari 25 misiért.

  • zoldfulu2000

    lacky: itt valami több volt benne.
    Gobndolom megpadkázta valahol. Vagy simán elbénázta…

  • keeperbk

    Itt azért erősen bűzlik valami.
    Szerintem abból az autóból amit a képen látunk, senki sem szállt ki “karcolásokkal”. Nem véletlen, hogy a dolognak erről a részéről mélyen hallgat a cikk. Az utasok, vagy kiestek valami nagy szerencsével, még mielőtt ilyenné vált az autó, vagy borzalmasan összetörve szedték ki őket a végén. Esetleg, pont a tűzoltók beavatkozása során vált a kocsinak olyanná az állapota, milyennek a képen látjuk. Mindegy mi volt, csak az nem, amiről a cikk szólni akart.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.