Dízelmotort kaphat a Mazda MX-5

A turbómotoron is gondolkodnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 14.00

A tervezés fázisában tartó Mazda-Alfa közös roadster kapcsán Japánban felmerült a dízelmotor ötlete. Egyelőre úgy tűnik, elvetették.

Új fejleményekre hívta fel a figyelmet a brit Autocar a hamarosan érkező közös japán-olasz sportkocsi kapcsán. A Mazda MX-5 és az Alfa Romeo Spider fejlesztői már a lehetséges motorvariációkon gondolkodnak – mint ismeretes, a két modell közös futóművet, ám saját formatervet és motorokat fog kapni. 

Az Alfa a jelenlegi trendhez igazodva a turbómotorokra szavaz: egyelőre az 1,4 literes erőforrás, illetve a 4C kompakt szupersportkocsi 1750 TBi blokkja merült fel; a modell teljesítménye ezekkel 120-tól egészen 296 lóerőig terjedhetne.
A Mazda ellenben a SkyActiv technológiákra, azaz az optimalizált szívómotorokra esküszik. Szokásához híven inkább a tömeget faragná, mint a teljesítményt tolná felfelé: az 1,6 literes SkyActiv benzinmotor 130 lóereje jól hangozna, különösen, ha a negyedik generációs modell méretét és tömegét tényleg sikerül a tervezett négy méteres hosszon, illetve ambiciózus 800 kilogrammon belül tartani.
A legizgalmasabb (vagy nézőponttól függően legijesztőbb) elgondolás azonban egy SkyActiv dízelmotor beépítése volt. Szorgalmas mérnökként a Mazda projektfelelősei alighanem elvégzik a házi feladatukat, de a brit lap információi szerint már a felvetéskor komoly szkepticizmus övezte a kisméretű dízel roadster ötletét, amely minden szempontból ellentmondana a Mazda pörgős motorokról és könnyű építésről szóló szabálykönyvének.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Én régi dízelhívő vagyok. De itt én is megállnék. Nagyobb GT szerű kupékba mindnen további nélkül.

    De ebbe a kcisi könnyűépítésű roadsterbe értelmetlen. TKP minden nyitott autóba értelmetlen a dízel.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.