BMW M3 – ennyi volt, köszönjük!

Jöhet a háromhengeres M-motor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 08.00

Még fél évig gyártásban van a jelenlegi M3, de az összes példány előre elkelt, úgyhogy ha lemaradtál, így jártál. A sportrészleg főnöke azonban jó hírekkel is szolgált.

Az amerikai Car and Driver szerkesztői elbeszélgettek Friedrich Nitschkével, a BMW M GmbH vezetőjével, aki elmondta: a kifutó generációs M3 minden darabja, kupé és kabrió egyaránt előre elkelt, így bár a gyártás még hat hónapon át folytatódik, egyetlen lekötetlen példány sem fogja elhagyni az üzemet.

Ami a jövőt illeti, Nitschke több irányt is kijelölt. 
Egyrészt cáfolta azokat a feltételezéseket, amelyek szerint elkezdenének összkerékhajtású modelleket fejleszteni: sem a többletsúly, sem az alulkormányozottsági hajlam nem összeegyeztethető az M-Technik filozófiájával. 
Izgalmas lehetőségként említette ellenben a BMW új, háromhengeres motorját. Nitschke szerint egy ilyen elrendezésű motorból nem lehetetlen literenként 185-200 lóerőt kihozni – ez a BMW másfél literes blokkja esetében 278-300 lóerős teljesítményt jelenthetne. 
Összehasonlításként: a BMW új szabványblokkjainak első lépcsője, a háromhengeres benzinmotor alapkivitelében várhatóan 122 és 204 lóerő között teljesít majd; hasonló konfigurációban a dízelek 80-184 lóerőt tudhatnak.

Kommentek

  • Guevara

    “Izgalmas lehetőségként említette ellenben a BMW új, háromhengeres motorját.”

    Hát télleg, baszki.. 4,6, majd 8 henger, valamint 200,300,400 lóerő után télleg izgalmas dolog lenne már egy háromhegeres háromturbós varrógép egy M3 elejébe. Nicske inkább ne mondjon semmit, ha nem beszélhet érdemi dolgokról.

  • menőmanó

    “ez a BMW másfél literes blokkja esetében 278-300 lóerős teljesítményt jelenthetne.”

    Meg az eddigieknél is több szervizlátogatást.
    Túl sokat képzelnek magukról ezek a bajor mérnökök. :)

  • garazsgeza

    az M3 a v8 tól volt olyan vonzó,,meg a 8500 igforgó soros 6 ostól,
    egy 3 hengeres sosem lesz v8 hangú..
    értelmetlen,minek egy 3 hengeres motor?
    ja ,tudom mert Merkel kikényszeríti a CO2 norm

  • Sturmge

    Üdv.
    Nem értem az aggódást… azt értem, hogy mindenkinek tetszett a régi motorelrendezés és LE szám, azt nem értem mire a rácsodálkozás????? Ez van! 1000-es motor a Ford Mondeo-ba az normális? Itt tart a világ, hogy belefulladunk a saját szemetünkbe. Nekem sem tetszik… az sem tetszett, hogy a Honda anno milyen kis fasza motorokat gyártott és a szabályozás miatt megváltoztatott tervezés már csak nyomokban volt “Hondás” Azt meg hogy BMW mérnökei mennyit képzelnek magukról, hagyjuk meg az ő problémájuknak, majd az élet megválaszolja.

  • Kempelen10.

    A Toyotánál több szervizlátogatást biztosan nem tudnak majd felmutatni.

  • menőmanó

    Elég tudatlan voltál eddig is, nem kell überelned önmagad.

  • menőmanó

    Sturmge
    Az élet már régen megválaszolta. :)

  • Sturmge

    Menőmanó!
    Akkor jó… ahogy elnézem sok bajuk nincs a bőrgatyásoknak. De tudom… mindenki hülye aki BMW-t vesz… :))

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.