VW-csoport fejleszt a legtöbbet

Hátraszorult a BMW, feljött az Audi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.03. 15.00

Az Autóipari Menedzsment Központ (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) innovációs díjátadóján taroltak a német autómárkák és konszernek.

Ahogy tavaly, idén is a Volkswagen-konszern bizonyult a leginnovatívabb autóipari csoportnak a CAM és a PwC éves díjkiosztóján, ahol nyolc kategóriában avatnak győzteseket. Mögötte a Daimler (Mercedes, Smart), a Toyota (Toyota, Lexus), a General Motors (Opel, Cadillac, stb.) és a BMW (BMW, MINI, Rolls-Royce) végzett. 

Nyolcadik éve osztják ki az autóipari innovációért járó díjakat

Nyolcadik éve osztják ki az autóipari innovációért járó díjakat


A bizottság szerint a Volkswagen-csoport a tavalyi évben összesen 32 világújdonságot tett le az asztalra (ebből húszat az Audi révén), a konszern az első helyen végzett a hagyományos hajtásláncok, alternatív hajtásláncok és az online gépjármű (Connected Car) kategóriákban. 
A Daimler csoport, illetve azon belül az egyéni márkák versenyét a 2011-ben nyolcadik Audi és a tavalyi első BMW előtt megnyerő Mercedes-Benz különösen a biztonság terén brillírozott, de alternatív hajtásláncaik is elismerésben részesültek. Az A-osztály mint járműkoncepció, a CLA pedig aerodinamikai teljesítménye révén kapott kitüntetést. 
A CAM immár nyolcadik alkalommal (második éve a PwC-vel karöltve) értékeli 18 globális autóipari csoportosulás 52 márkájának innovációs teljesítményét. Tavaly összesen 791 újítás került górcső alá; ezek 39 százalékát német, 23 százalékát japán gyártók jegyezték. 
A további elismerések közül említést érdemel még a leginnovatívabb járműkoncepció díja, amelyet a megfizethető elektromos közlekedést megvalósító Renault Twizzy nyert el. 
A beszállítók versenyében a Bosch kettő (hajtáslánc, elektronika), a ZF (futómű), a Brose (karosszéria) és a Johnson Controls (utastér) egy-egy díjat nyert.
Nyitóképünkön a Volkswagen-csoport MQB padlólemeze.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.