Túl nagy a kereslet a hibrid Volvo iránt

Meg kellett kettőzni a gyártást

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.03. 16.00

Hatalmas sor várakozik a Volvo S60 dízel-elektromos, hálózatról tölthető hibrid modelljére. A gyár kényelen volt átszervezni a termelést

A Volvo a jelek szerint leginkább zászlóvivőnek szánta konnektoros hibrid modelljét, hiszen mindössze ezer darabot készült gyártani belőle. 

A V60 PHEV iránt azonban rendkívüli kereslet mutatkozik. Az első gyártási mennyiséget már azelőtt megvásárolták, hogy az autót bárki látta volna, a kereskedések egy darabot sem kaptak belőle, semmi sem maradt a készletből. 
A Volvo akkor a termelés felfuttatásáról beszélt: 2014-re évi ötezer darabra szerették volna feltornázni a gyártást. 
A jelek szerint azonban ezzel is alábecsülték a piacot: a Németországban 58 710 euróért (a magyar piacon 8,4 millió forintért kínált T3 belépőverzió német árának kétszereséért) kínált autó továbbra is hiánycikk, így most tízezerre emelték az éves termelési darabszámot. 
A V60 dízel-elektromos, hálózatról tölthető hibrid (D6 AWD Hybrid) kombinált rendszerteljesítménye 215 LE, átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,8 liter/100km; a modell akár 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, egy feltöltéssel, majd belsőégésű motorja segítségével, hibrid üzemben megy tovább.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.