Porsche 911 Turbo: minden ízében új

Idén negyvenéves a modell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.03. 11.00

Új futómű, friss segédrendszerek, nagyobb teljesítmény, kisebb fogyasztás, még marconább kiállás: a 911 Turbo nem hagy támadási felületet.

Ha nem lenne kultikus modell, akkor is felfigyelnénk rá: aktív hátsókerék-kormányzással, vadonatúj összkerékhajtással, teljes LED-es fényszórókkal, 560 lóerős ikerturbós boxermotorral lép színre szeptembertől a két felszereltségi szinten kínált 911 Turbo. 

Nem csak 10 centiméterrel hosszabb tengelytávjában tér el elődjétől a ‘991’ kódjelű új modell: futóműve könnyű építésű, ráadásul megkapta a PDCC adaptív oldaldőlés-szabályozó rendszert, ami a dinamikus motorfelfüggesztéssel és a kerámia fékberendezéssekl együtt alapfelszerelés a drágábbik Turbo S verzión. 
További újdonság az alapkivitelben kínált aktív hátsókerék-kormányzás, amely 50 km/óra alatt az első kerekekkel ellentétes, 80 km/óra fölött velük azonos irányba forgatja el a hátsó kerekeket. Előbbi esetben az autó szűkebben fordul (mintha 25 centivel kurtább lenne a tengelytávja), utóbbiban stabilabban viselkedik (fél méterrel hosszabb tengelytávot szimulálva); mondani sem kell, hogy kezesebb, biztonságosabb, jobb manőverezhetőség a bonyolult rendszer hozadéka. 
Ha a hátsó kerekek kormányozhatók, az elsők hajthatók, mégpedig vadonatúj rendszeren keresztül. Az elektronikus vezérlésű központi tengelykapcsoló vízhűtést kapott, így nagyobb mértékben variálható a hajtóerő a két tengely között. Van is mit elosztani: a 3,8 literes boxer alapkivitelben 520, a Turbo S farában 560 lóerőt ad le, a változó geometriájú turbómotor ereje hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül jut el a négy hajtott kerékhez. 
A nagyobb teljesítmény (az elődmodell 500, illetve 530 lóerőre volt képes) kisebb fogyasztással párosul: továbbfejlesztett start-stop automata és egyéb motorvezérlő rendszerek révén 16 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el mindkét modellverziónál. 
A fent vázolt, átfogó módosításoknak meg is volt a foganatja: a 911 Turbo a várakozások szerint 7:30-on belül futja majd a Nürburgring legendás nagykörét – az előző generációs modell 2008 szeptemberében gyári tesztpilótával, széria abroncsokon 7:38-at ment ugyanott. 
A hétköznapibb mérőszámok is sokat sejtetőek: az előző generációs Turbo S 3,3 másodperces 0-100 sprintjével szemben az új alapmodell 3,2-t, az új S-verzió 3,1-et tud. 
A végsebesség 317 km/óra, így nem csoda, hogy a Porsche aktívan szabályozható aerodinamikai rendszerrel vértezte fel az autót. Az elülső légterelő és a hátsó szárny egyaránt három fokozatban állítható – csak ezeknek köszönhetően két másodpercet faragott nürburgringi köridejéből az autó 
A minden eddiginél szélesebb 911 Turbo elöl kamerával vezérelt, adaptív távolságifény-funkcióval rendelkező LED fényszórókat kapott; a beltérben az eddiginél több fényűző és biztonsági megoldással (pl. prémium hifi, táblafelismerés) találkozunk.

Kommentek

  • L.A. Rómeó

    ez a hátcsó kerékkormányzás megint vw(porsche) világelsőség aszthiszem.
    tetcik!

    vw/porsche for ever!

  • maneo

    4 kerék kormányzás? Korábbról: Honda az Accordban, Prelude-ben, Mitsubishi a Sigmában, Renault Laguna…hirtelen ennyi!
    Nissan GT-R Nordschleife: 7 min 24 sec 22

  • zoldfulu2000

    Romeo: de azoknak lehetett az első kerekét is kornáényozni. Ez a hátsókerlékkormnyzás boztos kiváltja az elsőt is, úghogy ennek meg biztos csak a hátsóját lehet. Ennek pedig célja hogy a melévő konstrukciónál is rosszabb alapokból építkezve csináljanak egy jó autót.

    Mert Transaxle-ből meg középmotorosból még a japánok is tudnak sportkocsit éípteni :).

  • L.A. Rómeó

    nemismerem jappánokat(nemis érdekellnek)de nem halotam h preludeban sigmában stb lett volna.
    tehát nem volt.
    messziről jöt ember(jappán) aszt mond amit akar.
    enyi.

    jappánok nem tudnak sportkocsit éppíteni!
    gtr 7.24-es csalás volt, csaló volt az összes mérőember, és óra! végigcsalták a világon a pályákon ezt.
    de lebuktak. holiday elmesélte anno!

  • Guevara

    maneo: BMW-5ös.

  • maneo
  • maneo

    http://www.nytimes.com/2013/03/31/automobiles/beyond-all-wheel-drive-all-wheel-steering.html?_r=0
    Ebben szinte mindegyik modell fel van sorolva, csak a történeti hűség kedvéért :)

  • maneo

    http://www.youtube.com/watch?v=oEXNgSfAyWo
    Ez is tuti csalás! Lexus LFA 7.14

  • Gianniz

    A Nordschleife időkkel minden gyártó csal így-úgy. Egy kis dugi chiptuning, verseny slickgumik, ki tudja milyen versenyrugók, finombeállítások, eltérő gyári űrpilóták, stb. Akik néha ki is nyiffannak, lásd a Lexus japán pilótája). Ezekkel 15-20 másodpercet is lehet variálni.
    Ami reális, pl. Horst von Saurma 20 éve teszteli a világ összes sportkocsiját, a Nordschleife-n, amit le is hoz havonta a német Sport Auto. Nem ő a világ leggyorsabb pilótája, de nagyon konstans, és amiket ők tesztelnek, full széria gépek, utcai gumival, annak van összehasonlítási értéke.

  • Gianniz

    Pl:
    7:24 Porsche 911 GT2 RS Horst von Saurma Sport Auto (11/2010)[16]
    7:33 Porsche 911 GT3 RS 997MkII Horst von Saurma Sport Auto (04/2010), PCCB [27]
    7:34 Koenigsegg CCR Horst von Saurma 17 October 2005 Sport Auto (03/2006)[28]
    7:34 Nissan GT-R (2011) Horst von Saurma October 2010 Sport Auto (11/2010),.[30]
    7:38 Lexus LFA Horst von Saurma September 2010
    7:38 Chevrolet Corvette C6 ZR1 Horst von Saurma
    7:38 Ferrari 458 Italia Horst von Saurma Sport Auto (08/2010), Michelin Pilot Sport PS2 tires used.
    7:39 Ferrari 430 Scuderia Horst von Saurma Sport Auto (07/2008)[37]
    7:40 Porsche 911 GT3 997MkII Horst von Saurma Sport Auto (06/2009)[38]
    20,600 m (67,600 ft) 7:40 Mercedes SLS AMG Horst von Saurma Sport Auto (2010)[39]
    7:42 Lamborghini Murciélago LP670-4 SV Horst von Saurma Sport Auto (01/2010?) [40]

    A Lexus LFA soha nem megy 7.14-et gyárilag, az biztos, a GTR minden amerikai tesztben (is) veri, más pályákon.

  • Gianniz

    Illetve ami még valószínű nem csalás, ill. nem inkább az adott pl. japán kamkáze teljesítménye, pl. szintén egy független, nem gyártói teszt, teljesen széria gumis autókkal:
    7:24.3 Maserati MC12 Marc Basseng August 2008 Evo Magazine conducted test
    20,600 m (67,600 ft) 7:24.44 Pagani Zonda F Clubsport Marc Basseng August 2008 Evo Magazine conducted test
    20,600 m (67,600 ft) 7:25.7 Ferrari Enzo Marc Basseng August 2008 Evo Magazine conducted test

  • Gianniz

    A másik meg, a gumik iszonyatosan sokat számítanak, akár fél percet is a Nürburgringen. (Pl. 15 évvel ezelőtti gumi vs. egy mai utcai fél slick) Évről évre egyre jobban tapadnak, pl. ezért is megy ugyanannyit ma egy Megane RS, mint 10-15 éve egy középkat Porsche vagy Ferrari – bármilyen versenypályán.

    Egy valódi tesztnek is akkor lenne értelme, ha ugyanaz a lehetőleg TOP pilóta, ugyanolyan gumikkal tesztelne teljesen széria autókat.

  • L.A. Rómeó

    “The GT-R has frequently featured in head to head track comparisons against competing vehicles conducted automotive press. Autocar performed several head to head comparisons involving the GT-R and competing vehicles. In the first, against the Porsche 911 GT3 and BMW M3, the GT-R was declared to be faster around the test track.[52] A second test on the Isle of Man on a 4.5 km closed public road, featured with the Audi R8, Lotus Elise, and Lamborghini Gallardo LP560-4. The GT-R’s time of 1:56:69 was behind the Gallardo’s 1:55:99 time, however because the GT-R was Japanese-spec its top speed was limited to 112 mph, which lead the journalists to believe it could have performed better.[53] In CAR Magazine’s test with the 911 Turbo, BMW M3, and Audi R8 at Rockingham the GT-R was the fastest.[54] Evo tested the GT-R alongside the 911 GT3 at the Bedford Autodrome circuit, the GT-R ran a 1:21.7 lap time compared to GT3’s 1:22.6 time.[55] In a Fifth Gear test with the 911 Turbo, Bruno Senna was able to achieve faster lap times in the GT-R.[56] Car and Driver compared the GT-R on Reno-Fernley Raceway with the 911 Turbo and BMW M3, the GT-R’s lap time of 1:26.7 made it the fastest on the track.[57] Road & Track was able to achieve quick lap times with the car on Buttonwillow Raceway, clocking in at 1:56.9 which was over 5 seconds faster than the Chevrolet Corvette C6 Z06 and 911 Turbo.[58][59] In an Edmunds.com 6-way test on the Streets of Willow and an improvised mountain road, the GT-R posted faster times than the Audi R8 and Porsche 911 Carrera.[60] Auto Bild compared the GT-R with the 911 Turbo and V10 Audi R8 at Contidrome, the GT-R’s time of 1:30.95 placed it ahead of both the Porsche 911 (1:31.75) and the Audi R8 (1:32.11).[61]

    A GT-R pictured in London
    In another Autocar comparison with the PDK 911 Turbo (997.2) and V10 Audi R8 on the Castle Combe Circuit the GT-R’s laptime of 1:14.6, was faster than the 911’s time of 1:14.9 and the R8’s 1:15.5 lap time”
    stb stb

  • L.A. Rómeó

    én nem beszéllek kivállóan angolul, de holiday tudot itt anno és úgy értellmezte, hogy nissan mindig vesztett porsche ellen!
    akkor miről beszélünk?
    vw for ever!

  • L.A. Rómeó

    és igen horst és egyéb német pilóták adják mindig az alapot, bennük lehet bizni hogy nem érrdekeltek semmeliyk gyárrtó oldalán.
    mindig német pilóták eredménye ami adja a mérvet!

    ráadásul ahogy holiday meg montta nissan túl olcsó ezér ha véletlenül (csalással) jobb időt is érne el akorsem porsche kategória!
    porsche kategóriában csak porsche van ezér mindig csak ő győzhet!!
    érthető sok jappánbuzi?

  • CGT

    A GTR rávert néha a Turbóra pár tizedet. Na és mi van akkor ?? A GTR nek konstrukcióbeli fölénye van, mivel a Porschénál tartani kell magukat a tradícióhoz. Ráadásul nissanból, mivel minden évben hoztak ki frissített változatot, mindig a legfrissebb változatot hasonlították a pár éves Porschékkal. És természetesen a köridő nagyon fontos de a mindennapokban nem jut érvényre, viszont mondjuk a lámpától való elrajtolásban a Porsche veri a Nissant. Vagy a vezetési élmény ami tán a legfontosabb egy ilyen kaliberű autó esetén, a Porsche lépcsőfokokkal feljebb van mint a szintetikus Nissan GTR. És ugye a hírnév vagy a forma, a Nissan GTR hétköznapi autó egy Porsche mellett.

  • L.A. Rómeó

    erröl beszéllek és egyet értek Cgt!
    aszt kell nézni amiben a porsche jobb.
    jobb ára van kb 15M-val.(már drágább ami nálunk, menőgyerekeknél jobbat jelent)
    és legyorsulja, megalázza gtr- et kb 0,1 mp-el.
    a köridő meg akkor számít ha porsche nyer. a többi esetben nem érdekes, sőt tottál közömbös!
    és amúgy is:
    nem kell összehasonlítani ökket mer porsche nagyon egyedi, nissan meg sima utcai autó.
    és ezér porsche kategóriában csak porsche van , igy nyer is.
    ki nem érti?

  • L.A. Rómeó

    igen a vezetési élmény:
    a sok jappán buzi vagy jappánbérenc tesztelő egytöl egyog feldicsérte a gtr-t merhogy mijen jol vezethető 911el szemben.
    DE:
    ez kit érdekel:
    jolmonttad: attol jó az élmény bene hoty nehezzen vezethető!
    és eszt nem érrtik egy esek!
    Cgt mi naggyon okossak vagyunk

  • L.A. Rómeó

    jja és gtr-ben 4 személy elfér meg csomag tartója van.
    sportautó ez???

  • Dino871

    Rómeó!! :D:D:D:D sírok a nevetéstől néha..:D
    CGT! gondolom sok GTR-t láttál közelről..:D

  • CGT

    Dino871 és te láttál-e Porsche Turbot ?? ;)

  • Dino871

    Persze! minden nap! A szembe szomszédomnak van egy feketében…

  • Dino871

    Nekem a Porsche megszokottabb “hétköznapi” forma -ahogy te fogalmáztál- mint a GTR… Ja és nem mellesleg SOKKAL ritkább, legalábbis mifelénk mint a 2007-2012 közötti 911-esek

    Rómeó látom sokan gondolják itt magukat nagyon inteligensnek de irónia megértésére felfogására már nem mindenkinek futja..:)

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.