Hidrogénnel körbe a Nürburgringen

Világrekord az Aston Martintól

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.02. 08.00

Májusban versenyen is indul, de addig is lefutotta történelmi jelentőségű, első tesztkörét a Nürburgringen az Aston Martin hidrogénüzemű versenyautója.

Gyári versenyző helyett maga a vezérigazgató, Dr. Ulrich Bez kergette körbe a legendás német versenypályán azt az Aston Martin Rapide S prototípust, amely a világon elsőként tett meg egy teljes hidrogénhajtású kört a Zöld Pokolban

Néhány héten belül várhatóan ennél többre is sor kerül, amikor a hagyományos belső égésű motorral szerelt, épp csak hidrogénnel táplált prototípus részt vesz a Nürburgringi 24 órás futamon. 
A nagy megmérettetésre készülve az Aston Martin benevezte járművét egy négyórás VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring, azaz a nürburgringi hosszútávú bajnokságok szervezőinek szövetsége) futamra, és miután ott kiválóan helyt állt, bizakodva néznek az újabb világrekord-kísérlet elé. 
A mostanival ellentétben ugyanis a 24 órás futamon már versenytempóban kell, hogy bizonyítson az Alset Global hidrogén-ellátó rendszerével felszerelt luxus-sportkocsi, amelynek részvételét engedélyezte a német motorsportszövetség. 
Az Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S fedélzetén elhelyezett négy darab, nagy nyomású (350 bar) szénszálas tartály összesen 3,5 kilogrammnyi hidrogént képes tárolni; ezeket ugyanúgy feltöltik minden kiállásnál, mint a benzintartályt. 
A prototípus 6,0 literes, tizenkét hengeres motorját dupla turbófeltöltő erősíti; táplálékául benzin, hidrogén vagy a kettő tetszőleges arányú keveréke szolgál 
A májusi futamon a cél nem a győzelem, hanem legalább egy, kizárólag hidrogénüzemmel, versenytempóban megtett kör.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.