Négy méternél rövidebb városi kisautó egy szabadidőjármű hasmagasságával, megjelenésével és beltéri variálhatóságával: ennél jobb receptet nem is kell kitalálni. 

És mégis, a Volkswagen tavaly októberben óvatoskodva azt nyilatkozta, egyelőre csak fel szeretnék mérni a piacot, az érdeklődését – végső soron válság van, lehet, hogy mégsem olyan dinamikus az a piaci növekedés. 
A jelek szerint mégis az lehet, mert a cég kínai irodája a közelmúltban a helyi szabadalmi hivatallal levédette az autó formatervét, gyakorlatilag változtatások nélkül. Mivel a kínai vásárlók a nagyobb autókat kedvelik, ennek első olvasatában nem sok teteje van, a szellemi tulajdont legkevésbé tiszteletben tartó piacon tett erőfeszítések azonban arra engednek következtetni, hogy a VW-nek még vannak tervei a Taigunnal – reméljük, minél hamarabbiak.
A fél éve bemutatott tanulmányautó 3859 mm hosszú, 1728 mm széles és 1570 mm magas volt (VW Tiguan: 4432 mm, Nissan Juke: 4125 mm.) Tengelytávolsága 2470 mm, ami 50 milliméterrel hosszabb, mint a műszaki alapját adó VW Up hasonló mérete. Csomagtartója 280-987 literes, az ülések pozíciójától függően. A tanulmányautó mozgatásáról 1,0 literes háromhengeres turbómotor (110 LE, 150 Nm) gondoskodott, ez bőven elég a 985 kilós jármű dinamikus és takarékos hajtásához (9,2 mp százra, 186 km/óra végsebesség, 4,7 l/100km átlagfogyasztás).