Érik a VW Taigun sorozatgyártása

Kínában szabadalmaztatták a formavilágot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.02. 15.00

Tavaly ősszel, Brazíliában mutatta be törpe-szabadidőjárművét a Volkswagen. A Taigun akkor csak ízelítő volt, most viszont kezd testet ölteni, legalábbis erre utalnak kínai szabadalmi bejegyzések.

Négy méternél rövidebb városi kisautó egy szabadidőjármű hasmagasságával, megjelenésével és beltéri variálhatóságával: ennél jobb receptet nem is kell kitalálni. 

És mégis, a Volkswagen tavaly októberben óvatoskodva azt nyilatkozta, egyelőre csak fel szeretnék mérni a piacot, az érdeklődését – végső soron válság van, lehet, hogy mégsem olyan dinamikus az a piaci növekedés. 
A jelek szerint mégis az lehet, mert a cég kínai irodája a közelmúltban a helyi szabadalmi hivatallal levédette az autó formatervét, gyakorlatilag változtatások nélkül. Mivel a kínai vásárlók a nagyobb autókat kedvelik, ennek első olvasatában nem sok teteje van, a szellemi tulajdont legkevésbé tiszteletben tartó piacon tett erőfeszítések azonban arra engednek következtetni, hogy a VW-nek még vannak tervei a Taigunnal – reméljük, minél hamarabbiak.
A fél éve bemutatott tanulmányautó 3859 mm hosszú, 1728 mm széles és 1570 mm magas volt (VW Tiguan: 4432 mm, Nissan Juke: 4125 mm.) Tengelytávolsága 2470 mm, ami 50 milliméterrel hosszabb, mint a műszaki alapját adó VW Up hasonló mérete. Csomagtartója 280-987 literes, az ülések pozíciójától függően. A tanulmányautó mozgatásáról 1,0 literes háromhengeres turbómotor (110 LE, 150 Nm) gondoskodott, ez bőven elég a 985 kilós jármű dinamikus és takarékos hajtásához (9,2 mp százra, 186 km/óra végsebesség, 4,7 l/100km átlagfogyasztás).

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.