Zombivá tesz bennünket a válság

Életveszélyes hagyagság az abroncsok körül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.29. 13.00

Nincs pénz a cserére, de azokat a karbantartásokat is hanyagoljuk, amivel spórolhatnánk. Elkeserítő képet rajzol az európai abroncspiacról a Bridgestone felmérése

A tavalyi évet elemezve egyértelműen romló tendenciákat fedeztek fel a Bridgestone munkatársai, amikor a fogyasztók abroncshasználati szokásait az egy évvel korábbival vetették össze. A márka rendes éves ingyenes állapotfelmérésén a kontinens összesen 28 ezer autósa vett részt. Ezek megdöbbentő 78 százaléka túlságosan alacsony abroncsnyomással közlekedett, egynegyedük pedig a törvényben megengedett mértéken túl engedte kopni a gumikat. 

Ezek a számok önmagukban is rémisztőek, de ha azt nézzük, hogy 2011-ben 63, illetve 20 százalék volt, különösen riasztó az eredmény: egyetlen év leforgása alatt negyedével romlott az európai személyautó-abroncsok állapota, ami elsősorban a vásárlóerő visszaesésének, az általános autózási szokások megváltozásának tudható be. 
Ez a két hibajelenség külön-külön is nagymértékben képes rontani az autó stabilitását, pontos kormányozhatóságát, illetve hosszabb fékutat eredményez. Ez magában rejti a költséges és veszélyes baleset kockázatát, azonban közvetlen pazarlást is jelent: a túl alacsony nyomás megnöveli a gördülési ellenállást, ezáltal felgyorsítja a kopást és emeli az üzemanyag-fogyasztást. 
A Bridgestone becslései szerint Európa-szerte évente 3,9 milliárd liter üzemanyag-többletet égetünk el, ami 9,2 millió tonna plusz CO2-kibocsátást jelent. Érdemes havonta egyszer ellenőrizni és korrigálni az abroncsokban a légnyomást, és ha már ott vagyunk, a futófelület kopását, az árokmélységet is ellenőrizzük.

Kommentek

  • husky

    Én sem vagyok pénzes zsák, de azért mégsem veszek olcsó, akciós, hipermarketes, NO name szemetet! Az is bizotnsági kérdés! Érdemes megnézni az ADAC tesztet is, már csak az ár és futásteljesítmény miatt is! Jó vagy főleg ajánlott! De a profi abroncs sem ér semmit, ha kevés a légnyomás benne! Tönkremegy, meg túlfogyasztás van!
    Mindenki háborog, hogy drága a benzin! Tényleg, drága?? Akkor mi a francért nyomják sokan padlóig a gázt két lámpa között?? Nekis sok a pénzük, még fékbetétre is futja 30 ezrenként!
    A barom “magyar” 120-nál letol a 100-as táblánál, a német pályán meg a 80-as útépítésnél, kellőe távval követ a CAyenne 80-85 között. Nem dudál, nem villog, mert ember!
    Németben 130-nál a kocsik 20-30 százaléka előzött meg, Hegyeshalomtól BP felé meg 50 % 140-nél.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.