Zombivá tesz bennünket a válság

Életveszélyes hagyagság az abroncsok körül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.29. 13.00

Nincs pénz a cserére, de azokat a karbantartásokat is hanyagoljuk, amivel spórolhatnánk. Elkeserítő képet rajzol az európai abroncspiacról a Bridgestone felmérése

A tavalyi évet elemezve egyértelműen romló tendenciákat fedeztek fel a Bridgestone munkatársai, amikor a fogyasztók abroncshasználati szokásait az egy évvel korábbival vetették össze. A márka rendes éves ingyenes állapotfelmérésén a kontinens összesen 28 ezer autósa vett részt. Ezek megdöbbentő 78 százaléka túlságosan alacsony abroncsnyomással közlekedett, egynegyedük pedig a törvényben megengedett mértéken túl engedte kopni a gumikat. 

Ezek a számok önmagukban is rémisztőek, de ha azt nézzük, hogy 2011-ben 63, illetve 20 százalék volt, különösen riasztó az eredmény: egyetlen év leforgása alatt negyedével romlott az európai személyautó-abroncsok állapota, ami elsősorban a vásárlóerő visszaesésének, az általános autózási szokások megváltozásának tudható be. 
Ez a két hibajelenség külön-külön is nagymértékben képes rontani az autó stabilitását, pontos kormányozhatóságát, illetve hosszabb fékutat eredményez. Ez magában rejti a költséges és veszélyes baleset kockázatát, azonban közvetlen pazarlást is jelent: a túl alacsony nyomás megnöveli a gördülési ellenállást, ezáltal felgyorsítja a kopást és emeli az üzemanyag-fogyasztást. 
A Bridgestone becslései szerint Európa-szerte évente 3,9 milliárd liter üzemanyag-többletet égetünk el, ami 9,2 millió tonna plusz CO2-kibocsátást jelent. Érdemes havonta egyszer ellenőrizni és korrigálni az abroncsokban a légnyomást, és ha már ott vagyunk, a futófelület kopását, az árokmélységet is ellenőrizzük.

Kommentek

  • husky

    Én sem vagyok pénzes zsák, de azért mégsem veszek olcsó, akciós, hipermarketes, NO name szemetet! Az is bizotnsági kérdés! Érdemes megnézni az ADAC tesztet is, már csak az ár és futásteljesítmény miatt is! Jó vagy főleg ajánlott! De a profi abroncs sem ér semmit, ha kevés a légnyomás benne! Tönkremegy, meg túlfogyasztás van!
    Mindenki háborog, hogy drága a benzin! Tényleg, drága?? Akkor mi a francért nyomják sokan padlóig a gázt két lámpa között?? Nekis sok a pénzük, még fékbetétre is futja 30 ezrenként!
    A barom “magyar” 120-nál letol a 100-as táblánál, a német pályán meg a 80-as útépítésnél, kellőe távval követ a CAyenne 80-85 között. Nem dudál, nem villog, mert ember!
    Németben 130-nál a kocsik 20-30 százaléka előzött meg, Hegyeshalomtól BP felé meg 50 % 140-nél.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.