Zombivá tesz bennünket a válság

Életveszélyes hagyagság az abroncsok körül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.29. 13.00

Nincs pénz a cserére, de azokat a karbantartásokat is hanyagoljuk, amivel spórolhatnánk. Elkeserítő képet rajzol az európai abroncspiacról a Bridgestone felmérése

A tavalyi évet elemezve egyértelműen romló tendenciákat fedeztek fel a Bridgestone munkatársai, amikor a fogyasztók abroncshasználati szokásait az egy évvel korábbival vetették össze. A márka rendes éves ingyenes állapotfelmérésén a kontinens összesen 28 ezer autósa vett részt. Ezek megdöbbentő 78 százaléka túlságosan alacsony abroncsnyomással közlekedett, egynegyedük pedig a törvényben megengedett mértéken túl engedte kopni a gumikat. 

Ezek a számok önmagukban is rémisztőek, de ha azt nézzük, hogy 2011-ben 63, illetve 20 százalék volt, különösen riasztó az eredmény: egyetlen év leforgása alatt negyedével romlott az európai személyautó-abroncsok állapota, ami elsősorban a vásárlóerő visszaesésének, az általános autózási szokások megváltozásának tudható be. 
Ez a két hibajelenség külön-külön is nagymértékben képes rontani az autó stabilitását, pontos kormányozhatóságát, illetve hosszabb fékutat eredményez. Ez magában rejti a költséges és veszélyes baleset kockázatát, azonban közvetlen pazarlást is jelent: a túl alacsony nyomás megnöveli a gördülési ellenállást, ezáltal felgyorsítja a kopást és emeli az üzemanyag-fogyasztást. 
A Bridgestone becslései szerint Európa-szerte évente 3,9 milliárd liter üzemanyag-többletet égetünk el, ami 9,2 millió tonna plusz CO2-kibocsátást jelent. Érdemes havonta egyszer ellenőrizni és korrigálni az abroncsokban a légnyomást, és ha már ott vagyunk, a futófelület kopását, az árokmélységet is ellenőrizzük.

Kommentek

  • husky

    Én sem vagyok pénzes zsák, de azért mégsem veszek olcsó, akciós, hipermarketes, NO name szemetet! Az is bizotnsági kérdés! Érdemes megnézni az ADAC tesztet is, már csak az ár és futásteljesítmény miatt is! Jó vagy főleg ajánlott! De a profi abroncs sem ér semmit, ha kevés a légnyomás benne! Tönkremegy, meg túlfogyasztás van!
    Mindenki háborog, hogy drága a benzin! Tényleg, drága?? Akkor mi a francért nyomják sokan padlóig a gázt két lámpa között?? Nekis sok a pénzük, még fékbetétre is futja 30 ezrenként!
    A barom “magyar” 120-nál letol a 100-as táblánál, a német pályán meg a 80-as útépítésnél, kellőe távval követ a CAyenne 80-85 között. Nem dudál, nem villog, mert ember!
    Németben 130-nál a kocsik 20-30 százaléka előzött meg, Hegyeshalomtól BP felé meg 50 % 140-nél.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.