Eltűnhet a dugó az M0-sról

2x2 sáv helyett 2x3+leállósáv

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.28. 08.00

A tervek szerint a nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése. 2×2 sáv helyett 2×3 sávon haladhat a forgalom és leállósáv is épül.

A nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése, biztonságosabb és kényelmesebb lesz az ország legforgalmasabb tranzitútja – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szombaton az M0-s autóút 6-os főúti kereszteződésénél tartott sajtótájékoztatón.


A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő – több mint hat kilométeres – szakaszt pedig szeptemberben adják át.

Magyarország EU-s csatlakozását követően, a személy- és teherforgalom nagy arányú növekedése nyomán – az M6 autópálya, illetve az M0 keleti szektor megépülése után – az M0 útgyűrű déli szektora a forgalmi terhelése alapján a régió második legforgalmasabb autópálya-szakaszává vált a bécsi körgyűrű után. Jelenleg ez a pálya 2×2 sávos, de nem tartoznak hozzá leállósávok, amelyek hiánya a csúcsforgalomban, valamint balesetek következtében érezhető a legerősebben, ilyenkor a forgalom emiatt teljesen beáll.

A fejlesztés nyomán a jelenlegi 2×2 sávos autóút mellé elválasztó sávval egy második új útpálya épül, így az autóút 2×3 forgalmi sávos lesz, 1-1 szélső leállósávval. Ezzel nagymértékben nő a forgalombiztonság, illetve csökken a dugók kockázata.

A szakasz magában foglalja két Duna-híd megépítését is (hárosi és soroksári Dunaág-híd). Az 51. sz. főút és az M5 autópálya közötti szakaszon új nyomvonalon épül az út, mely közvetlenül csatlakozik az M0 útgyűrű keleti szektorához, ezzel az M0 útgyűrű folytonossá válik az M1 autópályától a 11. sz. főútig.

A beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak.     

Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.

SP1600 betonfinisher


A befejező burkolati munkákat az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon egy 80 tonnás, nyolc méter széles gép végzi. Az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.    

 Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. A gép háromszor gyorsabban betonoz, mintha kézi technológiával végeznénk el a burkolást. Normál körülmények között folyópályán napi 1100 méterrel is végezne, ami 5-10 szerese a hagyományos technológiának

Kommentek

  • Csetti

    Tipikus magyar hülyeség, hogy azt a 6 kilóméteres átkötést később adják át, mint a 11 kilóméteres szélesítést 2 Duna híddal. Naponta dugul be az M0-ás az M5-re való felhajtás miatt, és a balesetek is itt a leggyakoribbak. És ez évek óta így megy. Már régen kész kellene lenni ennek a nyomorult 6 kilóméternek, ahol ráadásul csak két kereszteződés kiépítése szükséges.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.