Eltűnhet a dugó az M0-sról

2x2 sáv helyett 2x3+leállósáv

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.28. 08.00

A tervek szerint a nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése. 2×2 sáv helyett 2×3 sávon haladhat a forgalom és leállósáv is épül.

A nyár végére befejeződik az M0-s autóút déli szektorának bővítése, biztonságosabb és kényelmesebb lesz az ország legforgalmasabb tranzitútja – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szombaton az M0-s autóút 6-os főúti kereszteződésénél tartott sajtótájékoztatón.


A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő – több mint hat kilométeres – szakaszt pedig szeptemberben adják át.

Magyarország EU-s csatlakozását követően, a személy- és teherforgalom nagy arányú növekedése nyomán – az M6 autópálya, illetve az M0 keleti szektor megépülése után – az M0 útgyűrű déli szektora a forgalmi terhelése alapján a régió második legforgalmasabb autópálya-szakaszává vált a bécsi körgyűrű után. Jelenleg ez a pálya 2×2 sávos, de nem tartoznak hozzá leállósávok, amelyek hiánya a csúcsforgalomban, valamint balesetek következtében érezhető a legerősebben, ilyenkor a forgalom emiatt teljesen beáll.

A fejlesztés nyomán a jelenlegi 2×2 sávos autóút mellé elválasztó sávval egy második új útpálya épül, így az autóút 2×3 forgalmi sávos lesz, 1-1 szélső leállósávval. Ezzel nagymértékben nő a forgalombiztonság, illetve csökken a dugók kockázata.

A szakasz magában foglalja két Duna-híd megépítését is (hárosi és soroksári Dunaág-híd). Az 51. sz. főút és az M5 autópálya közötti szakaszon új nyomvonalon épül az út, mely közvetlenül csatlakozik az M0 útgyűrű keleti szektorához, ezzel az M0 útgyűrű folytonossá válik az M1 autópályától a 11. sz. főútig.

A beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak.     

Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.

SP1600 betonfinisher


A befejező burkolati munkákat az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon egy 80 tonnás, nyolc méter széles gép végzi. Az M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.    

 Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. A gép háromszor gyorsabban betonoz, mintha kézi technológiával végeznénk el a burkolást. Normál körülmények között folyópályán napi 1100 méterrel is végezne, ami 5-10 szerese a hagyományos technológiának

Kommentek

  • Csetti

    Tipikus magyar hülyeség, hogy azt a 6 kilóméteres átkötést később adják át, mint a 11 kilóméteres szélesítést 2 Duna híddal. Naponta dugul be az M0-ás az M5-re való felhajtás miatt, és a balesetek is itt a leggyakoribbak. És ez évek óta így megy. Már régen kész kellene lenni ennek a nyomorult 6 kilóméternek, ahol ráadásul csak két kereszteződés kiépítése szükséges.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.