Árverésen Diana hercegnő Audija

Károly herceg Bentley-je is kalapács alatt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.27. 09.00

Milyen érzés volna abban a kabrióban korzózni, amivel egykor Lady Di vitte suliba Harryt és Williamet? Megfizethetetlen – valószínűleg szó szerint…

Mennyit érhet egy huszonéves, 2,3 literes, összekerékhajtású Audi Cabrio? A piacon nem sokat, de ennek a példánynak különleges a története. Az L449 TRP forgalmi rendszámú autót újkorában nem más használta, mint a walesi herceg egykori felesége, Diana hercegnő, aki az alábbi képen hercegi fiait, Harryt és Williamet fuvarozza az összkerékhajtású kabrióban.

A smaragdzöld színű kabrió további érdekessége, hogy azt nem vásárolta meg az udvar: a gyár használatra bocsátotta Lady Di rendelkezésére. A hercegnő nem járt sokáig az autóval (épp csak annyi ideig, hogy a szín Európa-szerte a legkeresettebbek közé ugorjon az Audi palettáján); az 1994-es gyártású autó egy év után már a Sotheby’s katalógusában szerepelt. Egy szingapúri bankár vásárolta meg, a várt 20 helyett 23 ezer angol fontért (akkori árfolyamon 8,2 millió forint). 
Sorsa azóta ismeretlen volt. Most ismét kalapács alá kerül, mégpedig azzal az 1991-es gyártású Bentley Turbo R limuzinnal együtt, amelyet egykor Diana volt férje, Károly herceg használt. A Bentley piaci értéke értelemszerűen magasabb, Lady Di Audija azonban izgalmasabb fogásnak érkezik: teljesen kiszámíthatatlan ugyanis, hogy mennyit adnak érte a hercegnő rajongói. 
Diana relikviái rendszeresen eszement összegekért találnak gazdára. Két nappal ezelőtt a hercegnő tíz ruháját árverezték el összesen 900 000 angol fontért (323 millió forintért), az összegnek több mint egynegyedét egyetlen selyemruha adta.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.