LaFerrari ihletésű óra, 70 millióért

Ötven példányban készül az Hublot MP-05

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 13.00

A svájci Hublot különleges órakölteménnyel ünnepelte a LaFerrari piacra lépését. Bár az MP-05 nem hibrid, energiagazdálkodása figyelemre méltó.

Első pillantásra azt is nehéz felfogni, hogy órával van dolgunk: az Hublot MP-05 egy vaskos, hengeres szerkezet, amelyben megszámlálhatatlanul sok (illetve dehogy is: csak az óraműben 637 darab) alkatrész mozog, forog, léptet és lépked, hogy a pontos időről informálja viselőjét – bár pont ezen a téren kihívásokkal küszködik az óra, hiszen a hatalmas szerkezetnek csupán a jobb felső része szolgál erre. 

Az óraház java részét elfoglalja a rugó, pontosabban rugók: a kézzel felhúzható órát nem kevesebb mint tizenegy rugó együttes ereje mozgatja. A járástartalék ötven nap, azaz több mint másfél hónap, ami világrekord a mechanikus időmérők történetében – az eddigi csúcstartó, a szintén nem hétköznapi megjelenésű Rebellion T-1000 negyven napra volt képes. 

Luca di Montezemolo, a Ferrari vezére egy Hublot MP-05-össel a csuklóján

Luca di Montezemolo, a Ferrari vezére egy Hublot MP-05-össel a csuklóján


Ennyi rugót kézzel felhúzni persze nehéz is volna, sokáig is tartana, ezért a vásárlók egy apró, elektromos csavarhúzót is kapnak az órához, amivel a hátlapon keresztül meghajthatják a felhúzótengelyt, illetve beállíthatják a pontos időt. A matt fekete titánházas, gumiszíjra szerelt óra formavilágában távolról idézi a La Ferrari néhány stílusjegyét: találhatunk például némi hasonlóságot az óraüveg és a Ferrari panoráma szélvédője között, valamint a szénszálas betét is a szupersportkocsit idézi. 
Leginkább azonban exkluzivitása teszi a Ferrari csúcsmodell méltó párjává: mindössze ötven, számozott példány készül az Hublot valaha épített legbonyolultabb karórájából. 
Ennek megfelelő az ára is: 300 000 svájci frank, azaz durván 73,7 millió forint – ami persze aprópénz annak, akinek telik egy LaFerrarira, ami kb. ötször ennyibe kerül.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.