LaFerrari ihletésű óra, 70 millióért

Ötven példányban készül az Hublot MP-05

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 13.00

A svájci Hublot különleges órakölteménnyel ünnepelte a LaFerrari piacra lépését. Bár az MP-05 nem hibrid, energiagazdálkodása figyelemre méltó.

Első pillantásra azt is nehéz felfogni, hogy órával van dolgunk: az Hublot MP-05 egy vaskos, hengeres szerkezet, amelyben megszámlálhatatlanul sok (illetve dehogy is: csak az óraműben 637 darab) alkatrész mozog, forog, léptet és lépked, hogy a pontos időről informálja viselőjét – bár pont ezen a téren kihívásokkal küszködik az óra, hiszen a hatalmas szerkezetnek csupán a jobb felső része szolgál erre. 

Az óraház java részét elfoglalja a rugó, pontosabban rugók: a kézzel felhúzható órát nem kevesebb mint tizenegy rugó együttes ereje mozgatja. A járástartalék ötven nap, azaz több mint másfél hónap, ami világrekord a mechanikus időmérők történetében – az eddigi csúcstartó, a szintén nem hétköznapi megjelenésű Rebellion T-1000 negyven napra volt képes. 

Luca di Montezemolo, a Ferrari vezére egy Hublot MP-05-össel a csuklóján

Luca di Montezemolo, a Ferrari vezére egy Hublot MP-05-össel a csuklóján


Ennyi rugót kézzel felhúzni persze nehéz is volna, sokáig is tartana, ezért a vásárlók egy apró, elektromos csavarhúzót is kapnak az órához, amivel a hátlapon keresztül meghajthatják a felhúzótengelyt, illetve beállíthatják a pontos időt. A matt fekete titánházas, gumiszíjra szerelt óra formavilágában távolról idézi a La Ferrari néhány stílusjegyét: találhatunk például némi hasonlóságot az óraüveg és a Ferrari panoráma szélvédője között, valamint a szénszálas betét is a szupersportkocsit idézi. 
Leginkább azonban exkluzivitása teszi a Ferrari csúcsmodell méltó párjává: mindössze ötven, számozott példány készül az Hublot valaha épített legbonyolultabb karórájából. 
Ennek megfelelő az ára is: 300 000 svájci frank, azaz durván 73,7 millió forint – ami persze aprópénz annak, akinek telik egy LaFerrarira, ami kb. ötször ennyibe kerül.

Kommentek

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.