Hosszú farkú Audik

Új karosszériát próbálgatnak az R18 e-tron versenyautók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 16.00

A júniusi Le Mans-ra készülve újfajta aerodinamikával kísérletezik az Audi hosszú távú csapata. A nagysebességű pályára megnyújtott farokrész tűnik előnyösnek

Májusban, a belgiumi Spái 24 órás versenyen kétféle karosszériával áll rajthoz az Audi Sport Team Joest három autója: kettőjük a szokásos konfiguráció szerint megy, a harmadik azonban szemmel láthatóan hosszabb farkialakítást kap. 

A mérnökök a pálya egyes szakaszain fogják összehasonlítani a két típus teljesítményét, illetve megnézik, mennyire praktikus a második karosszéria-változat alkalmazása. A végső cél, hogy egy olyan karosszériát hozzanak létre, amely jobban alkalmazkodik a Le Mans-i pálya gyors tempójához.
Noha a megváltozó szabályrendszer miatt az idei az Audi R18 e-tron utolsó évada, a mérnökök még egyszer utoljára átdolgozták az autót. Digitális visszapillantó tükröt kapott, tovább tökéletesítették aerodinamikáját, illetve faragták le tömegét (jelenleg 915 kg). 
Az R18 e-tron hajtásláncának belső égésű komponense egy 3,7 literes V6-os dízelmotor, amelynek egy darab turbója 2,8 bar töltőnyomáson dolgozik. A motor a folyamatosan szigorodó előírások dacára több mint 490 lóerőt tud, legnagyobb forgatónyomatéka meghaladja a 850 Nm-t. 
Az erőforrás hatfokozatú, szekvenciális versenyváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. Az első tengelyre épített, két villanymotor-generátor egység a tavalyi 75 helyett 80 kW (107 LE) teljesítményre képesek egyenként; ezeket a szabályzat értelmében kizárólag 120 km/óra felett használhatják, így kis sebességnél az autó hátsó-, nagynál összkerékhajtású.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.