Anorexiás Audi

Majd' mindene karbon-kompozitból készült

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 09.00

Mindössze 1111 kilót hagytak rajta az Audi fejlesztő mérnökei a TT alapjaira épülő Ultra Quattro sporttanulmányon. Ez a pehelysúly 310 lóerővel párosítva durva dolgokat ígér.

3,6 kilogrammnyi tömeg jut a TT Ultra Quattro minden egyes lóerejére: ezzel az aránnyal már a szupersportkocsik klubjának ajtaján is bekopogtathat az Audi új tanulmánya, amely az izomautók helyett a versenykocsik receptjét követve inkább a tömegcsökkentésben, mint a motorteljesítmény fokozásában látja az előrelépés kulcsát. 

Szénszálas légterelő alumínium konzolon. Látványos a kipufógó

A 206 kilós alumínium térvázat addig farigcsálták, amíg változatlan merevség mellett 43 kilótól meg nem szabadították. A külső borítólemezeknél még radikálisabban jártak el: a költségekre fittyet hányva ultrakönnyű anyagokat alkalmaztak, így megfelezték az eredetileg egy mázsányi panel tömegét: az üres karosszéria ezzel a két beavatkozással pontosan egy mázsával lett könnyebb a szériagyártású modellnél.
A teherviselő és borítóelemeket kiváltó magnézium és szénszálas kompozitok közül az utóbbi rutinszerűen, fényezetlen valójában jelenik meg a karosszéria és az utastér több pontján, hogy a közönség jól láthassa az erőfeszítéseket. De nem csak ott: a keréktárcsák is szénszálas műanyagból készültek, csavarozott alumínium küllőkkel, sőt, a csavarrugókat is szénszálas rostokból sodorták-fonták-rétegezték – ezek együttesen 26 kilónyi megtakarítást eredményeztek 

Nem szériakivitelű a beltér

A titán kipufogórendszer egyetlen végcsöve is a tömegcsökkentés jegyében árválkodik, az R8-ból átemelt kagylóülések üvegszálas vázán 22 kilót takarítottak meg, a fékrendszerben alumínium nyergeket és kerámia tárcsákat alkalmaztak. Az indítóakku parányi, négykilós lítiumion egység, amely elfért a vezetőülés alatt. 
Mindent egybevéve a TT Ultra Quattro jó 300 kilóval könnyebb a TT-nél. Erre jön még a 25 kilóval könnyített szerkezetű, ezáltal könnyebben felpörgő erőforrás: a 2.0 TFSI turbómotor 310 lóerőt és 400 Nm nyomatékot biztosít. A végsebesség 280 km/óra, az autó 4,2 másodperc alatt gyorsul százra. 
Ahogy várható volt, az Audi nem tervezi az Ultra Quattro sorozatgyártását, a rajta felvonultatott megoldásokat azonban várhatóan alkalmazni fogja jövőbeli kisszériás modelleken.

Kommentek

  • Levrone

    “3,6 kilogrammnyi tömeg jut a TT Ultra Quattro minden egyes lóerejére: ezzel az aránnyal már a szupersportkocsik klubjának ajtaján is bekopogtathat”

    Nem kekeckedni akarok, de pl. az Alpine A110-50 400LE/880kg párossal rendelkezik (ráadásul a motor középen), akkor az hova kopogtathat? Csak kíváncsiságból kérdem, minden hátsó szándék nélkül.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.