Anorexiás Audi

Majd' mindene karbon-kompozitból készült

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 09.00

Mindössze 1111 kilót hagytak rajta az Audi fejlesztő mérnökei a TT alapjaira épülő Ultra Quattro sporttanulmányon. Ez a pehelysúly 310 lóerővel párosítva durva dolgokat ígér.

3,6 kilogrammnyi tömeg jut a TT Ultra Quattro minden egyes lóerejére: ezzel az aránnyal már a szupersportkocsik klubjának ajtaján is bekopogtathat az Audi új tanulmánya, amely az izomautók helyett a versenykocsik receptjét követve inkább a tömegcsökkentésben, mint a motorteljesítmény fokozásában látja az előrelépés kulcsát. 

Szénszálas légterelő alumínium konzolon. Látványos a kipufógó

A 206 kilós alumínium térvázat addig farigcsálták, amíg változatlan merevség mellett 43 kilótól meg nem szabadították. A külső borítólemezeknél még radikálisabban jártak el: a költségekre fittyet hányva ultrakönnyű anyagokat alkalmaztak, így megfelezték az eredetileg egy mázsányi panel tömegét: az üres karosszéria ezzel a két beavatkozással pontosan egy mázsával lett könnyebb a szériagyártású modellnél.
A teherviselő és borítóelemeket kiváltó magnézium és szénszálas kompozitok közül az utóbbi rutinszerűen, fényezetlen valójában jelenik meg a karosszéria és az utastér több pontján, hogy a közönség jól láthassa az erőfeszítéseket. De nem csak ott: a keréktárcsák is szénszálas műanyagból készültek, csavarozott alumínium küllőkkel, sőt, a csavarrugókat is szénszálas rostokból sodorták-fonták-rétegezték – ezek együttesen 26 kilónyi megtakarítást eredményeztek 

Nem szériakivitelű a beltér

A titán kipufogórendszer egyetlen végcsöve is a tömegcsökkentés jegyében árválkodik, az R8-ból átemelt kagylóülések üvegszálas vázán 22 kilót takarítottak meg, a fékrendszerben alumínium nyergeket és kerámia tárcsákat alkalmaztak. Az indítóakku parányi, négykilós lítiumion egység, amely elfért a vezetőülés alatt. 
Mindent egybevéve a TT Ultra Quattro jó 300 kilóval könnyebb a TT-nél. Erre jön még a 25 kilóval könnyített szerkezetű, ezáltal könnyebben felpörgő erőforrás: a 2.0 TFSI turbómotor 310 lóerőt és 400 Nm nyomatékot biztosít. A végsebesség 280 km/óra, az autó 4,2 másodperc alatt gyorsul százra. 
Ahogy várható volt, az Audi nem tervezi az Ultra Quattro sorozatgyártását, a rajta felvonultatott megoldásokat azonban várhatóan alkalmazni fogja jövőbeli kisszériás modelleken.

Kommentek

  • Levrone

    “3,6 kilogrammnyi tömeg jut a TT Ultra Quattro minden egyes lóerejére: ezzel az aránnyal már a szupersportkocsik klubjának ajtaján is bekopogtathat”

    Nem kekeckedni akarok, de pl. az Alpine A110-50 400LE/880kg párossal rendelkezik (ráadásul a motor középen), akkor az hova kopogtathat? Csak kíváncsiságból kérdem, minden hátsó szándék nélkül.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.