Akár 1700 lóerőre is könnyedén képes volna a motor, gyártója azonban nem lövi el előre minden puskaporát, így egyelőre 1350 lóerőre (1007 kW) hangolták be; a forgatónyomaték 1733 Nm – mindez 91-es oktánszámú benzinnel! 

Az SSC tulajdonosa, Jerod Shelby (a névazonosság csak szerencsés véletlen Carroll Shelby-vel, a zseniális konstruktőrrel) szerint az autó rettentő kezes és barátságos jószág lesz, amely a hétköznapokban kényelmesen vezethető, és csak akkor ereszti ki a karmait, ha azt vezetője is úgy akarja. 
Ez utóbbira felkészülve a fejlesztők kíméletlen próbatételnek tették ki az autót: fékpadon 5500/perces fordulatszámon járatták, majd öt percre teljes terhelést adtak neki, utána fél percig hagyták alapjáraton hűlni, mielőtt további öt perces padlógázas terhelés következett. 
“Ha 500 km/órával száguldanánk fel egy meredek hegyre, akkor sem kapna olyan mechanikus igénybevételt, mint aminél kipróbáltuk, és amikor szétszedtük a motort, gyakorlatilag újszerű állapotban volt.” – lelkendezett Shelby, nyilvánvalóvá téve, hogy személy szerint nem sok értelmét látja a békés utcai autózásnak. 
A Tuatara, már amikor elkészül, komoly elvárásoknak kell, hogy megfeleljen: fivére, az SSC Aero sokáig tartotta a leggyorsabb személyautónak járó Guinness világrekordot, amit aztán a Bugatti Veyron Super Sport orozott el tőle.