1700 lóerőt tud az SSC Tuatara motorja

Közeledik a sorozatgyártáshoz a szörny

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 14.15

Két éve várunk tűkön ülve az SSC új modelljére, a Tuatarára. Mostanra elkészült a Veyron-gyilkos autó motorja: egy 6,9 literes, dupla turbós V8-as.

Akár 1700 lóerőre is könnyedén képes volna a motor, gyártója azonban nem lövi el előre minden puskaporát, így egyelőre 1350 lóerőre (1007 kW) hangolták be; a forgatónyomaték 1733 Nm – mindez 91-es oktánszámú benzinnel! 

Az SSC tulajdonosa, Jerod Shelby (a névazonosság csak szerencsés véletlen Carroll Shelby-vel, a zseniális konstruktőrrel) szerint az autó rettentő kezes és barátságos jószág lesz, amely a hétköznapokban kényelmesen vezethető, és csak akkor ereszti ki a karmait, ha azt vezetője is úgy akarja. 
Ez utóbbira felkészülve a fejlesztők kíméletlen próbatételnek tették ki az autót: fékpadon 5500/perces fordulatszámon járatták, majd öt percre teljes terhelést adtak neki, utána fél percig hagyták alapjáraton hűlni, mielőtt további öt perces padlógázas terhelés következett. 
“Ha 500 km/órával száguldanánk fel egy meredek hegyre, akkor sem kapna olyan mechanikus igénybevételt, mint aminél kipróbáltuk, és amikor szétszedtük a motort, gyakorlatilag újszerű állapotban volt.” – lelkendezett Shelby, nyilvánvalóvá téve, hogy személy szerint nem sok értelmét látja a békés utcai autózásnak. 
A Tuatara, már amikor elkészül, komoly elvárásoknak kell, hogy megfeleljen: fivére, az SSC Aero sokáig tartotta a leggyorsabb személyautónak járó Guinness világrekordot, amit aztán a Bugatti Veyron Super Sport orozott el tőle.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.