Miután 19 éve az Espace buszlimuzinból épített 820 lóerős Forma-1-es taxijárművet (videó lent), most a modellpaletta másik végpontjáról merített alapanyagot a Renault versenysport-részlege. 

Felfoghatatlan élmény lehet, amikor egy együléses, magas és keskeny járművecske nekilódul, és faképnél hagyja a Renault Mégane RS-t… a csoda sajnos legfeljebb tizenhárom másodpercig tart, egy töltéssel ennyi ideig üzemel ugyanis a Twizyből épített versenyautó percenként 36 ezret forgó, Forma-1-es hiper-villanymotorja. 
A szerény, 17 lóerős autónak csaknem meghatszorozza a teljesítményét ez a löket, aminek az égvilágon semmi értelme, de hát pontosan ez volt a lényege a Renault felszabadult projektjének: megépíteni a lehetetlent, és aztán hagyni, hogy beszéljenek róla. 
Nem csak hajtásláncában, de kezelőszerveiben is a Forma-1-et idézi a furcsa szerzet: versenykormányán beállítható, hogy mekkora teljesítménytöbbletet várunk el a KERS komponenstől, parancsot adhatunk a rendszer feltöltésére (ez a szerény menetsebesség miatt sokáig tart, de megéri várni), vagy leolvashatjuk legutóbbi sprintjeink eredményeit. 
A szuper-Twizy soha nem kerül gyártásba, viszont ahol csak tudja, bemutatja a Renault – ha egyszer Magyarországon jár, szólunk!