Toyota Me.We: tanulmánnyal a válság ellen

Mennyiség helyett minőség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 14.30

Jean-Marie Massaud formatervező a Toyotával karöltve építette meg autóját, amelynek társadalmi küldetését nem értjük teljesen, viszont jópofa, környezetbarát és elektromos.

Az értékek felhalmozása, az új termékek imádata, a társadalmi státusz kergetése, az autó fetisizálása – ezek ellen próbál küzdeni Massaud minimalista villanyautó-koncepciója. A Toyota Me:We egyfajta sallangmentes jármű, amelyhez nem léteznek extrák, így nem ébreszt talmi vágyakat a vásárlóban. 

A 3,44 méteres autó alumínium csővázas szerkezetére polipropilén paneleket illeszthetünk, ezek olcsók, könnyűek és tartósak: az egész autó tömege nem haladja meg a 750 kilót. Az oldalfalak és a padló bambuszból készül, utóbbi alatt helyezkednek el az akkumulátorok, amelyek a négy kerékagyba illesztett egy-egy villanymotort táplálják – az i-Road tanulmányból átemelt motorokkal szükség szerint valósítható meg első-, hátsó- vagy összkerékhajtás. 
Nem csak az akkumulátorok nem rabolnak helyet az utasoktól, hanem a csomagok sem: ezeket a tetőn lehet elhelyezni, egy neoprén burkolat alatt. A hátsó ülések kempingszékként is szolgálhatnak, a műszerfal egyetlen érintőképernyő, amelynek számos funkcióját (navigáció, zene) a vezető okostelefonja szolgáltatja.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.