Toyota Me.We: tanulmánnyal a válság ellen

Mennyiség helyett minőség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 14.30

Jean-Marie Massaud formatervező a Toyotával karöltve építette meg autóját, amelynek társadalmi küldetését nem értjük teljesen, viszont jópofa, környezetbarát és elektromos.

Az értékek felhalmozása, az új termékek imádata, a társadalmi státusz kergetése, az autó fetisizálása – ezek ellen próbál küzdeni Massaud minimalista villanyautó-koncepciója. A Toyota Me:We egyfajta sallangmentes jármű, amelyhez nem léteznek extrák, így nem ébreszt talmi vágyakat a vásárlóban. 

A 3,44 méteres autó alumínium csővázas szerkezetére polipropilén paneleket illeszthetünk, ezek olcsók, könnyűek és tartósak: az egész autó tömege nem haladja meg a 750 kilót. Az oldalfalak és a padló bambuszból készül, utóbbi alatt helyezkednek el az akkumulátorok, amelyek a négy kerékagyba illesztett egy-egy villanymotort táplálják – az i-Road tanulmányból átemelt motorokkal szükség szerint valósítható meg első-, hátsó- vagy összkerékhajtás. 
Nem csak az akkumulátorok nem rabolnak helyet az utasoktól, hanem a csomagok sem: ezeket a tetőn lehet elhelyezni, egy neoprén burkolat alatt. A hátsó ülések kempingszékként is szolgálhatnak, a műszerfal egyetlen érintőképernyő, amelynek számos funkcióját (navigáció, zene) a vezető okostelefonja szolgáltatja.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.