A közúti balesetek 80%-át emberi hiba, leginkább a vezető figyelmetlensége idézi elő, az Egyesült Államokban naponta több, mint 1100 személyi sérülés történik az elbambuló, máshová figyelő sofőrök miatt, és minden századik baleset halálos. Erre keresett megoldást a Continental egy olyan kísérleti járművel, amely fényjelzésekkel irányítja a vezető tekintetét. 

A rendszer a balesetek megelőzését elősegítő biztonsági berendezéseket fogja össze egy hálózatba. A figyelemkiesés elleni harc egyik hatásos eszköze a bóbiskolás-felügyelő rendszer infravörös kamerája, amely alaphelyzetben arra ügyel, hogy a vezető figyelme ne lankadjon. Ez a rendszer műszakilag arra is alkalmas, hogy nyomon kövesse a vezető szemének mozgását. 
Mindeközben a sávelhagyásra, a követési távolság tartására és a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszerek ellenőrzik a jármű előtti területet. A két összekapcsolt csoport tehát ‘tudja’, hogy adott pillanatban mit néz a sofőr, illetve mire kellene figyelnie. 
Ha például éppen az utasaival beszélget, és előtte hirtelen megtorpan a kocsisor, akkor a rendszer fényjelzéssel tereli a tekintetét a megfelelő irányba. Ehhez a Continental fejlesztői az utastér teljes belső részén végigfutó LED-csíkot helyeztek el. Mivel a látóterünkbe megjelenő mozgásra azonnal odafigyelünk, a rendszer hatékonyan képes figyelmeztetni a sofőrt, így például ha a hátsó ülésen utazók felé fordul, az utastér hátsó részén villan fel a jelzés, a helyzet súlyától függően fehér, sárga vagy piros színben.
A jelzést az is befolyásolja, hogy milyen reakcióra van szükség. Szó lehet villogó vagy futófényről, diszkrét fénypontról, vagy ordító fényfalról. 
Minden attól függ, hogy a kormányoszlopon elhelyezett kamera jelei alapján milyen súlyú riasztást rendel el a központi vezérlőegység. 
A Continental rendszere arra is alkalmas, hogy megkímélje a vezetőt a felesleges információktól. Ha például az infravörös kamera azt észleli, hogy a vezető éber, és tekintetét az úton tartja, akkor átmenetileg kikapcsolhatja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert. Amint azonban elfordítja a tekintetét vagy lankad a figyelme, a központi vezérlés visszakapcsolja az aktív vezetéstámogató-rendszereket.