Saját ösztönöddel véd az autó

Tudja, mit nézel, és azt is, mit kellene

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 17.00

Kihasználja, hogy pillantásunk “rávetődik”‘ a mozgásra, és ezzel a veszélyhelyzet felé vezeti a vezető tekintetét a Continental új, LED-soros rendszere.


A közúti balesetek 80%-át emberi hiba, leginkább a vezető figyelmetlensége idézi elő, az Egyesült Államokban naponta több, mint 1100 személyi sérülés történik az elbambuló, máshová figyelő sofőrök miatt, és minden századik baleset halálos. Erre keresett megoldást a Continental egy olyan kísérleti járművel, amely fényjelzésekkel irányítja a vezető tekintetét. 

A rendszer a balesetek megelőzését elősegítő biztonsági berendezéseket fogja össze egy hálózatba. A figyelemkiesés elleni harc egyik hatásos eszköze a bóbiskolás-felügyelő rendszer infravörös kamerája, amely alaphelyzetben arra ügyel, hogy a vezető figyelme ne lankadjon. Ez a rendszer műszakilag arra is alkalmas, hogy nyomon kövesse a vezető szemének mozgását. 
Mindeközben a sávelhagyásra, a követési távolság tartására és a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszerek ellenőrzik a jármű előtti területet. A két összekapcsolt csoport tehát ‘tudja’, hogy adott pillanatban mit néz a sofőr, illetve mire kellene figyelnie. 
Ha például éppen az utasaival beszélget, és előtte hirtelen megtorpan a kocsisor, akkor a rendszer fényjelzéssel tereli a tekintetét a megfelelő irányba. Ehhez a Continental fejlesztői az utastér teljes belső részén végigfutó LED-csíkot helyeztek el. Mivel a látóterünkbe megjelenő mozgásra azonnal odafigyelünk, a rendszer hatékonyan képes figyelmeztetni a sofőrt, így például ha a hátsó ülésen utazók felé fordul, az utastér hátsó részén villan fel a jelzés, a helyzet súlyától függően fehér, sárga vagy piros színben.
A jelzést az is befolyásolja, hogy milyen reakcióra van szükség. Szó lehet villogó vagy futófényről, diszkrét fénypontról, vagy ordító fényfalról. 
Minden attól függ, hogy a kormányoszlopon elhelyezett kamera jelei alapján milyen súlyú riasztást rendel el a központi vezérlőegység. 
A Continental rendszere arra is alkalmas, hogy megkímélje a vezetőt a felesleges információktól. Ha például az infravörös kamera azt észleli, hogy a vezető éber, és tekintetét az úton tartja, akkor átmenetileg kikapcsolhatja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert. Amint azonban elfordítja a tekintetét vagy lankad a figyelme, a központi vezérlés visszakapcsolja az aktív vezetéstámogató-rendszereket.

Kommentek

  • Mahler

    Tisztelem az ilyen irányú biztonsági rendszerek fejlesztését,mert írtó bonyolult,ezer dologra kell figyelni- és ezerre nem!!, ugyanakkor hatalmas balesetektől menthet meg bennünket. Mivel- egy pár napos cikk szerint- már 3.9 sec. alatt 100-al mehetünk és végül 300-al egy családi kocsival, gyerekkel, kutyástól- éppen illő dolog és tisztelni kell azt, aki a védelemre öszpontosít-ilyen formában! Mert azért az autók baleset esetén “más módon” védenek bennünket- de akkor már áll a bál és ez a endszer pontosan ezt szeretné elkerültetni velünk.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.