Annak idején muszáj volt váltani, az Escortok egymást követő sorozata után csak tiszta lappal kezdve hitték el a vásárlók, hogy valóban kész a minőségi ugrásra a Ford. 

A sérelmek azonban mostanra feledésbe merültek, a távolság megszépítette az emlékeket, ezért a Ford elérkezettnek látta az időt, hogy leporolja az egykori elnevezést. 
Nem globális szinten persze: egyelőre Kína a célpont, azon belül is egy hatalmas szegmens. Évente durván 1,375 millió alsó-középkategóriás autót adnak el az országban, és ezeknek egy jelentős része lépcsőshátú kivitelben kerül piacra. Ilyen verzió ugyan a Focusból is létezik, ám a Ford nyilván egy megfizethetőbb alternatívát szeretne állítani globális modellje mellé. 
Sajnos műszaki adatokat egyáltalán nem közölt újdonságáról a Ford; sem a technológiai alapokról, sem a motorvariánsokról nincs információ. Az arányos tengelytáv fényében úgy tűnik, nem holmi felnagyított kisautóról van szó, az Escort vélhetően kielégíti a kínaiak lábtér-imádatát. Kifejezetten tetszetős, vonzó autóról van szó, amelyre alighanem Európában is volna kereslet – olcsó kivitelben különösen.