Robot vezeti, kábel nélkül tölt

Kínai fejlesztés a Buick Riviera Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.23. 17.00

A Buick Riviera kilencedik generációjának előfutárát Amerika helyett Ázsiában fejlesztette a General Motors. Hibridként többet tud a Chevy Voltnál.

Hat év telt ez azóta, hogy a General Motors kínai részlege bemutatta első Riviera tanulmányát. Mégsem indokolatlan, hogy újra belefogtak a projektbe, hiszen ennyi idő alatt sokat fordul a világ, változik az autós ízlés. 

A 2013-as Riviera koncepció dizájnját a tervezők szerint a víz mozgása ihlette, hol megvastagszanak, hol elvékonyodnak a vonalak, ugyanakkor az összhatás sokkal nyugodtabb, hogy azt ne mondjuk, sablonosabb, mint azt ez alapján gondolhatnánk. 
Technológiai szempontból már érdekesebb az autó. A hálózati hibrid kivitel önmagában nem hírértékű, ez már a negyedik márka negyedik modellje, amely a Chevrolet Volttal szerzett tapasztalatokat hasznosítja. A tervezők azonban egy, a csoporton belül eddig nem alkalmazott megoldást is bevezettek: az indukciós töltés lehetőségét, amelynél egy speciális lemez fölé hajtva az áramkör fizikai kapcsolat nélkül is létrejön, és anélkül tölthető az autó, hogy a vezetőnek a kábellel kellene bajlódnia 
Ez a létező technológia ellenére erősen a jövő zenéje, az autó egyéb technikai finomságai azonban akár most piaci sikert arathatnának – illetve aratnak is, a GM egyéb termékeiben. Az elektromágnes segítségével szabályozott felfüggesztés és a légrugózás kombinációja pontos és kényelmes adaptív rugózást, illetve úttartást biztosít. A fedélzeten 4G mobil internet szolgáltatást találunk, a hangvezérlést kézmozdulat-felismerő rendszer egészíti ki. 
Eddig nincs semmi forradalmi a kecses Rivierában, azonban egy valóban újszerű rendszer is helyet kapott a fedélzeten. Ez tíz darab nagy felbontású kamera és 18 távérzékelő segítségével gyakorlatilag az egész külvilágot letapogatja, és a releváns információkat afféle javított valóságra épülő tájékoztató rendszerként a szélvédőre vetíti. A berendezés madártávlati képet, éjjellátó funkciót, holttérfelügyeletet, adaptív sebességtartást, parkolósegédletet és még számos szolgáltatást valósít meg, beleértve a robotpilótát és az “átlátszó” A-oszlopot is.

Kommentek

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.