Nem épít luxusszedánt a Volvo

A nyolchengeres nem az ő világuk

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.23. 14.00

Nem száll szembe a BMW 7-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.

Három éve pletykálják, de most Haakan Samuelsson egyszer és mindenkorra pontot tett a találgatásokra: mostanában semmiképp nem tervezi az S80-asnál nagyobb autó bevezetését a márka – és lehet, hogy ez örökre így marad. 

Nem száll szembe a BMW-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.

Nem száll szembe a BMW 7-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.


“Nem férnének össze márkánk imázsával a nyolc vagy tizenkét hengeres motorokkal hajtott óriás zászlóshajók” – erősítette meg Samuelsson, összhangban azzal, amit elődje, Stefan Jacoby mondott, amikor a Geely hatalomátvételekor először felmerült az óriás-Volvo gondolata. 
A közeljövő legnagyobb modelljei a közös padlólemezre épülő XC90-, illetve S80-utódok lesznek. A kínai anyavállalattal felső kategóriás modell helyett családi kompaktot készül közösen fejleszteni a Volvo. 
Várakozásaik szerint még idén beindíthatják a termelést a délnyugat-kínai Csengdu városában épülő üzemben, és pár év alatt csaknem megkétszerezni tervezik márkakereskedéseik számát. 
Hogy ezzel sikerül-e teljesíteni eredeti terveiket, kétséges: két éven belül 200 ezerre szerették volna növelni eladásaikat; ehhez képest tavaly mindössze 42 ezer Volvo fogyott Kínában, 11 százalékkal kevesebb, mint 2011-ben.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Megértem hogy Jacoby szélütést kapott. A kínai műveletek tragkusan alakultak, a középtávú fejlesztlések is legalább “érdekesnek” nevezhetőek.

    2012es értékesítési eredmény a modellpaletta fényében főleg halovány, és ez leginkább menedzsment hibákra vezethető vissza.

  • Matyi2010

    Gyakorlatilag helyi gyártás nélkül ez nem olyan rössz eredmény.
    Kínában csak a kifutó S80 készül a Changan-Fordnál, és tavaly még párszáz a régi S40-ből. A többi import .
    Persze a 200 ezer 2015-ben érdekes lesz, de nem lehetetlen.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.