Nem épít luxusszedánt a Volvo

A nyolchengeres nem az ő világuk

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.23. 14.00

Nem száll szembe a BMW 7-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.

Három éve pletykálják, de most Haakan Samuelsson egyszer és mindenkorra pontot tett a találgatásokra: mostanában semmiképp nem tervezi az S80-asnál nagyobb autó bevezetését a márka – és lehet, hogy ez örökre így marad. 

Nem száll szembe a BMW-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.

Nem száll szembe a BMW 7-essel vagy a Mercedes S-osztállyal a Volvo, inkább a családi kompaktokra koncentrál.


“Nem férnének össze márkánk imázsával a nyolc vagy tizenkét hengeres motorokkal hajtott óriás zászlóshajók” – erősítette meg Samuelsson, összhangban azzal, amit elődje, Stefan Jacoby mondott, amikor a Geely hatalomátvételekor először felmerült az óriás-Volvo gondolata. 
A közeljövő legnagyobb modelljei a közös padlólemezre épülő XC90-, illetve S80-utódok lesznek. A kínai anyavállalattal felső kategóriás modell helyett családi kompaktot készül közösen fejleszteni a Volvo. 
Várakozásaik szerint még idén beindíthatják a termelést a délnyugat-kínai Csengdu városában épülő üzemben, és pár év alatt csaknem megkétszerezni tervezik márkakereskedéseik számát. 
Hogy ezzel sikerül-e teljesíteni eredeti terveiket, kétséges: két éven belül 200 ezerre szerették volna növelni eladásaikat; ehhez képest tavaly mindössze 42 ezer Volvo fogyott Kínában, 11 százalékkal kevesebb, mint 2011-ben.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Megértem hogy Jacoby szélütést kapott. A kínai műveletek tragkusan alakultak, a középtávú fejlesztlések is legalább “érdekesnek” nevezhetőek.

    2012es értékesítési eredmény a modellpaletta fényében főleg halovány, és ez leginkább menedzsment hibákra vezethető vissza.

  • Matyi2010

    Gyakorlatilag helyi gyártás nélkül ez nem olyan rössz eredmény.
    Kínában csak a kifutó S80 készül a Changan-Fordnál, és tavaly még párszáz a régi S40-ből. A többi import .
    Persze a 200 ezer 2015-ben érdekes lesz, de nem lehetetlen.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.