875 LE – 875 kilóra

Fenevad Sebastien Loebnek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.23. 16.00

Soha nem vezetett még ilyen erős autót Sebastien Loeb. A 875 lóerős Peugeot 208 T16-tal hegyiversenyen is győzelemre tőr a ralibajnok.

Azt eddig is tudtuk, hogy a Peugeot Sebastien Loebbel összefogva meg akarja nyerni az idei Pikes Peak-i hegyiversenyt. A hétszeres rali-világbajnok autójáról már láttunk fotókat, most megérkeztek a műszaki adatok is.

A 208 T16 Pikes Peak az unlimited kategóriában indul, amely szinte korlátlan lehetőségeket enged meg a tervezőknek, fejlesztőknek a versenyautó kialakításánál. Ennek megfelelően a francia járgány sem hétköznapi.

Motorja V6-os, két turbóval megspékelve, hátulra középre építették be. 3,2 liter hengerűrtartalomból 875 lóerőt préseltek ki (korábban 1000 lóerőt pletykáltak), amellyel a Peugeot közlése szerint ez lesz a legerősebb autó, amit Loeb valaha vezetett. A motor ereje hatfokozatú szekvenciális váltón és összkerékhajtáson át támadja a Forma-1-es technikával készült felnikre szerelt 18 colos abroncsokat.

Ám nemcsak a hajtáslánc teszi gyorssá a 208-ast, hanem karosszéria kialakítása is.

A csővázra húzott karosszéria kialakításánál a Le Mans-i versenyeken szerzett tapasztalatait vetette be a Peuegot, a hátsó szárny egy az egyben a hosszú távú versenyre épült 908-asról származik. Az autó teljes külső héja karbonból készült, így nem meglepő módon a tömege is visszafogott. A teljes autó mindössze 875 kilót nyom.

Vagyis minden egyes lóerőnek csupán egyetlen kilót kell mozgatnia, ez pedig igazán különleges dolgokat eredményez. Még akkor is, ha a 2800 méterről induló és 4300 méter magasságig futó pályán, a végére 30 százalékot veszít erejéből a motor a ritkuló levegő miatt.

Mindössze 1,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a 200-as jelzésig 4,8 másodperc kell. Egy 0-240 km/órás mutatvány pedig 7 másodperc alatt történhet meg.

Kommentek

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.