875 LE – 875 kilóra

Fenevad Sebastien Loebnek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.23. 16.00

Soha nem vezetett még ilyen erős autót Sebastien Loeb. A 875 lóerős Peugeot 208 T16-tal hegyiversenyen is győzelemre tőr a ralibajnok.

Azt eddig is tudtuk, hogy a Peugeot Sebastien Loebbel összefogva meg akarja nyerni az idei Pikes Peak-i hegyiversenyt. A hétszeres rali-világbajnok autójáról már láttunk fotókat, most megérkeztek a műszaki adatok is.

A 208 T16 Pikes Peak az unlimited kategóriában indul, amely szinte korlátlan lehetőségeket enged meg a tervezőknek, fejlesztőknek a versenyautó kialakításánál. Ennek megfelelően a francia járgány sem hétköznapi.

Motorja V6-os, két turbóval megspékelve, hátulra középre építették be. 3,2 liter hengerűrtartalomból 875 lóerőt préseltek ki (korábban 1000 lóerőt pletykáltak), amellyel a Peugeot közlése szerint ez lesz a legerősebb autó, amit Loeb valaha vezetett. A motor ereje hatfokozatú szekvenciális váltón és összkerékhajtáson át támadja a Forma-1-es technikával készült felnikre szerelt 18 colos abroncsokat.

Ám nemcsak a hajtáslánc teszi gyorssá a 208-ast, hanem karosszéria kialakítása is.

A csővázra húzott karosszéria kialakításánál a Le Mans-i versenyeken szerzett tapasztalatait vetette be a Peuegot, a hátsó szárny egy az egyben a hosszú távú versenyre épült 908-asról származik. Az autó teljes külső héja karbonból készült, így nem meglepő módon a tömege is visszafogott. A teljes autó mindössze 875 kilót nyom.

Vagyis minden egyes lóerőnek csupán egyetlen kilót kell mozgatnia, ez pedig igazán különleges dolgokat eredményez. Még akkor is, ha a 2800 méterről induló és 4300 méter magasságig futó pályán, a végére 30 százalékot veszít erejéből a motor a ritkuló levegő miatt.

Mindössze 1,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a 200-as jelzésig 4,8 másodperc kell. Egy 0-240 km/órás mutatvány pedig 7 másodperc alatt történhet meg.

Kommentek

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videón forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.