Azt eddig is tudtuk, hogy a Peugeot Sebastien Loebbel összefogva meg akarja nyerni az idei Pikes Peak-i hegyiversenyt. A hétszeres rali-világbajnok autójáról már láttunk fotókat, most megérkeztek a műszaki adatok is.

A 208 T16 Pikes Peak az unlimited kategóriában indul, amely szinte korlátlan lehetőségeket enged meg a tervezőknek, fejlesztőknek a versenyautó kialakításánál. Ennek megfelelően a francia járgány sem hétköznapi.

Motorja V6-os, két turbóval megspékelve, hátulra középre építették be. 3,2 liter hengerűrtartalomból 875 lóerőt préseltek ki (korábban 1000 lóerőt pletykáltak), amellyel a Peugeot közlése szerint ez lesz a legerősebb autó, amit Loeb valaha vezetett. A motor ereje hatfokozatú szekvenciális váltón és összkerékhajtáson át támadja a Forma-1-es technikával készült felnikre szerelt 18 colos abroncsokat.

Ám nemcsak a hajtáslánc teszi gyorssá a 208-ast, hanem karosszéria kialakítása is.

A csővázra húzott karosszéria kialakításánál a Le Mans-i versenyeken szerzett tapasztalatait vetette be a Peuegot, a hátsó szárny egy az egyben a hosszú távú versenyre épült 908-asról származik. Az autó teljes külső héja karbonból készült, így nem meglepő módon a tömege is visszafogott. A teljes autó mindössze 875 kilót nyom.

Vagyis minden egyes lóerőnek csupán egyetlen kilót kell mozgatnia, ez pedig igazán különleges dolgokat eredményez. Még akkor is, ha a 2800 méterről induló és 4300 méter magasságig futó pályán, a végére 30 százalékot veszít erejéből a motor a ritkuló levegő miatt.

Mindössze 1,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a 200-as jelzésig 4,8 másodperc kell. Egy 0-240 km/órás mutatvány pedig 7 másodperc alatt történhet meg.