Személyiségzavaros autó 600 millióért

Szupersportkocsi vagy gran turismo, választás szerint

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.22. 08.00

Egyetlen példányban, de kétféle hajtáslánccal készült el az Icona Vulcano: a szépséges kupénak a Ferrari egykori F1-es műszaki igazgatója tervezte mindkét motorját

Az előzetes nem sokat felfedő, de annál ígéretesebb képei után most teljes valójában is megmutatta magát az Icona első autója, a Vulcano, és úgy tűnik, érdemes volt rá várni. 

Az olasz tervezésű és gyártású Vulcano különlegessége, hogy bár egyetlen példányban készül, rögtön két, eltérő karakterű hajtásláncot fejlesztett ki hozzá Claudio Lombardi, a Ferrari egykori Forma-1-es műszaki vezetője
Az első lehengerlő, de kezes túrakupét farag a 445 cm hosszú, 1,6 tonnás autóból: a H-Turismo 790 lóerős V12-es motorját egy 160 lovas villanymotor egészíti ki, az automata váltós, hátsókerék-hajtású jármű három másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 349 km/óra. 
Ugyanezt a konfigurációt 550 lóerős, ikerturbós V6-ossal valósítja meg a H-Competizione verzió, amelynek nem csak hátsó, de első tengelyénél is dolgozik egy 160 lovas villanymotor, így effektíve összkerékhajtású a modell. Ez egy tizedmásodpercet faragott a gyorsulás idejéből; kétszázra 9,2 helyett 8,9 mp alatt ugrik az autó, a végsebesség változatlan. 
A minimális távon tisztán elektromos üzemben haladni is képes jármű sorozatgyártását nem tervezik, de ez az egy példány eladó, mégpedig szolid kétmillió euróért, azaz nagyjából 600 millió forintért.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes úja autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.