Egymást tapossák a kínai vevőkért az autógyártók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.22. 11.00

A Volkswagen és a General Motors is három-hárommillió autót szeretne eladni az idén Kínában. A gyártók szerint óriási a potenciál a helyi piacban.

A világ legnagyobb nemzeti autópiacán az idén először haladhatja meg a teljes piaci forgalom a 20 milliós értéket úgy, hogy a piaci telítettség mértéke még csak töredéke az európainak és az amerikainak.
 
A General Motors és a Volkswagen egyaránt hárommilliós eladási számot vetített előre az idei évre a Sanghaji Autószalonon. Mindkét vállalat nagyjából 2,8 millió autót adott el tavaly, miközben a GM előnye kevesebb mint egy százalékra zsugorodott. Tavaly a két utolsó negyedévben a Volkswagen megelőzte a General Motorst eladásokban, az idei első negyedévben azonban a GM értékesített több autót.
 
A Volkswagen 2015-ig 90-re kívánja bővíteni Kínában kapható modelljei számát, és 9,8 milliárd eurót tervez gyártási kapacitásának 60 százalékos bővítésére fordítani 2018-ig. A GM 2016-ig 11 milliárd dollárt fordít kínai beruházásokra.

A BMW az eladások viszonylag magas, de egy számjegyű növekedésére számít Kínában, míg a Jaguar legalább 20 százalékos bővülést tervez 2013-ra. A BMW értékesítési igazgatója, Ian Robertson szerint a következő években normalizálódik az eladások szintje, érettebbé válik a piac.

Rupert Stadler, a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a kínai személyautó-piacon a jövőben évi 20-30 milliós forgalomra lehet számítani. Hozzátette, az európai országoknak még 3-5 évbe telik majd, mire teljesen kilábalnak a hitelválságból. Az Audi egyébként tovább növekszik, a cég 300-ról 500-ra növeli kínai kereskedéseinek számát.

A Jaguar Land Rover (JLR) – immár a legnagyobb piacán – az értékesítést tekintve idén 20-30 százalékos növekedéssel számol, és bízik abban, hogy a következő 3-5 évben tudja tartani ezt az ütemet. Ahhoz, hogy a kereslettel a JLR lépést tartson, értékesítési pontjait 2014-re 200-ra kívánja növelni. Jelenleg 116 márkakereskedés kínálja a Jaguarokat és Land Rovereket az ország nagyobb városaiban.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.