2,5 milliót bukik autónként a Fiat

Masszívan veszteséges lesz a Fiat 500e

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.22. 10.00

Hatalmas sikernek ígéri Észak-Amerikában az 500-es elektromos változatát a Fiat. Ez azonban lemondással jár: példányonként egészen pontosan 10 000 dollárnyival.


Furcsa ellentmondások kísérik a Fiat 500e bevezetését az Egyesült Államok piacán. Sergio Marchionne, a vállalat elnök-vezérigazgatója szerint a villanyautók túlértékeltek, az emissziós határértékek teljesítéséhez muszáj nagyobb hangsúlyt fektetni az egyéb alternatívákra – mármint nem a gyártóknak, hanem a törvényhozóknak, akik jelenleg szinte kizárólag a tisztán elektromos üzemű járművekre nyújtanak adójóváírást vagy egyéb támogatást. 
Ezzel persze nem azt akarja mondani a Fiat és a Chrysler feje, hogy lemondana a Fiat 500e észak-amerikai vásárlóinak járó kedvezményekről. 
Nagy bajban is lennének: 31 800 dolláros (7,3 millió Ft) árával a villamos verzió pontosan kétszer annyiba kerül, mint egy alap benzinmotoros Fiat 500 (végre egy autó, ami az USA-ban drágább, mint Európában!), amin körülbelül tízezer dollárt (2,3 millió) veszít a gyár. 
Ez rendjén is van, sugallják a tények, hiszen Marchionne már két éve is hasonló deficittel számolt, ez benne van a pakliban. Ám ha a CNG, LPG és egyéb technológiák is támogatásban részesülhetnének, valójában hamarabb elérhetnék emissziós célkitűzéseiket az autógyártók. 

Egymillió Fiat 500


Miközben az Amerikában forgalmazott Fiat 500-asokat Mexikóban gyártják, a lengyelországi anyaüzem mérföldkőhöz érkezett. 

Tyhcyben mára, egészen pontosan öt évnyi és kilenc hónapnyi termelés után elérték az egymilliós darabszámot. A jubileumi modell stílusosan egy 135 lovas Abarth 500 1.4 volt

Kommentek

  • husky

    Értelmes, használható autót kellett volna tervezni. Egy Kangoo sem olcsóbb, de 5 fős plusz táskák vagy kb. 700 kiló ebből 2 szerelő a többi meg cuccos.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.