Furcsa ellentmondások kísérik a Fiat 500e bevezetését az Egyesült Államok piacán. Sergio Marchionne, a vállalat elnök-vezérigazgatója szerint a villanyautók túlértékeltek, az emissziós határértékek teljesítéséhez muszáj nagyobb hangsúlyt fektetni az egyéb alternatívákra – mármint nem a gyártóknak, hanem a törvényhozóknak, akik jelenleg szinte kizárólag a tisztán elektromos üzemű járművekre nyújtanak adójóváírást vagy egyéb támogatást. 
Ezzel persze nem azt akarja mondani a Fiat és a Chrysler feje, hogy lemondana a Fiat 500e észak-amerikai vásárlóinak járó kedvezményekről. 
Nagy bajban is lennének: 31 800 dolláros (7,3 millió Ft) árával a villamos verzió pontosan kétszer annyiba kerül, mint egy alap benzinmotoros Fiat 500 (végre egy autó, ami az USA-ban drágább, mint Európában!), amin körülbelül tízezer dollárt (2,3 millió) veszít a gyár. 
Ez rendjén is van, sugallják a tények, hiszen Marchionne már két éve is hasonló deficittel számolt, ez benne van a pakliban. Ám ha a CNG, LPG és egyéb technológiák is támogatásban részesülhetnének, valójában hamarabb elérhetnék emissziós célkitűzéseiket az autógyártók. 

Egymillió Fiat 500


Miközben az Amerikában forgalmazott Fiat 500-asokat Mexikóban gyártják, a lengyelországi anyaüzem mérföldkőhöz érkezett. 

Tyhcyben mára, egészen pontosan öt évnyi és kilenc hónapnyi termelés után elérték az egymilliós darabszámot. A jubileumi modell stílusosan egy 135 lovas Abarth 500 1.4 volt