Jobban vezetnek a nők

..vagy nem.

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.21. 13.00

Indulhat ismét a vita. Egy friss közvélemény-kutatás és a statisztikák szerint is jobban vezetnek a nők. Parkolásban és kerékcserében viszont a férfiak a jobbak.

Szavazás

Ön szerint ki vezet jobban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A biztosítók már régóta tisztában vannak vele, hogy a nők biztonságosabban vezetnek, mint a férfiak, ám mostanra a közvélemény is belátta ezt a tényt. Egy nagy nemzetközi biztosító által készített németországi közvélemény-kutatás szerint veszélyes útviszonyok között a nők jobban vezetnek, mint a férfiak.

A megkérdezettek 38%-a szerint a nők a váratlan forgalmi jobban kezelik, és csak 24%-uk bízott inkább a férfiakban. A maradék 35% szerint nincs a nemek között különbség – írja teligumit.hu

Ez az eredmény azt mutatja, hogy lassan a közvélemény is elfogadja a statisztikai adatokat, miszerint a hölgyek biztonságosabban vezetnek a férfiaknál.

Arra is rámutatott a kutatás, hogy az idősebbek jobban megbíznak a nőkben.  Az 55-64 év közötti korosztály 46%-a látta jobbnak a nőket, és csak 19%-uk bízott meg a férfiakban. Egyedül a fiatal korosztály véli úgy, hogy a férfiak vezetnek biztonságosabban.

Van azonban egy terület, ahol a férfiak elsőbbsége elvitathatatlan. Egy brit felmérés szerint, ha kerékcserére kerül a sor, a nők 81%-a képtelennek bizonyult kicserélni az autógumit. Azért a férfiak sem lehetnek túl büszkék. Ha defektet kapnak, csak 34%-uk kísérli meg kicserélni a gumit, igaz ez a szám a nőknél alig éri el az 5%-ot. Érdekesség, hogy az eredmények szerint a brit sofőrök közül több mint egymillió azt sem tudná megmondani, hogy van-e egyáltalán pótkerék a kocsijában.

Parkolásban is jelentős a különbség a nemek között. Egy skóciai felmérésben azt elemezték, hogy a forgalmi vizsgákon milyen okok miatt buknak el a vizsgázók. Az adatok összevetése után azt találták, hogy a nők körében a parkolás és a tolatás a kritikus pont, ezekben lényegesen rosszabbul teljesítenek, mint a férfiak. Az elmúlt év vizsgái során 68 ezer hibát jegyeztek fel a vizsgáztatók a hölgyeknél, míg az urak közül csak 52 ezren követtek el súlyos hibát parkolás és tolatás során.

A tapasztalat azonban már a nők javára billenti a mérleget. A jogosítvánnyal rendelkező nők precízebben parkolnak, mint a férfiak, igaz ők több időt is szánnak a parkolásra.

A férfiak elsősorban a túlzott vakmerőség és a közlekedési táblák figyelmen kívül hagyása miatt bukják el a forgalmi vizsgákat.

Forrás: blog.teligumit.hu.

Kommentek

  • HakapesziM

    A nők képességei biztosan nem rosszabbak, hiszen egyre több női buszsofőrt, kamionsofőrt látni, és ők tökéletesen el tudják végezni a munkájukat.
    Ez a “ki vezet jobban” vita csak akkor érne valamit, ha a levezetett kilométerek függvényében vizsgálnák. És a nők jellemzően kevesebbet vezetnek, továbbá a hivatásosok döntő többsége ma még férfi.

  • menőmanó

    Nem jobban, hanem biztonságosabban, kisebb kockázatot vállalva vezetnek. Nem mindegy.
    Szerintem kevesebb köztük az is, aki kimondottan élvezi a vezetést.
    Veszélyes szituációban is hajlamosabbak leblokkolni.

  • öreg fószer

    A nők valóban vezetnek, de sokuk azt sem tudja, hol van. Fejben egész máshol járnak. Görcsösen markolják a kormányt és képtelenek dönteni. Mindezt annak tudom be, hogy míg a férfiak tudnak egy dologra koncentrálni, addig a nők többsége ezer felé figyel, így azonban megoszlik a koncentráció. Ha nőt látok vezetni, megpróbálok előzékeny lenni, hogy ne nehezítsem meg a dolgát, bár azok a gesztusok, melyek a férfiaknál egyértelműek, náluk nem mindig működnek. De ne bántsam őket. Ők gyerekkorukban babáztak, mi autóval játszottunk. Hát, mi meg nem értünk olyannyira agyerekekhez. Ez van és hülyeség emiatt tanulmányoikra költeni.

  • CoIie

    A “jó vezetetés” eltérő definícióitól erősen függ, hogy éppen ki a jó vezető! A biztonságos vezető már jó vezető?
    A “biztonságos vezető” eltérő definícióitól erősen függ, hogy éppen ki a biztonságos vezető! A precíz vezető már biztonságos vezető?
    Ésígytovább! ;)

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.