Hetvenmilliárdot buktak a légzsákhibán

Belerokkan a beszállító?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.18. 16.00

A világszerte 3,4 millió autót érintő, gigantikus visszahívási lavinát útjára indító beszállító kiszámolta, mennyibe került neki a hiba. Nagyon sokba.

A Takata Corporation bejelentette, hogy 30 milliárd japán jenes (69,7 milliárd forint) extra veszteséggel zárta a március 31-ig tartó, előző pénzügyi évet. 

Mint emlékezetes, négy japán és néhány nemzetközi autógyártó összesen 3,4 millió autót kényszerült javításra visszahívni, miután az oldallégzsákot gyártó Takata Corp. arra figyelmeztette őket, hogy tíz évvel ezelőtt gyártott légzsákjaik egy jelentős hányada kigyulladhat vagy más módon sérülést okozhat. 
A Toyota 1,73 millió, a Honda 1,14 millió, a Nissan 480 ezer, a Mazda 45.500 autót hívott vissza a hiba miatt, amely minimális számú meghibásodást igen, sérülést azonban nem okozott. 
A Takata az érintett időpontban a BMW és a Pontiac számára is szállított be légzsákot. 
A jelenség rávilágít a modern autógyártás egyik legnagyobb kockázati tényezőjére: a közös beszállító olcsó és hatékony termelést tesz lehetővé, tévedés esetén azonban járványszerűen söpörnek végig az egész iparágon a hibák. 
A Takata Corporation nem részletezte, hogy az elkönyvelt veszteség tartalmazza-e az autógyártók járulékos költségeinek megtérítését, vagy csak a cserealkatrészek garanciális biztosítása rúgott ekkora összegre.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.