Hetvenmilliárdot buktak a légzsákhibán

Belerokkan a beszállító?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.18. 16.00

A világszerte 3,4 millió autót érintő, gigantikus visszahívási lavinát útjára indító beszállító kiszámolta, mennyibe került neki a hiba. Nagyon sokba.

A Takata Corporation bejelentette, hogy 30 milliárd japán jenes (69,7 milliárd forint) extra veszteséggel zárta a március 31-ig tartó, előző pénzügyi évet. 

Mint emlékezetes, négy japán és néhány nemzetközi autógyártó összesen 3,4 millió autót kényszerült javításra visszahívni, miután az oldallégzsákot gyártó Takata Corp. arra figyelmeztette őket, hogy tíz évvel ezelőtt gyártott légzsákjaik egy jelentős hányada kigyulladhat vagy más módon sérülést okozhat. 
A Toyota 1,73 millió, a Honda 1,14 millió, a Nissan 480 ezer, a Mazda 45.500 autót hívott vissza a hiba miatt, amely minimális számú meghibásodást igen, sérülést azonban nem okozott. 
A Takata az érintett időpontban a BMW és a Pontiac számára is szállított be légzsákot. 
A jelenség rávilágít a modern autógyártás egyik legnagyobb kockázati tényezőjére: a közös beszállító olcsó és hatékony termelést tesz lehetővé, tévedés esetén azonban járványszerűen söpörnek végig az egész iparágon a hibák. 
A Takata Corporation nem részletezte, hogy az elkönyvelt veszteség tartalmazza-e az autógyártók járulékos költségeinek megtérítését, vagy csak a cserealkatrészek garanciális biztosítása rúgott ekkora összegre.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.