Hetvenmilliárdot buktak a légzsákhibán

Belerokkan a beszállító?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.18. 16.00

A világszerte 3,4 millió autót érintő, gigantikus visszahívási lavinát útjára indító beszállító kiszámolta, mennyibe került neki a hiba. Nagyon sokba.

A Takata Corporation bejelentette, hogy 30 milliárd japán jenes (69,7 milliárd forint) extra veszteséggel zárta a március 31-ig tartó, előző pénzügyi évet. 

Mint emlékezetes, négy japán és néhány nemzetközi autógyártó összesen 3,4 millió autót kényszerült javításra visszahívni, miután az oldallégzsákot gyártó Takata Corp. arra figyelmeztette őket, hogy tíz évvel ezelőtt gyártott légzsákjaik egy jelentős hányada kigyulladhat vagy más módon sérülést okozhat. 
A Toyota 1,73 millió, a Honda 1,14 millió, a Nissan 480 ezer, a Mazda 45.500 autót hívott vissza a hiba miatt, amely minimális számú meghibásodást igen, sérülést azonban nem okozott. 
A Takata az érintett időpontban a BMW és a Pontiac számára is szállított be légzsákot. 
A jelenség rávilágít a modern autógyártás egyik legnagyobb kockázati tényezőjére: a közös beszállító olcsó és hatékony termelést tesz lehetővé, tévedés esetén azonban járványszerűen söpörnek végig az egész iparágon a hibák. 
A Takata Corporation nem részletezte, hogy az elkönyvelt veszteség tartalmazza-e az autógyártók járulékos költségeinek megtérítését, vagy csak a cserealkatrészek garanciális biztosítása rúgott ekkora összegre.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.