Sportosan lekerekített orrával, robusztus hűtőmaszkjával, hatalmas ködfényeivel akár klasszikus szabadidőjárműnek is elmenne a GLA Concept. 

A 4,38 méteres autó fara azonban elárulja, hogy itt minden eddiginél kevésbé terep- és praktikumorientált járműről van szó: derék fölött erősen összeszűkül, ráadásul erőteljesen előre dől a motorosan mozgatható hátfal, így sokkal inkább emelt hasú, sportos ferdehátú, mint sokoldalú hobbiterepjáró az A- és B-osztályokkal rokon műszakiságú GLA. 

Persze nagyon is ügyelt a gyár, hogy látványra por- és sárbarát járműnek tűnjön a GLA. A ráccsal védett tükrök, a hatalmas első és hátsó fenéklemez-védő borítások, vagy a lemezsíkból kitüremkedő hűtőmaszk, illetve kipufogó-keretek a vastagon burkolt, magasan húzódó küszöbbel együtt strapabíró járművet sejtetnek – amelynek ugyanakkor a keret nélküli oldalablakok, az övvonalra szintesen vízszintesen felfekvő ajtókilincsek és a széles kerékívek erőteljes kupés arculatot adnak. 
A GLA hajtáslánca is öszvérszerzet: a 4Matic összkerékhajtáshoz hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltón keresztül jut el a négyhengeres, kétliteres turbómotor (211 LE) nyomatéka. Az egyedi abroncsokkal szerelt 255/45 R 20-as keréktárcsák gondolatát minden szabadidőjármű-tanulmány esetében félresöpörnénk, itt azonban sportos terepkupéról lévén szó, nem elképzelhetetlen a túlméretes kerék gondolata. 
Az utastér extravaganciáját a kétszer két sportülés, a padlókonzolon hátravezetett, markáns légbeömlők, és a kézzel varrott, erőteljes öltések adják: utóbbiakból 20 méternyi tartja össze az üléseket és a műszerfalat borító nyersbőr táblákat. 
Az ülések fejtámlájába illesztett, világító betét, illetve a belső hőmérsékletet színkódolva jelző légbeömlők már a közelmúlt tanulmányain feltűntek, az elegáns központi szövetbetét ellenben új stíluselem. 
Műszaki újdonság nélkül Mercedes-tanulmányt nem engednek ki a stúdióból, így a GLA lézeres fényszórókat kapott. Ezek egyfelől az üzemi világításról gondoskodnak, ugyanakkor segítségükkel képek vagy mozgófilmek is kivetíthetők az autó előtti sík felületre, a projektálandó felvételek vagy videók okostelefonról vagy az internetről tölthetők le. 
A GLA maga is alkalmas filmkészítésre: a tetősínek elülső részébe HD kamerákat építettek be, amelyek egyébként kerékpár-sisakra is átszerelhetők; a kirándulás felvételei este akár a házfalon, akár hagyományosabb módon, a GLA utasterében, a monitoron nézhetők vissza. 
A lézeres projektor-technológia jelen formájában geg csupán, ám később a head-up display modern változatává nőheti ki magát: az autó messze előre, például közvetlenül a kereszteződésbe vetítheti ki a navigációs rendszer útmutatásait.