GLA Concept: terepkupé a Mercedestől

Új irányt szab a GLA tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.18. 11.00

Az A-osztály sikerén felbuzdult Mercedes most a kompakt szabadidőjárművek osztályában mutat be sportos modellt. A GLA Concept a GLK fitnesz-alternatívája lehet.

Sportosan lekerekített orrával, robusztus hűtőmaszkjával, hatalmas ködfényeivel akár klasszikus szabadidőjárműnek is elmenne a GLA Concept. 

A 4,38 méteres autó fara azonban elárulja, hogy itt minden eddiginél kevésbé terep- és praktikumorientált járműről van szó: derék fölött erősen összeszűkül, ráadásul erőteljesen előre dől a motorosan mozgatható hátfal, így sokkal inkább emelt hasú, sportos ferdehátú, mint sokoldalú hobbiterepjáró az A- és B-osztályokkal rokon műszakiságú GLA. 
Persze nagyon is ügyelt a gyár, hogy látványra por- és sárbarát járműnek tűnjön a GLA. A ráccsal védett tükrök, a hatalmas első és hátsó fenéklemez-védő borítások, vagy a lemezsíkból kitüremkedő hűtőmaszk, illetve kipufogó-keretek a vastagon burkolt, magasan húzódó küszöbbel együtt strapabíró járművet sejtetnek – amelynek ugyanakkor a keret nélküli oldalablakok, az övvonalra szintesen vízszintesen felfekvő ajtókilincsek és a széles kerékívek erőteljes kupés arculatot adnak. 
A GLA hajtáslánca is öszvérszerzet: a 4Matic összkerékhajtáshoz hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltón keresztül jut el a négyhengeres, kétliteres turbómotor (211 LE) nyomatéka. Az egyedi abroncsokkal szerelt 255/45 R 20-as keréktárcsák gondolatát minden szabadidőjármű-tanulmány esetében félresöpörnénk, itt azonban sportos terepkupéról lévén szó, nem elképzelhetetlen a túlméretes kerék gondolata. 
Az utastér extravaganciáját a kétszer két sportülés, a padlókonzolon hátravezetett, markáns légbeömlők, és a kézzel varrott, erőteljes öltések adják: utóbbiakból 20 méternyi tartja össze az üléseket és a műszerfalat borító nyersbőr táblákat. 
Az ülések fejtámlájába illesztett, világító betét, illetve a belső hőmérsékletet színkódolva jelző légbeömlők már a közelmúlt tanulmányain feltűntek, az elegáns központi szövetbetét ellenben új stíluselem. 
Műszaki újdonság nélkül Mercedes-tanulmányt nem engednek ki a stúdióból, így a GLA lézeres fényszórókat kapott. Ezek egyfelől az üzemi világításról gondoskodnak, ugyanakkor segítségükkel képek vagy mozgófilmek is kivetíthetők az autó előtti sík felületre, a projektálandó felvételek vagy videók okostelefonról vagy az internetről tölthetők le. 
A GLA maga is alkalmas filmkészítésre: a tetősínek elülső részébe HD kamerákat építettek be, amelyek egyébként kerékpár-sisakra is átszerelhetők; a kirándulás felvételei este akár a házfalon, akár hagyományosabb módon, a GLA utasterében, a monitoron nézhetők vissza. 
A lézeres projektor-technológia jelen formájában geg csupán, ám később a head-up display modern változatává nőheti ki magát: az autó messze előre, például közvetlenül a kereszteződésbe vetítheti ki a navigációs rendszer útmutatásait.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Yessz,

    Kedves Mercedes! Lécci terveztessétek a C klassét is ugyanezzekkel a tervezőkkel.

    Előre is kösszi!

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.