GLA Concept: terepkupé a Mercedestől

Új irányt szab a GLA tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.18. 11.00

Az A-osztály sikerén felbuzdult Mercedes most a kompakt szabadidőjárművek osztályában mutat be sportos modellt. A GLA Concept a GLK fitnesz-alternatívája lehet.

Sportosan lekerekített orrával, robusztus hűtőmaszkjával, hatalmas ködfényeivel akár klasszikus szabadidőjárműnek is elmenne a GLA Concept. 

A 4,38 méteres autó fara azonban elárulja, hogy itt minden eddiginél kevésbé terep- és praktikumorientált járműről van szó: derék fölött erősen összeszűkül, ráadásul erőteljesen előre dől a motorosan mozgatható hátfal, így sokkal inkább emelt hasú, sportos ferdehátú, mint sokoldalú hobbiterepjáró az A- és B-osztályokkal rokon műszakiságú GLA. 
Persze nagyon is ügyelt a gyár, hogy látványra por- és sárbarát járműnek tűnjön a GLA. A ráccsal védett tükrök, a hatalmas első és hátsó fenéklemez-védő borítások, vagy a lemezsíkból kitüremkedő hűtőmaszk, illetve kipufogó-keretek a vastagon burkolt, magasan húzódó küszöbbel együtt strapabíró járművet sejtetnek – amelynek ugyanakkor a keret nélküli oldalablakok, az övvonalra szintesen vízszintesen felfekvő ajtókilincsek és a széles kerékívek erőteljes kupés arculatot adnak. 
A GLA hajtáslánca is öszvérszerzet: a 4Matic összkerékhajtáshoz hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltón keresztül jut el a négyhengeres, kétliteres turbómotor (211 LE) nyomatéka. Az egyedi abroncsokkal szerelt 255/45 R 20-as keréktárcsák gondolatát minden szabadidőjármű-tanulmány esetében félresöpörnénk, itt azonban sportos terepkupéról lévén szó, nem elképzelhetetlen a túlméretes kerék gondolata. 
Az utastér extravaganciáját a kétszer két sportülés, a padlókonzolon hátravezetett, markáns légbeömlők, és a kézzel varrott, erőteljes öltések adják: utóbbiakból 20 méternyi tartja össze az üléseket és a műszerfalat borító nyersbőr táblákat. 
Az ülések fejtámlájába illesztett, világító betét, illetve a belső hőmérsékletet színkódolva jelző légbeömlők már a közelmúlt tanulmányain feltűntek, az elegáns központi szövetbetét ellenben új stíluselem. 
Műszaki újdonság nélkül Mercedes-tanulmányt nem engednek ki a stúdióból, így a GLA lézeres fényszórókat kapott. Ezek egyfelől az üzemi világításról gondoskodnak, ugyanakkor segítségükkel képek vagy mozgófilmek is kivetíthetők az autó előtti sík felületre, a projektálandó felvételek vagy videók okostelefonról vagy az internetről tölthetők le. 
A GLA maga is alkalmas filmkészítésre: a tetősínek elülső részébe HD kamerákat építettek be, amelyek egyébként kerékpár-sisakra is átszerelhetők; a kirándulás felvételei este akár a házfalon, akár hagyományosabb módon, a GLA utasterében, a monitoron nézhetők vissza. 
A lézeres projektor-technológia jelen formájában geg csupán, ám később a head-up display modern változatává nőheti ki magát: az autó messze előre, például közvetlenül a kereszteződésbe vetítheti ki a navigációs rendszer útmutatásait.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Yessz,

    Kedves Mercedes! Lécci terveztessétek a C klassét is ugyanezzekkel a tervezőkkel.

    Előre is kösszi!

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.