Felújítják az elhanyagolt mellékutakat

Közel 600 kilométernyi útszakasz újul meg

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 16.00

Nagy útfelújítások lesznek az idén Magyarországon, összesen 600 kilométernyi elhanyagolt mellékutat tesznek rendbe. Rájuk fér.

2013-ban országszerte közel 600 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg a Magyar Közút jóvoltából, a forrásokat pedig az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programja biztosítja. A közútkezelő a tavalyi érték háromszorosából, mintegy 87 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket. Az első félévben megkezdődő munkákat döntő részben még az év vége előtt befejezik.
 
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntései nyomán 2010 és 2013 között összesen több mint 114 milliárd forintot fordíthatnak a nyertes pályázók az alsóbbrendű úthálózat megerősítésére és felújítására. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése terén minden régióban sikerült elérni a közel százszázalékos forráslekötést már a jelenlegi programozási időszakban is.

A Nemzeti Közlekedési Stratégia az útfelújítások mellett előirányozza, hogy a burkolatok és hidak leromlását három éven belül meg kell fékezni. A legfontosabb műszaki jellemzőket az évtized végéig legalább a 2000. évi szintre kell visszaállítani. 

Kommentek

  • Mahler

    Olyan ez, mint egy ezeréves foltos gatya! Mire egyet befoltozok, lejön a másik! RENDESEN meg kellene csinálni, mivel új gatyára nem tellik, de persze értem én, ennyi pénzünk van rá!

  • subtotal

    Mahler, nem ennyi pénzünk van rá, hanem ennyit adott az EU.
    Az üzemanyagok jövedéki adója évi kb 500mrdFt, ezt meg elnyeli az államháztartás feneketlen bendője.
    A 600km azt jelenti, hogy 50 év alatt újulna meg a hálózat, de az idei év kivételes.

  • Kempelen10.

    A magyar GDP 1%-ért adja ezt az EU, jóbarát, nem ingyen ám! Az nem kevés pénz.

  • CoIie

    Mellékútnak számít a Bp. III. kerület északi részén levő úthálózat?!
    Mert ott folt hátán folt, keresztborda és kátyú követi egymást… És szerintem a foltozgatás és más költségek árából már normális útjavításra is tellett volna. Szerintem 40 éve volt egy teljes útépítés a hegyoldali lakótelep körüli forgalmas úton és azóta évente megy a hideg technológia, miután az 2 napot bír majd a meleg technológia, talán fél évet bír, a süllyedés nem ok a javításra, a kátyú vagy keresztborda 5-10cm-ig nem számít, felette már látványosság.
    Nem értelmes dolgokra megy itt el a pénz!

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
    Szerinted nem jó üzlet befizetni ezt a pénzt és a többszörösét visszakapni?

  • Kempelen10.

    Az tényleg jó menőmanó, de jelen esetben nem úgy van. Mi többet fizettünk be eddig, mint amennyit visszakaptunk. A GDP-nk 1%-a több ugyanis. De ha neked ez jó üzlet, akkor nem fogunk vitatkozni, mert az ilyen matematikusokon gazdagszik a globális tőke. Etessed hát őket, csak ne légy vak!
    Egyébként ha javulnak az utak, az önmagában is szuper dolog.

  • menőmanó

    Örülök, hogy vannak olyan emberek akik elhiszik, hogy mi támogatjuk az Uniót. :D

  • zoldfulu2000

    kempelen: ezért az 1%ért elég sok minden finanszírozását kajuk, de a fő nyeremény nem ez a pénz, ez elenyésző dolog ahhoz képest hogy szerves része vagy egy nagyobb egységnek, bekerülsz a vérkeringésébe, és főleg beleszólásod van abba ami ott zajlik.

    A szerb GDP negyede a magyarnak. Pedig ők jobban álltak 30 éve.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.