Felújítják az elhanyagolt mellékutakat

Közel 600 kilométernyi útszakasz újul meg

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 16.00

Nagy útfelújítások lesznek az idén Magyarországon, összesen 600 kilométernyi elhanyagolt mellékutat tesznek rendbe. Rájuk fér.

2013-ban országszerte közel 600 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg a Magyar Közút jóvoltából, a forrásokat pedig az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programja biztosítja. A közútkezelő a tavalyi érték háromszorosából, mintegy 87 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket. Az első félévben megkezdődő munkákat döntő részben még az év vége előtt befejezik.
 
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntései nyomán 2010 és 2013 között összesen több mint 114 milliárd forintot fordíthatnak a nyertes pályázók az alsóbbrendű úthálózat megerősítésére és felújítására. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése terén minden régióban sikerült elérni a közel százszázalékos forráslekötést már a jelenlegi programozási időszakban is.

A Nemzeti Közlekedési Stratégia az útfelújítások mellett előirányozza, hogy a burkolatok és hidak leromlását három éven belül meg kell fékezni. A legfontosabb műszaki jellemzőket az évtized végéig legalább a 2000. évi szintre kell visszaállítani. 

Kommentek

  • Mahler

    Olyan ez, mint egy ezeréves foltos gatya! Mire egyet befoltozok, lejön a másik! RENDESEN meg kellene csinálni, mivel új gatyára nem tellik, de persze értem én, ennyi pénzünk van rá!

  • subtotal

    Mahler, nem ennyi pénzünk van rá, hanem ennyit adott az EU.
    Az üzemanyagok jövedéki adója évi kb 500mrdFt, ezt meg elnyeli az államháztartás feneketlen bendője.
    A 600km azt jelenti, hogy 50 év alatt újulna meg a hálózat, de az idei év kivételes.

  • Kempelen10.

    A magyar GDP 1%-ért adja ezt az EU, jóbarát, nem ingyen ám! Az nem kevés pénz.

  • CoIie

    Mellékútnak számít a Bp. III. kerület északi részén levő úthálózat?!
    Mert ott folt hátán folt, keresztborda és kátyú követi egymást… És szerintem a foltozgatás és más költségek árából már normális útjavításra is tellett volna. Szerintem 40 éve volt egy teljes útépítés a hegyoldali lakótelep körüli forgalmas úton és azóta évente megy a hideg technológia, miután az 2 napot bír majd a meleg technológia, talán fél évet bír, a süllyedés nem ok a javításra, a kátyú vagy keresztborda 5-10cm-ig nem számít, felette már látványosság.
    Nem értelmes dolgokra megy itt el a pénz!

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
    Szerinted nem jó üzlet befizetni ezt a pénzt és a többszörösét visszakapni?

  • Kempelen10.

    Az tényleg jó menőmanó, de jelen esetben nem úgy van. Mi többet fizettünk be eddig, mint amennyit visszakaptunk. A GDP-nk 1%-a több ugyanis. De ha neked ez jó üzlet, akkor nem fogunk vitatkozni, mert az ilyen matematikusokon gazdagszik a globális tőke. Etessed hát őket, csak ne légy vak!
    Egyébként ha javulnak az utak, az önmagában is szuper dolog.

  • menőmanó

    Örülök, hogy vannak olyan emberek akik elhiszik, hogy mi támogatjuk az Uniót. :D

  • zoldfulu2000

    kempelen: ezért az 1%ért elég sok minden finanszírozását kajuk, de a fő nyeremény nem ez a pénz, ez elenyésző dolog ahhoz képest hogy szerves része vagy egy nagyobb egységnek, bekerülsz a vérkeringésébe, és főleg beleszólásod van abba ami ott zajlik.

    A szerb GDP negyede a magyarnak. Pedig ők jobban álltak 30 éve.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.