Felújítják az elhanyagolt mellékutakat

Közel 600 kilométernyi útszakasz újul meg

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 16.00

Nagy útfelújítások lesznek az idén Magyarországon, összesen 600 kilométernyi elhanyagolt mellékutat tesznek rendbe. Rájuk fér.

2013-ban országszerte közel 600 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg a Magyar Közút jóvoltából, a forrásokat pedig az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programja biztosítja. A közútkezelő a tavalyi érték háromszorosából, mintegy 87 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket. Az első félévben megkezdődő munkákat döntő részben még az év vége előtt befejezik.
 
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntései nyomán 2010 és 2013 között összesen több mint 114 milliárd forintot fordíthatnak a nyertes pályázók az alsóbbrendű úthálózat megerősítésére és felújítására. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése terén minden régióban sikerült elérni a közel százszázalékos forráslekötést már a jelenlegi programozási időszakban is.

A Nemzeti Közlekedési Stratégia az útfelújítások mellett előirányozza, hogy a burkolatok és hidak leromlását három éven belül meg kell fékezni. A legfontosabb műszaki jellemzőket az évtized végéig legalább a 2000. évi szintre kell visszaállítani. 

Kommentek

  • Mahler

    Olyan ez, mint egy ezeréves foltos gatya! Mire egyet befoltozok, lejön a másik! RENDESEN meg kellene csinálni, mivel új gatyára nem tellik, de persze értem én, ennyi pénzünk van rá!

  • subtotal

    Mahler, nem ennyi pénzünk van rá, hanem ennyit adott az EU.
    Az üzemanyagok jövedéki adója évi kb 500mrdFt, ezt meg elnyeli az államháztartás feneketlen bendője.
    A 600km azt jelenti, hogy 50 év alatt újulna meg a hálózat, de az idei év kivételes.

  • Kempelen10.

    A magyar GDP 1%-ért adja ezt az EU, jóbarát, nem ingyen ám! Az nem kevés pénz.

  • CoIie

    Mellékútnak számít a Bp. III. kerület északi részén levő úthálózat?!
    Mert ott folt hátán folt, keresztborda és kátyú követi egymást… És szerintem a foltozgatás és más költségek árából már normális útjavításra is tellett volna. Szerintem 40 éve volt egy teljes útépítés a hegyoldali lakótelep körüli forgalmas úton és azóta évente megy a hideg technológia, miután az 2 napot bír majd a meleg technológia, talán fél évet bír, a süllyedés nem ok a javításra, a kátyú vagy keresztborda 5-10cm-ig nem számít, felette már látványosság.
    Nem értelmes dolgokra megy itt el a pénz!

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
    Szerinted nem jó üzlet befizetni ezt a pénzt és a többszörösét visszakapni?

  • Kempelen10.

    Az tényleg jó menőmanó, de jelen esetben nem úgy van. Mi többet fizettünk be eddig, mint amennyit visszakaptunk. A GDP-nk 1%-a több ugyanis. De ha neked ez jó üzlet, akkor nem fogunk vitatkozni, mert az ilyen matematikusokon gazdagszik a globális tőke. Etessed hát őket, csak ne légy vak!
    Egyébként ha javulnak az utak, az önmagában is szuper dolog.

  • menőmanó

    Örülök, hogy vannak olyan emberek akik elhiszik, hogy mi támogatjuk az Uniót. :D

  • zoldfulu2000

    kempelen: ezért az 1%ért elég sok minden finanszírozását kajuk, de a fő nyeremény nem ez a pénz, ez elenyésző dolog ahhoz képest hogy szerves része vagy egy nagyobb egységnek, bekerülsz a vérkeringésébe, és főleg beleszólásod van abba ami ott zajlik.

    A szerb GDP negyede a magyarnak. Pedig ők jobban álltak 30 éve.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.