Elkészült a hiper-Volvo

S4-est, M3-ast reggelizik a Polestar S60

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 18.00

17 évnyi versenysport-tapasztalatot gyúrtak bele abba a Volvo S60 Polestar modellbe, amelyet először Ausztráliában, korlátozott példányszámban dobnak piacra.

350 lóerő, 4,9 másodperces gyorsulás százra, összkerékhajtás – ezekkel a paraméterekkel olyan klubokba nyert belépőt a Volvo S60 Polestar, amelyben eddig leginkább csak németül folyt a társalgás. A Mercedes C63 AMG (487 LE, 4,4 mp) mindig is fölötte állt a többieknek, de az Audi S4-gyel (333 LE, 5,1 mp) vagy a BMW M3-mal (414 LE, 4,8 mp) különösebb gond nélkül összemérheti magát a Volvo újonca – legalábbis papíron. 

Az S60 Polestar egyfelől az azonos nevű tanulmányautóból építkezik, másfelől az annak is nevet adó csapat versenytapasztalataiból és technológiájából. 
A fejlesztők elsősorban a futóművet hangolták végletekig. Az autó két irányban állítható Öhlins lengéscsillapítókat, feszesebb rugókat (+ 80%), vastagabb első és hátsó kanyarstabilizátorokat kapott, megerősítették a rugótornyokat, amelyek elöl szénszálas merevítést is kaptak. Az egyedi, 19 colos felnikre 235/40R19 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsok kerültek. 
A hathengeres turbómotor nagyobb Borg Warner turbót, új intercoolert, átdolgozott vezérlést és versenykipufogókat kapott, a csúcsteljesítmény így 350 LE, a legnagyobb nyomaték meghaladja az 500 Nm-t. 
A Polestar által áthangolt Haldex-kuplungos összkerékhajtás automata váltón keresztül kapja a hajtóerőt, amiből hátra a szokásosnál több jut. Alapfelszerelés a rajtautomatika.
Az autó tömege nem változott (1684 kg), a nagyobb igénybevétel miatt azonban lecserélték a fékeket: az elöl 336 mm, hátul 302 mm átmérőjű tárcsákat versenybetétek harapják. 
Az autóból egyelőre mindössze száz darab készül, az ezekkel szerzett tapasztalatok alapján döntenek a széria további sorsáról.

Kommentek

  • peta33

    CLA AMG!!! Úgy megy,hogy félsz benne!!!
    Kisebb könnyebb,erősebb,ezt a Volvót megeszi! :-)

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.