Elkészült a hiper-Volvo

S4-est, M3-ast reggelizik a Polestar S60

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 18.00

17 évnyi versenysport-tapasztalatot gyúrtak bele abba a Volvo S60 Polestar modellbe, amelyet először Ausztráliában, korlátozott példányszámban dobnak piacra.

350 lóerő, 4,9 másodperces gyorsulás százra, összkerékhajtás – ezekkel a paraméterekkel olyan klubokba nyert belépőt a Volvo S60 Polestar, amelyben eddig leginkább csak németül folyt a társalgás. A Mercedes C63 AMG (487 LE, 4,4 mp) mindig is fölötte állt a többieknek, de az Audi S4-gyel (333 LE, 5,1 mp) vagy a BMW M3-mal (414 LE, 4,8 mp) különösebb gond nélkül összemérheti magát a Volvo újonca – legalábbis papíron. 

Az S60 Polestar egyfelől az azonos nevű tanulmányautóból építkezik, másfelől az annak is nevet adó csapat versenytapasztalataiból és technológiájából. 
A fejlesztők elsősorban a futóművet hangolták végletekig. Az autó két irányban állítható Öhlins lengéscsillapítókat, feszesebb rugókat (+ 80%), vastagabb első és hátsó kanyarstabilizátorokat kapott, megerősítették a rugótornyokat, amelyek elöl szénszálas merevítést is kaptak. Az egyedi, 19 colos felnikre 235/40R19 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsok kerültek. 
A hathengeres turbómotor nagyobb Borg Warner turbót, új intercoolert, átdolgozott vezérlést és versenykipufogókat kapott, a csúcsteljesítmény így 350 LE, a legnagyobb nyomaték meghaladja az 500 Nm-t. 
A Polestar által áthangolt Haldex-kuplungos összkerékhajtás automata váltón keresztül kapja a hajtóerőt, amiből hátra a szokásosnál több jut. Alapfelszerelés a rajtautomatika.
Az autó tömege nem változott (1684 kg), a nagyobb igénybevétel miatt azonban lecserélték a fékeket: az elöl 336 mm, hátul 302 mm átmérőjű tárcsákat versenybetétek harapják. 
Az autóból egyelőre mindössze száz darab készül, az ezekkel szerzett tapasztalatok alapján döntenek a széria további sorsáról.

Kommentek

  • peta33

    CLA AMG!!! Úgy megy,hogy félsz benne!!!
    Kisebb könnyebb,erősebb,ezt a Volvót megeszi! :-)

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.