A végtelenségig variálható padlólemezekkel egy apró probléma van: a hajtás továbbra is kőkorszaki módszerrel, egy központi erőforrásból a kerekekhez vezető, mechanikus kapcsolaton keresztül történik, így hiába a rugalmasan alakítható elrendezés, a hajtáslánc helyigénye megköti a tervezők kezét. 

Ezekre a problémákra nyújt elméleti megoldást az agymotor, azaz a keréken belül elhelyezett villanymotor, amely mechanikus hajtás nélkül, önmagában képes erőt átvinni a talajra. 

Ezekből sokfélét láthattunk már, most egy német vállalat, a Schaeffler mutatta be saját fejlesztését. E-Wheel névre keresztelt szerkezetük a szükséges elektronikát, valamint egy 45 lóerős, vízhűtéses agymotort tartalmaz – párban alkalmazva tehát 90 lóerővel hajtják a Fiestát. 

Bárhová szerelhető, bármekkora autóra, ráadásul szabadon bekormányozható, akár 90 fokban: az agymotoros kerék előnyei régről ismertek.

Az ehhez hasonló megoldások legnagyobb hátránya a jelentős rugózatlan tömeg, és bizony ez ebben az esetben sem elhanyagolható: csak maga az erőforrás 53 kilót nyom. 
Másfelől viszont alkalmazásával kiváltható egy csomó, jelenleg szükséges mechanikus alkatrész – a fejlesztő vállalat mérnökei szerint a beépítés előtt kerekenként 45 kilónyi alkatrésztől szabadították meg a Fiestát, úgyhogy a végső tömegnövekedés nem olyan vészes. 
Ezt igazolni látszanak a közúti tesztek is: a Forddal közösen megszervezett skandináviai próbák nyomán “gyakorlatilag változatlan” vezethetőségről számoltak be a mérnökök.