Az öreg autókra álltak rá a tolvajok

Emelkedett a lopott autók átlagéletkora

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 11.00

A statisztikák alapján egyre öregebb autókat lopnak a magyar tolvajok. 2012-ben 5,4 év volt az átlagéletkor.

A leggyakrabban ellopott autómárkák közelmúltban közzétett listája alapján az autótolvajok főleg azokat az autókat viszik, amelyekből a legtöbbet találják az utcán. Tévhit, hogy a tolvajoknak nem kellenek az öreg autók, egy-egy idősebb autó ugyanis akár mindennél fontosabb célpont is lehet, mivel immár nehezen beszerezhető alkatrészekkel üzemel.

A fenti tendenciát támasztják alá a Genertel biztosító adatai is, amelyek az ellopott autók rohamosan növekvő átlagéletkoráról tanúskodnak: míg a társasághoz beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora 2010-ben még 3,9 év volt, ez az érték 2011-ben 4,7-re, míg 2012-re már 5,4 évre nőtt, és a listán 2011 óta egyre nagyobb arányban szerepelnek a tíz év feletti lopott kocsik.

Az autósok hamis biztonságérzete is okozhatja azt, hogy a Genertel közelmúltban elvégzett felmérése szerint az autósok jóval inkább tartanak a töréskártól, mint a lopástól: míg előbbi átlaga a 10-es skálán 6,3 volt, addig az utóbbié csupán 3,8, ami igen mérsékelt érték ahhoz képest, hogy egy ilyen kár esetén – biztosítás nélkül – az autó teljes értéke elveszik.

Természetesen a fenti tendenciát erősíti, hogy 2008 után jelentősen csökkent az eladott új autók száma, így nincs is “kínálat” az utcán. Illetve az alkatrész-kereslet is régebbi modellek esetében nőtt.

Kommentek

  • Bárki

    Ha tényleg 2 hét alatt a

  • Mahler

    Igen, pl. lehet az is az oka, hogy kevesebb új autót veszünk, ezért “öregebb” a meglovasított autók életkora- logikus. Arra senki sem mer “gondolni”, hogy ellopják az autóját, ezért “tolom ki” hosszabb időre pl. a biztosításomat. És igazság az is, hogy a 26 éves 323-asomhoz vért izzadva találtam hátsó lámpabúrát!!

  • husky

    Mit lopjon ha nincs új?

  • Mahler

    És azért igazából ismerjük el, nagyjából 5-6 éves korban kezd “beteg lenni” egy autó, ezt is, azt is cserélni kell, van már több karosszéria sérülés is…. Szóval sokminden benne van ebben, de nyilvánvaló, mert számokkkal bizonyítják, hogy kevesebb nullkilóméteres autót veszünk.

  • dokipapa

    A legjobb lopásgátló, amit az autós saját maga talál ki.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.