Az öreg autókra álltak rá a tolvajok

Emelkedett a lopott autók átlagéletkora

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 11.00

A statisztikák alapján egyre öregebb autókat lopnak a magyar tolvajok. 2012-ben 5,4 év volt az átlagéletkor.

A leggyakrabban ellopott autómárkák közelmúltban közzétett listája alapján az autótolvajok főleg azokat az autókat viszik, amelyekből a legtöbbet találják az utcán. Tévhit, hogy a tolvajoknak nem kellenek az öreg autók, egy-egy idősebb autó ugyanis akár mindennél fontosabb célpont is lehet, mivel immár nehezen beszerezhető alkatrészekkel üzemel.

A fenti tendenciát támasztják alá a Genertel biztosító adatai is, amelyek az ellopott autók rohamosan növekvő átlagéletkoráról tanúskodnak: míg a társasághoz beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora 2010-ben még 3,9 év volt, ez az érték 2011-ben 4,7-re, míg 2012-re már 5,4 évre nőtt, és a listán 2011 óta egyre nagyobb arányban szerepelnek a tíz év feletti lopott kocsik.

Az autósok hamis biztonságérzete is okozhatja azt, hogy a Genertel közelmúltban elvégzett felmérése szerint az autósok jóval inkább tartanak a töréskártól, mint a lopástól: míg előbbi átlaga a 10-es skálán 6,3 volt, addig az utóbbié csupán 3,8, ami igen mérsékelt érték ahhoz képest, hogy egy ilyen kár esetén – biztosítás nélkül – az autó teljes értéke elveszik.

Természetesen a fenti tendenciát erősíti, hogy 2008 után jelentősen csökkent az eladott új autók száma, így nincs is “kínálat” az utcán. Illetve az alkatrész-kereslet is régebbi modellek esetében nőtt.

Kommentek

  • Bárki

    Ha tényleg 2 hét alatt a

  • Mahler

    Igen, pl. lehet az is az oka, hogy kevesebb új autót veszünk, ezért “öregebb” a meglovasított autók életkora- logikus. Arra senki sem mer “gondolni”, hogy ellopják az autóját, ezért “tolom ki” hosszabb időre pl. a biztosításomat. És igazság az is, hogy a 26 éves 323-asomhoz vért izzadva találtam hátsó lámpabúrát!!

  • husky

    Mit lopjon ha nincs új?

  • Mahler

    És azért igazából ismerjük el, nagyjából 5-6 éves korban kezd “beteg lenni” egy autó, ezt is, azt is cserélni kell, van már több karosszéria sérülés is…. Szóval sokminden benne van ebben, de nyilvánvaló, mert számokkkal bizonyítják, hogy kevesebb nullkilóméteres autót veszünk.

  • dokipapa

    A legjobb lopásgátló, amit az autós saját maga talál ki.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.