Az öreg autókra álltak rá a tolvajok

Emelkedett a lopott autók átlagéletkora

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 11.00

A statisztikák alapján egyre öregebb autókat lopnak a magyar tolvajok. 2012-ben 5,4 év volt az átlagéletkor.

A leggyakrabban ellopott autómárkák közelmúltban közzétett listája alapján az autótolvajok főleg azokat az autókat viszik, amelyekből a legtöbbet találják az utcán. Tévhit, hogy a tolvajoknak nem kellenek az öreg autók, egy-egy idősebb autó ugyanis akár mindennél fontosabb célpont is lehet, mivel immár nehezen beszerezhető alkatrészekkel üzemel.

A fenti tendenciát támasztják alá a Genertel biztosító adatai is, amelyek az ellopott autók rohamosan növekvő átlagéletkoráról tanúskodnak: míg a társasághoz beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora 2010-ben még 3,9 év volt, ez az érték 2011-ben 4,7-re, míg 2012-re már 5,4 évre nőtt, és a listán 2011 óta egyre nagyobb arányban szerepelnek a tíz év feletti lopott kocsik.

Az autósok hamis biztonságérzete is okozhatja azt, hogy a Genertel közelmúltban elvégzett felmérése szerint az autósok jóval inkább tartanak a töréskártól, mint a lopástól: míg előbbi átlaga a 10-es skálán 6,3 volt, addig az utóbbié csupán 3,8, ami igen mérsékelt érték ahhoz képest, hogy egy ilyen kár esetén – biztosítás nélkül – az autó teljes értéke elveszik.

Természetesen a fenti tendenciát erősíti, hogy 2008 után jelentősen csökkent az eladott új autók száma, így nincs is “kínálat” az utcán. Illetve az alkatrész-kereslet is régebbi modellek esetében nőtt.

Kommentek

  • Bárki

    Ha tényleg 2 hét alatt a

  • Mahler

    Igen, pl. lehet az is az oka, hogy kevesebb új autót veszünk, ezért “öregebb” a meglovasított autók életkora- logikus. Arra senki sem mer “gondolni”, hogy ellopják az autóját, ezért “tolom ki” hosszabb időre pl. a biztosításomat. És igazság az is, hogy a 26 éves 323-asomhoz vért izzadva találtam hátsó lámpabúrát!!

  • husky

    Mit lopjon ha nincs új?

  • Mahler

    És azért igazából ismerjük el, nagyjából 5-6 éves korban kezd “beteg lenni” egy autó, ezt is, azt is cserélni kell, van már több karosszéria sérülés is…. Szóval sokminden benne van ebben, de nyilvánvaló, mert számokkkal bizonyítják, hogy kevesebb nullkilóméteres autót veszünk.

  • dokipapa

    A legjobb lopásgátló, amit az autós saját maga talál ki.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.