A leggyakrabban ellopott autómárkák közelmúltban közzétett listája alapján az autótolvajok főleg azokat az autókat viszik, amelyekből a legtöbbet találják az utcán. Tévhit, hogy a tolvajoknak nem kellenek az öreg autók, egy-egy idősebb autó ugyanis akár mindennél fontosabb célpont is lehet, mivel immár nehezen beszerezhető alkatrészekkel üzemel.

A fenti tendenciát támasztják alá a Genertel biztosító adatai is, amelyek az ellopott autók rohamosan növekvő átlagéletkoráról tanúskodnak: míg a társasághoz beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora 2010-ben még 3,9 év volt, ez az érték 2011-ben 4,7-re, míg 2012-re már 5,4 évre nőtt, és a listán 2011 óta egyre nagyobb arányban szerepelnek a tíz év feletti lopott kocsik.

Az autósok hamis biztonságérzete is okozhatja azt, hogy a Genertel közelmúltban elvégzett felmérése szerint az autósok jóval inkább tartanak a töréskártól, mint a lopástól: míg előbbi átlaga a 10-es skálán 6,3 volt, addig az utóbbié csupán 3,8, ami igen mérsékelt érték ahhoz képest, hogy egy ilyen kár esetén – biztosítás nélkül – az autó teljes értéke elveszik.

Természetesen a fenti tendenciát erősíti, hogy 2008 után jelentősen csökkent az eladott új autók száma, így nincs is “kínálat” az utcán. Illetve az alkatrész-kereslet is régebbi modellek esetében nőtt.