A használt céges autó a tuti vétel?

Érdemes lehet a flottakezelők kínálatából válogatni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 16.00

Az évek óta stagnáló újautó-piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját. Egyre népszerűbbek a használt céges autók.

A magyar használtautó-piacon is jelentős szereplőnek számító, egyébként flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szakértője szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A közel 9000 gépjárművet kezelő cég tapasztalatai szerint rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e az autó futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete. A visszaélések természetesen nem tűntek el, így jó ötlet lehet a valóban rendesen karbantartott, használt céges autók között is szétnézni. A flottakezelőknél pontosan vezetett minden szervizkönyv, és nem fordulhat elő, hogy az autók futásteljesítményét manipulálják.

A LeasePlannél a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan négyévesek, és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémiumkategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vevők, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, amelyek 150 ezer kilométer felett futottak.

Hazánkban évek óta a vállalatok számára értékesített modellek adják a piac hetven százalékát, így valóban ésszerűnek tűnhet a flottakezelők kínálatából válogatni.

Kommentek

  • husky

    Na ja! Egyik volt kollégámat “csak” kb. 65 ezer kilométerrel dobták át, “haveri” alapon! Azért csak ésszel! És az sem látszik, hogy esetleg mindíg 200-zal tolták oda-vissza német autópályán!

  • Mahler

    Mivel jószándékú ember vagyok, azt mondom, hogy egy 150 ezret futott, rendesen szervizelt autó jó vétel lehet, sőt nagyon jó is! Azt azonban senki sem tagadhatja,hogy a céges autókat “tolják ” rendesen, vágják az úton, ahogy pl. a SAJÁT GÉPKOCSIJÁT SENKI SEM !! Erre csak negatív példákat tudok a környezetemben, mert amikor néha szóvá tettem valamit, a válasz minden esetben hasonló volt:” A tied, mit féltesz?” Szóval nem a szervizelés hiánya, vagy a megtett km. idegesítene, hanem az a rettenetes bánásmód, amit ezek a kocsik elviselnek 4-5 év alatt. Egy “maszek” kocsi 20 év alatt sem kap annyi rosszat, mint egy 4 éves flottás autó. Minden tiszteletem a kivételnek, mert persze ilyen is van. EZT KELL MEGVENNI, VAGYIS MEGTALÁLNI.

  • Kempelen10.

    Cégautót éppen akkora veszély választani, mint sufniban szervizelt, a végsőkig lehasznált nagyapa autót. Mindkettővel meg lehet szívni, ráadásul egy autónak az kevésbé árt, ha hajtják, mintha nem szervizelik. Mindenki tegyen belátása szerint, nekem most korábbi cégautóm van, nem bántam meg.

  • Levrone

    Lehet jó választás egy volt cégautó. Ha tényleg megkapta a szervizeket és mondjuk nem amolyan közösbe bedobott, viszem a kulcsot típusú futkározós kocsi volt, ráadásul főleg pályán használták, na az igen jó vétel tud lenni. Nyilván ilyet kifogni… Azért az tény, hogy egy pályán használt autó nagyságrendekkel kisebb terhelést kap minden téren, mint pl. egy kizárólag városban hajtott kocsi. [Egyenletes tempó, ritka fékezés, jó utak, gyakorlatilag elhanyagolható mennyiségű sebességváltás] vs [állandó gyorsítás/lassítás, rossz városi utak, folyamatos váltókezelés] Valahol olvastam, hogy egy kizárólagos városi használat kb 5-6x akkora terhelést és használódást jelent a gépjármű szerkezeti elemeinek, mint a pályázás.

    Sajnos én is ez utóbbi módon használom a kocsimat.

    Persze ilyen céges autót ki is kell fogni, szóval nem könnyű. :-)

  • Guevara

    Nem. A tuti vételt, a nem szükségből vásárolt, ezért nagyon keveset használt, védett helyen sokat álló autók jelentik, szinte korra való tekintet nélkül. Hiába vesz az ember egy olyan autót amibe van mondjuk 300 000km és mindig volt szervizben, de azért a sok használattól van ám azoknak apró-cseprőbb bajuk is bőven, amik külön-külön véve nem jelentenek nagy költéget, de együttesen már jelentős is lehet, különösen ha ezeknek a problémáknak a megoldása sok szervezést, lekötött időt jelent. Persze lehet úgy hagyni is őket, de az meg idegesítő lesz. Legalábbis engem nagyon kis hülyeségek is fel tudnak idegesíteni (pl. nyikorgó szellőzőventilátorcsapágy), úgy vezetni meg nem a legbiztosnágosabb dolog.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.