A használt céges autó a tuti vétel?

Érdemes lehet a flottakezelők kínálatából válogatni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 16.00

Az évek óta stagnáló újautó-piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját. Egyre népszerűbbek a használt céges autók.

A magyar használtautó-piacon is jelentős szereplőnek számító, egyébként flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szakértője szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A közel 9000 gépjárművet kezelő cég tapasztalatai szerint rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e az autó futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete. A visszaélések természetesen nem tűntek el, így jó ötlet lehet a valóban rendesen karbantartott, használt céges autók között is szétnézni. A flottakezelőknél pontosan vezetett minden szervizkönyv, és nem fordulhat elő, hogy az autók futásteljesítményét manipulálják.

A LeasePlannél a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan négyévesek, és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémiumkategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vevők, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, amelyek 150 ezer kilométer felett futottak.

Hazánkban évek óta a vállalatok számára értékesített modellek adják a piac hetven százalékát, így valóban ésszerűnek tűnhet a flottakezelők kínálatából válogatni.

Kommentek

  • husky

    Na ja! Egyik volt kollégámat “csak” kb. 65 ezer kilométerrel dobták át, “haveri” alapon! Azért csak ésszel! És az sem látszik, hogy esetleg mindíg 200-zal tolták oda-vissza német autópályán!

  • Mahler

    Mivel jószándékú ember vagyok, azt mondom, hogy egy 150 ezret futott, rendesen szervizelt autó jó vétel lehet, sőt nagyon jó is! Azt azonban senki sem tagadhatja,hogy a céges autókat “tolják ” rendesen, vágják az úton, ahogy pl. a SAJÁT GÉPKOCSIJÁT SENKI SEM !! Erre csak negatív példákat tudok a környezetemben, mert amikor néha szóvá tettem valamit, a válasz minden esetben hasonló volt:” A tied, mit féltesz?” Szóval nem a szervizelés hiánya, vagy a megtett km. idegesítene, hanem az a rettenetes bánásmód, amit ezek a kocsik elviselnek 4-5 év alatt. Egy “maszek” kocsi 20 év alatt sem kap annyi rosszat, mint egy 4 éves flottás autó. Minden tiszteletem a kivételnek, mert persze ilyen is van. EZT KELL MEGVENNI, VAGYIS MEGTALÁLNI.

  • Kempelen10.

    Cégautót éppen akkora veszély választani, mint sufniban szervizelt, a végsőkig lehasznált nagyapa autót. Mindkettővel meg lehet szívni, ráadásul egy autónak az kevésbé árt, ha hajtják, mintha nem szervizelik. Mindenki tegyen belátása szerint, nekem most korábbi cégautóm van, nem bántam meg.

  • Levrone

    Lehet jó választás egy volt cégautó. Ha tényleg megkapta a szervizeket és mondjuk nem amolyan közösbe bedobott, viszem a kulcsot típusú futkározós kocsi volt, ráadásul főleg pályán használták, na az igen jó vétel tud lenni. Nyilván ilyet kifogni… Azért az tény, hogy egy pályán használt autó nagyságrendekkel kisebb terhelést kap minden téren, mint pl. egy kizárólag városban hajtott kocsi. [Egyenletes tempó, ritka fékezés, jó utak, gyakorlatilag elhanyagolható mennyiségű sebességváltás] vs [állandó gyorsítás/lassítás, rossz városi utak, folyamatos váltókezelés] Valahol olvastam, hogy egy kizárólagos városi használat kb 5-6x akkora terhelést és használódást jelent a gépjármű szerkezeti elemeinek, mint a pályázás.

    Sajnos én is ez utóbbi módon használom a kocsimat.

    Persze ilyen céges autót ki is kell fogni, szóval nem könnyű. :-)

  • Guevara

    Nem. A tuti vételt, a nem szükségből vásárolt, ezért nagyon keveset használt, védett helyen sokat álló autók jelentik, szinte korra való tekintet nélkül. Hiába vesz az ember egy olyan autót amibe van mondjuk 300 000km és mindig volt szervizben, de azért a sok használattól van ám azoknak apró-cseprőbb bajuk is bőven, amik külön-külön véve nem jelentenek nagy költéget, de együttesen már jelentős is lehet, különösen ha ezeknek a problémáknak a megoldása sok szervezést, lekötött időt jelent. Persze lehet úgy hagyni is őket, de az meg idegesítő lesz. Legalábbis engem nagyon kis hülyeségek is fel tudnak idegesíteni (pl. nyikorgó szellőzőventilátorcsapágy), úgy vezetni meg nem a legbiztosnágosabb dolog.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.