A használt céges autó a tuti vétel?

Érdemes lehet a flottakezelők kínálatából válogatni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 16.00

Az évek óta stagnáló újautó-piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját. Egyre népszerűbbek a használt céges autók.

A magyar használtautó-piacon is jelentős szereplőnek számító, egyébként flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szakértője szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A közel 9000 gépjárművet kezelő cég tapasztalatai szerint rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e az autó futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete. A visszaélések természetesen nem tűntek el, így jó ötlet lehet a valóban rendesen karbantartott, használt céges autók között is szétnézni. A flottakezelőknél pontosan vezetett minden szervizkönyv, és nem fordulhat elő, hogy az autók futásteljesítményét manipulálják.

A LeasePlannél a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan négyévesek, és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémiumkategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vevők, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, amelyek 150 ezer kilométer felett futottak.

Hazánkban évek óta a vállalatok számára értékesített modellek adják a piac hetven százalékát, így valóban ésszerűnek tűnhet a flottakezelők kínálatából válogatni.

Kommentek

  • husky

    Na ja! Egyik volt kollégámat “csak” kb. 65 ezer kilométerrel dobták át, “haveri” alapon! Azért csak ésszel! És az sem látszik, hogy esetleg mindíg 200-zal tolták oda-vissza német autópályán!

  • Mahler

    Mivel jószándékú ember vagyok, azt mondom, hogy egy 150 ezret futott, rendesen szervizelt autó jó vétel lehet, sőt nagyon jó is! Azt azonban senki sem tagadhatja,hogy a céges autókat “tolják ” rendesen, vágják az úton, ahogy pl. a SAJÁT GÉPKOCSIJÁT SENKI SEM !! Erre csak negatív példákat tudok a környezetemben, mert amikor néha szóvá tettem valamit, a válasz minden esetben hasonló volt:” A tied, mit féltesz?” Szóval nem a szervizelés hiánya, vagy a megtett km. idegesítene, hanem az a rettenetes bánásmód, amit ezek a kocsik elviselnek 4-5 év alatt. Egy “maszek” kocsi 20 év alatt sem kap annyi rosszat, mint egy 4 éves flottás autó. Minden tiszteletem a kivételnek, mert persze ilyen is van. EZT KELL MEGVENNI, VAGYIS MEGTALÁLNI.

  • Kempelen10.

    Cégautót éppen akkora veszély választani, mint sufniban szervizelt, a végsőkig lehasznált nagyapa autót. Mindkettővel meg lehet szívni, ráadásul egy autónak az kevésbé árt, ha hajtják, mintha nem szervizelik. Mindenki tegyen belátása szerint, nekem most korábbi cégautóm van, nem bántam meg.

  • Levrone

    Lehet jó választás egy volt cégautó. Ha tényleg megkapta a szervizeket és mondjuk nem amolyan közösbe bedobott, viszem a kulcsot típusú futkározós kocsi volt, ráadásul főleg pályán használták, na az igen jó vétel tud lenni. Nyilván ilyet kifogni… Azért az tény, hogy egy pályán használt autó nagyságrendekkel kisebb terhelést kap minden téren, mint pl. egy kizárólag városban hajtott kocsi. [Egyenletes tempó, ritka fékezés, jó utak, gyakorlatilag elhanyagolható mennyiségű sebességváltás] vs [állandó gyorsítás/lassítás, rossz városi utak, folyamatos váltókezelés] Valahol olvastam, hogy egy kizárólagos városi használat kb 5-6x akkora terhelést és használódást jelent a gépjármű szerkezeti elemeinek, mint a pályázás.

    Sajnos én is ez utóbbi módon használom a kocsimat.

    Persze ilyen céges autót ki is kell fogni, szóval nem könnyű. :-)

  • Guevara

    Nem. A tuti vételt, a nem szükségből vásárolt, ezért nagyon keveset használt, védett helyen sokat álló autók jelentik, szinte korra való tekintet nélkül. Hiába vesz az ember egy olyan autót amibe van mondjuk 300 000km és mindig volt szervizben, de azért a sok használattól van ám azoknak apró-cseprőbb bajuk is bőven, amik külön-külön véve nem jelentenek nagy költéget, de együttesen már jelentős is lehet, különösen ha ezeknek a problémáknak a megoldása sok szervezést, lekötött időt jelent. Persze lehet úgy hagyni is őket, de az meg idegesítő lesz. Legalábbis engem nagyon kis hülyeségek is fel tudnak idegesíteni (pl. nyikorgó szellőzőventilátorcsapágy), úgy vezetni meg nem a legbiztosnágosabb dolog.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.