Jobban fogy a drágább benzin

98-as benzint alig néhányan tankolnak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 15.00

Négy százalékkal csökkent a magyar piacon az üzemanyag-fogyasztás az első negyedévben. A hagyományosnál jóval drágább prémiumbenzinből viszont több kelt el.

A Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint 2013 első negyedévében benzinből 6 százalékkal fogyott kevesebb, míg a gázolaj kereslete 2,3 százalékkal esett vissza. Benzinből az első három hónapban 250,551 millió liter, míg gázolajból 332,935 millió liter fogyott.

A legnagyobb mértékben a 98-as benzin kereslete esett vissza: 24,7 százalékkal 934 ezer literre, míg a 95-ös benziné 6,2 százalékkal, 244,467 millió literre csökkent. Ezzel szemben a prémiumbenziné 5,5 százalékkal, 5,149 millió literre emelkedett.

A prémium gázolaj nem fogyott ilyen jól, 10,7 százalékkal 14,828 millió literre csökkent a kereslet, miközben normál gázolajból csak 1,9 százalékkal kevesebbet, 318,106 millió litert tankoltunk.

Tavaly az előző évhez képest 4,2 százalékkal csökkent az üzemanyag-eladás a Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatai, a nagy üzemanyag-forgalmazók kútjainál: 2012-ben összesen 2,725 milliárd litert értékesítettek, szemben a 2011-ben eladott 2,845 milliárd literrel.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Guevara

    Pár “jó” autó eleve 98-asra van tervezve, főleg a jól “felfújt” kis turbómotorokkal szereltek. Azok terjedőben vannak, ellentétben a hozzájuk való üzemanyagot forgalmazó benzinkutakkal. Nem is tudok róla hogy néhány Agip (Eni) és LUKOIL kóton kívül lehetne kapni “mezei” 98-ast. Nemúgy mint a prémiumbenzinek esetében, azok jóval több helyen kaphatóak, ergo ha 98-as nincs, jó a prémium is…

  • DTF

    ÉN is prémium benzint tankolok. (1.2 Corsa C). 40 liternél + 400 Ft, de jobban fogyaszt az autó és picit jobban is megy (persze ezeket beképzelem és el is hiszem, de akkor is:))

  • geotrinus

    Sokat kísérleteztem a prémium benzinekkel, de semmi különbséget nem találtam. Végsebességet mértem mindegyikkel, ugyanazon az útszakaszon, második tankolás után, és ugyanolyan értékek jöttek ki. Kamuzás az egész. Bezzeg anno, mikor megszűntették a ólmozott 92-est, az öreg, de hibátlan Skoda 20 km után lefulladt alapjáraton. Na ott volt érezhető különbség.

  • Mahler

    Valóban, nagyon kevés helyen lehet sima 98-as bezint kapni-feltehetően nem keresik, de nem tudom a pontos okot. Egy biztos:a 110-es skodám imádta, a 95-től pedig szinte meghalt.Már eladtam-sajna. Van egy öregebb 323-asom, elképesztően megy vele, de nem sirdogál a 95-ös miatt sem, de a két benzin között-számára- hatalmas a különbség. És van egy vadiúj kordé, én is próbálgattam a prémium “csodákat”, de inkább nem mondok semmit. Valakinek van gyakorlati véleménye a hosszabb távú prium benzinek nasználatáról?Mármint miért kellene azt tankolni?

  • Rezso

    Az újabb autokba már amelyikben van légtömegmérö az elemzi a benzin “minöségét”, és az erösebb benzinnél elöször jobban megy, majd 2-3tankolás után átáll arra a benzinre, és nem fog jobban menni, ellenben kevesebbet ehet. Persze ennek a prémiumhoz nincs sok köze, inkább a oktávszám miatt jön elö a plussz erö, és a kisebb fogyi.
    Gázolajosnál nincs különbség.Esetleg annyi, hogy az a sz,.r amit itthon adnak a kutnál szétqrja a posztórendszert! Egész EUban nem adnak el annyi nagynyomású porlasztófejet mint náluk! Aról nem is beszélve, hogy egy gázolajos auto nyigaton sokkal erösebb és tartosabb mint itthon, és 20%al is képes kevesebbet enni a nyugati széria gázolajbol! Egy gyenge minöségellenörzést megérne a magyar “minöségi” cucc…

  • Guevara

    Mahler: Pedig a jó öreg S110-hez 95-ös volt a gyári előírás. Itt van a polcomon a szép “pink” színű merkuros kezelési és karbantartási útmutatója. :) A kompresszió 1:9,5 az nem kiált még 98-as után. Persze az autó szeretheti azt jobban mint a 95-öst ha egy picit több előgyújtás van beállítva (jó öreg mechanikus technika).

    A 2000-es évek elején elég kevés (új) autóhoz kellett a 98-as, drágább is volt (akkor még csak pár forinttal, ma legalább 20-30-cal) ezért nem fogyott, meg is szüntette a MOL a gyártást és a forgalmazását, a 91-essel egyetemben. Ezzel szinte egyidőben (egy darabig volt mindkettő) megjelentek a “prémium” benzinek is. Amelyeket akkor (is) brutálisan nagy haszonkulccsal árultak, mindenféle idétlen reklámmal megtámogatva, sőt a kutasoknak is ki volt adva, hogy nyomni kell a cuccot és volt egy havi mennyiség is amit el kellett adniuk bárhogyan, mert ha nem, akkor anyagi bünti lett belőle. Ezért eshetett meg olyan is, hogy a 98-as árában adták a prémiumot is (persze az autóssal összekacsintva), az árkülönbözetet meg nekik kellett betenni a kasszába. Aztán rövid idő múlva meg is szűnt a 98-as.
    A legjobban ott lóg ki a lóláb, hogy egy motorgyártó sem ír elő prémium benzint a maga motorjához, elég lenne a 98-as is mivel annál nagyobb oktánszám a motor számára “értelmezhetetlen” és értelmetlen dolog, ezért az egész prémiumosdit a burkolt ármelési célzat hívta csak életre.

  • Liverpool87

    Hát ez az egész üzemanyagos sztorihoz csak annyit szólnék hozzá hogy a prémium benyától jobban megy a kocsi és valamivel talán kevesebbet is fogyaszt!De ezt pontosan át kéne számolni hogy meg éri -e ebben már nem nagyon vagyok biztos egyébként az O/m/v -s kút is a prémium benyásokra -4 % -os spórólást ír szóval akkor most lehetne osztani szorozni melyik éri meg jobban de szerintem sem éri meg a drágább benya ,meg lehet hogy ez is csak azért volt elősször mert a változatos benya feldobja egy kicsit a kocsit!

  • Szöcske

    Magam készítem a prémiumbenzint 95-ös,E85-ös keverékből.Az arány időjárástól függ.Meg attól,milyen rossz 95-öst sikerül tankolni!Viszont egyre kevesebb helyen lehet kapni etanolt,kannázni vagyok kénytelen…Az etenol 105 körüli oktánszáma tol annyit a forgatónyomatékon,hogy kevesebb sebességváltásra legyen szükség

  • Mahler

    Szia Guevara!
    Itt van a kezemben az 1972-ben kiadott kezelési utasítás, szó szerint idézem:”A legmegfelelőbb a 95 oktán feletti üzemanyag.Ennek a hajtóanyagnak a 3fok+/minusz/1fok alapelőgyujtás felel meg / a főtengelyen mérve/.Alsó határként használható még a 90 oktános üzemanyag, de ezt csak kényszerüzemnek kell tekinteni.Ilyenkor számolni kell a gyorsítási rugalmasság és a motorteljesítmény részleges csökkenésével.”
    Ez magyarra lefordítva-még jobban- úgy értelmezendő, hogy 98-as oktánszámút tegyél bele. A gyár Cseh mérnöke is ezt mondotta volt akkor, mikor beszélgettem vele.
    Egyébként -mint ahogy írtam- 95-el is mentem vele, de lusta volt, nehezen indult, a gyorsítás meg csak egy álom lehetett. De a 98-al a gép tökéletes azt adta, amit várni lehetett tőle és 230.00 km-n keresztül ezt vissza is igazolta.Még annyit, hogy 90-s oktánnal ki sem próbáltam.A kocsi 36 évig volt a birtokomban, tehát bátran kiállok az általam leírtak mellett./ a kocsi ittt van a képen, láthatod/.

  • Mahler

    Guevara!
    És még megemlítem neked, hogy az 1987-es 1.5-ös 323-as sedánomhoz is 1990 óta 98-as benzint használok, persze már megfelelő ólompótlóval!! és tökéletesen megy, szinte elképesztő az az autó. Őt is kipróbáltam 95-ös benzinnel,rohamosan leromlott. Persze a 3 évesen megvett kocsi osztrák tulaja is elmondta, neki a 98-as benzint javasolták tankolni. A mazdában ma 217.000 km van és úgy megy, mint új korában.

  • menőmanó

    Szerintem nem sokat ér a “prémium” benzin, legalábbis az árkülönbséget biztos nem. Egyébként a tesztek is ezt igazolták.
    Az én autóm motorja 8300-at pörög és tök jól elvagyok a 95-ös auchan-es benzinnel.
    Nem a benzinnek kell az átlagnál jobbnak lennie, hanem az autónak. :)

  • Mahler

    Szia Manó! Igazad van ma már, de régebben pl. a képen látható skodámnál-fontos volt a benzin, mert érzékenyebb volt rá a motor. Ma már szinte minden benzines autót 95-re “csinálnak” így ez lett az uralkodó “fajta”.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.