Jobban fogy a drágább benzin

98-as benzint alig néhányan tankolnak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 15.00

Négy százalékkal csökkent a magyar piacon az üzemanyag-fogyasztás az első negyedévben. A hagyományosnál jóval drágább prémiumbenzinből viszont több kelt el.

A Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint 2013 első negyedévében benzinből 6 százalékkal fogyott kevesebb, míg a gázolaj kereslete 2,3 százalékkal esett vissza. Benzinből az első három hónapban 250,551 millió liter, míg gázolajból 332,935 millió liter fogyott.

A legnagyobb mértékben a 98-as benzin kereslete esett vissza: 24,7 százalékkal 934 ezer literre, míg a 95-ös benziné 6,2 százalékkal, 244,467 millió literre csökkent. Ezzel szemben a prémiumbenziné 5,5 százalékkal, 5,149 millió literre emelkedett.

A prémium gázolaj nem fogyott ilyen jól, 10,7 százalékkal 14,828 millió literre csökkent a kereslet, miközben normál gázolajból csak 1,9 százalékkal kevesebbet, 318,106 millió litert tankoltunk.

Tavaly az előző évhez képest 4,2 százalékkal csökkent az üzemanyag-eladás a Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatai, a nagy üzemanyag-forgalmazók kútjainál: 2012-ben összesen 2,725 milliárd litert értékesítettek, szemben a 2011-ben eladott 2,845 milliárd literrel.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Guevara

    Pár “jó” autó eleve 98-asra van tervezve, főleg a jól “felfújt” kis turbómotorokkal szereltek. Azok terjedőben vannak, ellentétben a hozzájuk való üzemanyagot forgalmazó benzinkutakkal. Nem is tudok róla hogy néhány Agip (Eni) és LUKOIL kóton kívül lehetne kapni “mezei” 98-ast. Nemúgy mint a prémiumbenzinek esetében, azok jóval több helyen kaphatóak, ergo ha 98-as nincs, jó a prémium is…

  • DTF

    ÉN is prémium benzint tankolok. (1.2 Corsa C). 40 liternél + 400 Ft, de jobban fogyaszt az autó és picit jobban is megy (persze ezeket beképzelem és el is hiszem, de akkor is:))

  • geotrinus

    Sokat kísérleteztem a prémium benzinekkel, de semmi különbséget nem találtam. Végsebességet mértem mindegyikkel, ugyanazon az útszakaszon, második tankolás után, és ugyanolyan értékek jöttek ki. Kamuzás az egész. Bezzeg anno, mikor megszűntették a ólmozott 92-est, az öreg, de hibátlan Skoda 20 km után lefulladt alapjáraton. Na ott volt érezhető különbség.

  • Mahler

    Valóban, nagyon kevés helyen lehet sima 98-as bezint kapni-feltehetően nem keresik, de nem tudom a pontos okot. Egy biztos:a 110-es skodám imádta, a 95-től pedig szinte meghalt.Már eladtam-sajna. Van egy öregebb 323-asom, elképesztően megy vele, de nem sirdogál a 95-ös miatt sem, de a két benzin között-számára- hatalmas a különbség. És van egy vadiúj kordé, én is próbálgattam a prémium “csodákat”, de inkább nem mondok semmit. Valakinek van gyakorlati véleménye a hosszabb távú prium benzinek nasználatáról?Mármint miért kellene azt tankolni?

  • Rezso

    Az újabb autokba már amelyikben van légtömegmérö az elemzi a benzin “minöségét”, és az erösebb benzinnél elöször jobban megy, majd 2-3tankolás után átáll arra a benzinre, és nem fog jobban menni, ellenben kevesebbet ehet. Persze ennek a prémiumhoz nincs sok köze, inkább a oktávszám miatt jön elö a plussz erö, és a kisebb fogyi.
    Gázolajosnál nincs különbség.Esetleg annyi, hogy az a sz,.r amit itthon adnak a kutnál szétqrja a posztórendszert! Egész EUban nem adnak el annyi nagynyomású porlasztófejet mint náluk! Aról nem is beszélve, hogy egy gázolajos auto nyigaton sokkal erösebb és tartosabb mint itthon, és 20%al is képes kevesebbet enni a nyugati széria gázolajbol! Egy gyenge minöségellenörzést megérne a magyar “minöségi” cucc…

  • Guevara

    Mahler: Pedig a jó öreg S110-hez 95-ös volt a gyári előírás. Itt van a polcomon a szép “pink” színű merkuros kezelési és karbantartási útmutatója. :) A kompresszió 1:9,5 az nem kiált még 98-as után. Persze az autó szeretheti azt jobban mint a 95-öst ha egy picit több előgyújtás van beállítva (jó öreg mechanikus technika).

    A 2000-es évek elején elég kevés (új) autóhoz kellett a 98-as, drágább is volt (akkor még csak pár forinttal, ma legalább 20-30-cal) ezért nem fogyott, meg is szüntette a MOL a gyártást és a forgalmazását, a 91-essel egyetemben. Ezzel szinte egyidőben (egy darabig volt mindkettő) megjelentek a “prémium” benzinek is. Amelyeket akkor (is) brutálisan nagy haszonkulccsal árultak, mindenféle idétlen reklámmal megtámogatva, sőt a kutasoknak is ki volt adva, hogy nyomni kell a cuccot és volt egy havi mennyiség is amit el kellett adniuk bárhogyan, mert ha nem, akkor anyagi bünti lett belőle. Ezért eshetett meg olyan is, hogy a 98-as árában adták a prémiumot is (persze az autóssal összekacsintva), az árkülönbözetet meg nekik kellett betenni a kasszába. Aztán rövid idő múlva meg is szűnt a 98-as.
    A legjobban ott lóg ki a lóláb, hogy egy motorgyártó sem ír elő prémium benzint a maga motorjához, elég lenne a 98-as is mivel annál nagyobb oktánszám a motor számára “értelmezhetetlen” és értelmetlen dolog, ezért az egész prémiumosdit a burkolt ármelési célzat hívta csak életre.

  • Liverpool87

    Hát ez az egész üzemanyagos sztorihoz csak annyit szólnék hozzá hogy a prémium benyától jobban megy a kocsi és valamivel talán kevesebbet is fogyaszt!De ezt pontosan át kéne számolni hogy meg éri -e ebben már nem nagyon vagyok biztos egyébként az O/m/v -s kút is a prémium benyásokra -4 % -os spórólást ír szóval akkor most lehetne osztani szorozni melyik éri meg jobban de szerintem sem éri meg a drágább benya ,meg lehet hogy ez is csak azért volt elősször mert a változatos benya feldobja egy kicsit a kocsit!

  • Szöcske

    Magam készítem a prémiumbenzint 95-ös,E85-ös keverékből.Az arány időjárástól függ.Meg attól,milyen rossz 95-öst sikerül tankolni!Viszont egyre kevesebb helyen lehet kapni etanolt,kannázni vagyok kénytelen…Az etenol 105 körüli oktánszáma tol annyit a forgatónyomatékon,hogy kevesebb sebességváltásra legyen szükség

  • Mahler

    Szia Guevara!
    Itt van a kezemben az 1972-ben kiadott kezelési utasítás, szó szerint idézem:”A legmegfelelőbb a 95 oktán feletti üzemanyag.Ennek a hajtóanyagnak a 3fok+/minusz/1fok alapelőgyujtás felel meg / a főtengelyen mérve/.Alsó határként használható még a 90 oktános üzemanyag, de ezt csak kényszerüzemnek kell tekinteni.Ilyenkor számolni kell a gyorsítási rugalmasság és a motorteljesítmény részleges csökkenésével.”
    Ez magyarra lefordítva-még jobban- úgy értelmezendő, hogy 98-as oktánszámút tegyél bele. A gyár Cseh mérnöke is ezt mondotta volt akkor, mikor beszélgettem vele.
    Egyébként -mint ahogy írtam- 95-el is mentem vele, de lusta volt, nehezen indult, a gyorsítás meg csak egy álom lehetett. De a 98-al a gép tökéletes azt adta, amit várni lehetett tőle és 230.00 km-n keresztül ezt vissza is igazolta.Még annyit, hogy 90-s oktánnal ki sem próbáltam.A kocsi 36 évig volt a birtokomban, tehát bátran kiállok az általam leírtak mellett./ a kocsi ittt van a képen, láthatod/.

  • Mahler

    Guevara!
    És még megemlítem neked, hogy az 1987-es 1.5-ös 323-as sedánomhoz is 1990 óta 98-as benzint használok, persze már megfelelő ólompótlóval!! és tökéletesen megy, szinte elképesztő az az autó. Őt is kipróbáltam 95-ös benzinnel,rohamosan leromlott. Persze a 3 évesen megvett kocsi osztrák tulaja is elmondta, neki a 98-as benzint javasolták tankolni. A mazdában ma 217.000 km van és úgy megy, mint új korában.

  • menőmanó

    Szerintem nem sokat ér a “prémium” benzin, legalábbis az árkülönbséget biztos nem. Egyébként a tesztek is ezt igazolták.
    Az én autóm motorja 8300-at pörög és tök jól elvagyok a 95-ös auchan-es benzinnel.
    Nem a benzinnek kell az átlagnál jobbnak lennie, hanem az autónak. :)

  • Mahler

    Szia Manó! Igazad van ma már, de régebben pl. a képen látható skodámnál-fontos volt a benzin, mert érzékenyebb volt rá a motor. Ma már szinte minden benzines autót 95-re “csinálnak” így ez lett az uralkodó “fajta”.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.