1,5-ös motor az új Ford Mondeóba

Az 5. Ecoboost

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 11.22

Elkészült a Ford ötödik EcoBoost motorja. Az 1,5-ös motor az idén érkező új Mondeóben debütál.

Egy ideje Ecoboost névvel illeti turbómotorjait a Ford, amelyek jellemzője, hogy egy nagyobb hengerűrtartalmú motort váltanak ki, hasonló teljesítmény, de nagyjából 20 százalékkal kisebb fogyasztás mellett. Elkészült az ötödik ilyen motor.


A legújabb szerkezet 1,5 liter hengerűrtartalmú és számos, az Év Motorjának megválasztott 1,0-as Ecoboostban használt technika köszön vissza benne. Így szerepel benne a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a folyamatosan változó szelepvezérlés, illetve az integrált kipufogó, azaz hogy a kipufogócsatorna egy részét a hengerfejben alakították ki. A Fordnál most először használnak számítógép-vezérelt vízpumpát. Egy kuplung alkalmazásával csak szükség esetén lép működésbe a vízpuma, így javítva a motor bemelegedését.

Az új motor – amelynek gyártása Romániában folyik majd – műszaki adatait egyelőre nem közölte a Ford, azt várhatóan majd néhány nap múlva megnyíló a Sanghaji Autószalonon árulják el, ahol bemutatkozik az új Ford Mondeóban. Annyit azonban mégiscsak tudni, hogy a teljesítménye és nyomatéka az 1,6-os Ecoboostéhoz mérhető, de annál kevesebbet fogyaszt. Az 1,6-os turbómotor jelenleg 150, 160, 180 lóerős variánsokban kerül a Ford autóiba.

Az új Ford Mondeo forgalmazása idén kezdődik Európában, később a motor más modellekben is megjelenik majd.

A Ford eddig 600 ezer Ecoboost motorral szerelt járművet adott el. Az első motor 3,5 literes V6-os volt 2009-ben, majd jött a 2,0 literes 2010-ben, az 1,6-os 2011-ben, majd tavaly az 1,0 literes. A 1,5 literes motor kulcsfontosságú Fordnak, mert így tud megfelelni a négyhengeres motorok iránti erős keresletnek.

Az új motor bevezetésével már évi 1,6 millió Ecoboost motort gyárthat a Ford, 2013 végére már hat gyárban állítanak elő ilyen elemeket szerte a világon. Idén már a márka modelljeinek 80 százalékához lehet Ecoboost motort választani.

Kommentek

  • L.A. Rómeó

    mér nem a 1.0-ássat teszik belé?
    minek ekora motor a kicsi kevesebet fogyasztanna és strapabiro lene!
    márcsak én kép viselem a kisturrbós fonalat hogy holiday is elment? :(

  • L.A. Rómeó

    reméllem passat mekkapja 0,8as kissdízelt xl1-böl!
    az lene a non plus extra!

  • apaarpi

    Kedves “Rómeó” !

    Szerinted szórakoztató, amit elkövetsz a cikkek alatt hozzászólások címén ?
    Gondolok itt a stílusra, a szándékos szavanként 3 helyesírási hibára és a tartalomra is.
    Talán 2 hozzászólás erejéig valóban az volt, de már nagyon fárasztó, biztos vagyok benne, hogy nem csak én gondolom így.
    Tehát köszönjük, értettük a poént, rendben volt, akár visszatérhetsz normál hozzászólónak, ha te is úgy gondolod.
    További szép napot, köszönettel: Árpi

  • Mahler

    Keresi a Ford is azt a motort, amit a “nép” megkedvel, szereti és meg is veszi! Manapság nem könnyű kitalálni azt az erőforrást, ami a többség számára kecsegtető, sőt még a formát sem-talán még nehezebb, mint a motor! Nagyon sékféle szempontot kell figyelni, mert sokba kerülhet egy rosz széria-bukás lehet belőle. Felhúzott szemöldökkel figyeltem a karosszériát, de egyenlőre ízlelgetem.

  • P222

    Ezt nem igazán értem, miért az 1,5 a következő lépcső az 1,6 meg az 1,0 között. Miért nem csináltak inkább egy 1,3-ast pl?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.