1000 LE-s Peugeot Sebastien Loebnek

Hegyiversenyre készül

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 18.00

A Peugeot új versenyautója már látványra is nagyon gyors. Ha hiszünk a pletykáknak, az is. 1000 lóerős lehet a Sebastien Loeb kormányozta 208 T16.


Sebastien Loeb is rajthoz áll a Pikes Peak-i hegyi versenyen, a néhány hete történt bejelentést követően, most az autóját is megmutatták. Itt a Peugeot 208 T16 Pikes Peak.

Nem árulták el a kocsi műszaki paramétereit, de a képek igen biztatóak. A kocsi csővázas alapra épül, vélhetően szénszálas műanyagból készül hozzá a karosszéria, óriási szárnyak tapasztják az útra. A motor a vezetőülés mögött kapott helyet és a hátsó kerekeket hajtja. Az egyik szponzor, a Red Bull értesülései szerint nagyjából 1000 lóerős.

A Peugeot győzelemre tör, ahhoz pedig ilyen csomag kell!

A Peugeot éppen száz évvel ezelőtt, Indianapolisban aratta első győzelmét az autósportban. Azóta számos sportsikert ért el a márka, akad közöttük jó néhány legendás szereplés is. A Pikes Peaken Ari Vatanen 1988-ban, Robby Unser egy évvel később vezette sikerre a francia márka autóját.

Akkor még vegyes talajon zajlott a verseny, de tavaly leaszfaltozták a 20 km hosszú útvonalat, amely 156 kanyaron át 2800 méteres magasságból 4300 méterig fut fel.

Ha kíváncsi Ari Vatanen rekorddöntő futamáról készült legendás filmre, kattintson erre a linkre!

Kommentek

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.