Készül az új Škoda Octavia kombi

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.14. 14.00

Beindult a Škoda Octavia Combi sorozatgyártás Mladá Boleslavban. Az új modell nagyobb, tágasabb, de könnyebb, mint elődje, így takarékosabb is.

Kezdetét vette az új Škoda Octavia Combi sorozatgyártása Mladá Boleslavban. Mindössze néhány héttel a Genfi Autószalonon tartott világpremierjét követően április 5-én máris legördültek az új modell első sorozatgyártású példányai az üzem szerelőszalagjáról. A nagysikerű modell harmadik generációja májusban érkezik az első európai piacokra.


“A Škoda Octavia Combi volt 2012-ben Európa legnagyobb darabszámban értékesített kombija” –  emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke.

Az Octavia kombi gyártását előkészítve korszerűsítették a Mladá Boleslav-i gyárat, illetve bővítették termelőkapacitását. Octavia/Octavia Combi és Rapid modelljei számára a cseh márka napi 800-ról fokozatosan 1200 járműre növelte az üzem kapacitását. A gyár többek között új karosszéria- és teljesen automatizált beltérfényező részleggel bővült, február végén pedig a új présüzem kezdte meg működését. A vállalat egyedül e létesítményeibe mintegy 66 millió eurót invesztált.

Az új Octavia Combi hosszúsága 90, szélessége pedig 45 milliméterrel haladja meg elődjéét, míg tengelytávja közel 11 centiméterrel nőtt. Az új generáció tagjai ennek ellenére kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is könnyebbek elődeiknél. Csomagtartója 610 literes.

A limuzinéval megegyező motorválasztékot 1,2, 1,4 és 1,8 literes TSi benzinmotorok (86-180 LE), valamint 1,6 (105 LE) és 2,0 (150 LE) literes TDI dízelek alkotják.  Az átlagfogyasztás átlagosan 17 százalékkal marad az előző nemzedéké alatt, a legtakarékosabb GreenLine változat pedig 100 kilométerenként átlagosan 3,3 liter gázolajjal is beéri.

Az új Octavia Combi megjelenésével a cseh gyártó folytatja történetének legnagyobb modelloffenzíváját. Egyedül az idei évben nyolc új, vagy felfrissített modellje mutatkozik be, de 2015-ig a Škoda teljes modellpalettája megújul. A vállalat 2018-ra legalább évi 1,5 millió járműre kívánja növelni globális értékesítését.

Friss hír ugyanakkor, hogy az európai kereslet pangása miatt 9 százalékkal csökkentek a Škoda eladásai az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Idén január-március között a márka 220 ezer járművet adott el, egy évvel korábban 242 ezret. Tavaly még 6,8 százalékkal nőtt az értékesítés, 939 ezer darabra 2011-hez képest.

Kommentek

  • Liverpool87

    Jó ronda a hátsó lámpája!

  • Ankhiszesz

    Szerintem pedig egyáltalán nem ronda!

  • Jani76

    Ez még hagyján, a szedán/ötajtósé milyen otromba.
    De az eleje az viszonylag jól (lehet azért mert olyan audis)
    néz ki! Egyébként az a bibi, hogy az 1.8Tsi-t csak DSG-vel
    lehet kérni.

  • mtbe

    audimánia…

  • mtbe

    én láttam élőben, sötét színben még jobb, a hátulja már jobban hasonlít a Superbhez, távolról nem könnyű megkülönböztetni

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.