Kezdetét vette az új Škoda Octavia Combi sorozatgyártása Mladá Boleslavban. Mindössze néhány héttel a Genfi Autószalonon tartott világpremierjét követően április 5-én máris legördültek az új modell első sorozatgyártású példányai az üzem szerelőszalagjáról. A nagysikerű modell harmadik generációja májusban érkezik az első európai piacokra.


“A Škoda Octavia Combi volt 2012-ben Európa legnagyobb darabszámban értékesített kombija” –  emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke.

Az Octavia kombi gyártását előkészítve korszerűsítették a Mladá Boleslav-i gyárat, illetve bővítették termelőkapacitását. Octavia/Octavia Combi és Rapid modelljei számára a cseh márka napi 800-ról fokozatosan 1200 járműre növelte az üzem kapacitását. A gyár többek között új karosszéria- és teljesen automatizált beltérfényező részleggel bővült, február végén pedig a új présüzem kezdte meg működését. A vállalat egyedül e létesítményeibe mintegy 66 millió eurót invesztált.

Az új Octavia Combi hosszúsága 90, szélessége pedig 45 milliméterrel haladja meg elődjéét, míg tengelytávja közel 11 centiméterrel nőtt. Az új generáció tagjai ennek ellenére kiviteltől függően akár 102 kilogrammal is könnyebbek elődeiknél. Csomagtartója 610 literes.

A limuzinéval megegyező motorválasztékot 1,2, 1,4 és 1,8 literes TSi benzinmotorok (86-180 LE), valamint 1,6 (105 LE) és 2,0 (150 LE) literes TDI dízelek alkotják.  Az átlagfogyasztás átlagosan 17 százalékkal marad az előző nemzedéké alatt, a legtakarékosabb GreenLine változat pedig 100 kilométerenként átlagosan 3,3 liter gázolajjal is beéri.

Az új Octavia Combi megjelenésével a cseh gyártó folytatja történetének legnagyobb modelloffenzíváját. Egyedül az idei évben nyolc új, vagy felfrissített modellje mutatkozik be, de 2015-ig a Škoda teljes modellpalettája megújul. A vállalat 2018-ra legalább évi 1,5 millió járműre kívánja növelni globális értékesítését.

Friss hír ugyanakkor, hogy az európai kereslet pangása miatt 9 százalékkal csökkentek a Škoda eladásai az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Idén január-március között a márka 220 ezer járművet adott el, egy évvel korábban 242 ezret. Tavaly még 6,8 százalékkal nőtt az értékesítés, 939 ezer darabra 2011-hez képest.